2020-07-05, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Haha, vad du ska njuta nu.

hahaha japp! Tyvärr spelade han för kort tid för att hinna med självmålet, men så osynlig som han var så är det ganska tillfredställande också.
Citera
2020-07-05, 19:48
Medlem
Elwisps avatar
Tänk att det fanns de som trodde att hammarby skulle ha något att komma med pga ett påhittat målrekord.
Citera
2020-07-05, 19:50
Medlem
Lite intressant med Bajens svaga start är att Kacaniklic sett medelmåttig ut.

Supportrarna hyllade ju honom ifjol som den stora anledningen att man tagit steget till titelutmanare. Samtidigt har man ingen nu som hotar om startplatsen när han är i en svacka. Kommer vara given i elvan oavsett.
Citera
2020-07-05, 19:50
Medlem
simonvps avatar
Väldigt väntad torsk. Svårt att vara glad åt att spelet i första halvlek var på 2019 års nivå när avsluten var så jävla bedrövliga.

Matchen förlorades i första halvlek. Fanns inte en chans att vi skulle tillåtas få lika många chanser i andra.

Extremt oroväckande för tillfället är vem som ska göra målen. Ludwigsson i all ära, men han är ingen utpräglad målskytt. Paulinho måste jobbas igång rätt fort. Aron har för tillfället absolut ingenting att göra på en fotbollsplan. Han är i sån mental obalans att det är löjligt.
Citera
2020-07-05, 19:53
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Lite intressant med Bajens svaga start är att Kacaniklic sett medelmåttig ut.

Supportrarna hyllade ju honom ifjol som den stora anledningen att man tagit steget till titelutmanare. Samtidigt har man ingen nu som hotar om startplatsen när han är i en svacka. Kommer vara given i elvan oavsett.

Det var inte bara hans förtjänst att det gick så bra ifjol. Vi hade extremt många som lyckades hitta formtoppar i perfekta lägen.

Han var segstartad ifjol också, även då med skadebekymmer. Håller han sig hel kommer poängen att komma till slut.
Citera
2020-07-05, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Väldigt väntad torsk. Svårt att vara glad åt att spelet i första halvlek var på 2019 års nivå när avsluten var så jävla bedrövliga.

Matchen förlorades i första halvlek. Fanns inte en chans att vi skulle tillåtas få lika många chanser i andra.

Extremt oroväckande för tillfället är vem som ska göra målen. Ludwigsson i all ära, men han är ingen utpräglad målskytt. Paulinho måste jobbas igång rätt fort. Aron har för tillfället absolut ingenting att göra på en fotbollsplan. Han är i sån mental obalans att det är löjligt.

Eran enda chans att få igång Paulinho är om Tankovic kan spela på en annan position? Han kanske inte är lika begränsad som Palle när det kommer till det?

Vad gäller Ludwigsson så var jag orolig varje gång han var med i spelet. Lär göra många poäng i år.
Citera
2020-07-05, 20:02
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Eran enda chans att få igång Paulinho är om Tankovic kan spela på en annan position? Han kanske inte är lika begränsad som Palle när det kommer till det?

Vad gäller Ludwigsson så var jag orolig varje gång han var med i spelet. Lär göra många poäng i år.
Det är bara att gratulera till segern, sett till hur matchen utvecklades var den fullt rättvis. Vi brände alla 100%-iga chanser vi hade i första, och då vinner man inga fotbollsmatcher.

Efter Häckens 2-0 ger vi ju upp fullständigt. Väldigt tungt mentalt i laget, känns det som, uppgivet. Vi har ingen riktig ledare (Djurdjic) som driver på och tar tag i taktpinnen och sätter nivån, och därtill ett försvarsspel som fortfarande är lika uselt på fasta situationer som vi var även förra säsongen.

Ja, om Tankovic sticker så borde Paulinho få betydligt mer speltid på den positionen.
Citera
2020-07-05, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Det är bara att gratulera till segern, sett till hur matchen utvecklades var den fullt rättvis. Vi brände alla 100%-iga chanser vi hade i första, och då vinner man inga fotbollsmatcher.

Efter Häckens 2-0 ger vi ju upp fullständigt. Väldigt tungt mentalt i laget, känns det som, uppgivet. Vi har ingen riktig ledare (Djurdjic) som driver på och tar tag i taktpinnen och sätter nivån, och därtill ett försvarsspel som fortfarande är lika uselt på fasta situationer som vi var även förra säsongen.

Ja, om Tankovic sticker så borde Paulinho få betydligt mer speltid på den positionen.

Tack, men jag är som sagt kluven. Riktigt konstig match där ni tokdominerade kanske en tredjedel av matchen medan vi var något bättre i två tredjedelar.

Jag menade att Tankovic kanske kan spela i en annan position även om han är kvar? Han kanske funkar i någon annan roll också? Paulinho kommer inte ens vara en medelmåtta på någon annan position än vänsterytter.
Citera
2020-07-05, 20:10
Medlem
LT10s avatar
Smaskiga resultat idag! men med det sagt så måste vi själva leverera imorgon. Finns inte på kartan att Helsingborg går mållösa ytterligare en match.

F.ö är Carlo... menar Emmanuel Banda med i truppen för första gången. Likaså Jesper Nyholm, trodde det skulle dröja nån vecka till, men kul att det går framåt.
Citera
2020-07-05, 20:19
Medlem
mikeymikeys avatar
Kan Blåvitt hjälpa till att inte Norrköping drar i från imorgon? Eller är Peking borta för tufft? Skulle säga att tar Blåvitt poäng så är jag mer än jättenöjd men detta blir verkligen den svåraste matchen hittills utan tvekan.
Sana står över pga mycket matchande.

Edit: intressant att se hur Poya och Ferran tar sig an Wernersson efter utflykten till Belgien.
Citera
2020-07-05, 20:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
hahaha japp! Tyvärr spelade han för kort tid för att hinna med självmålet, men så osynlig som han var så är det ganska tillfredställande också.

Du måste ha sett fel. Billborn vet ju hur han ska användas, det var ni som använde honom fel.
Senast redigerad av bagarn29 2020-07-05 kl. 20:40.
Citera
2020-07-05, 20:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Ludwigsson är fortfarande för kantig i avsluten för att vara en klassanfallare. Allt annat är han dock briljant i; tror fan aldrig jag sett någon vara så jävla enerverande i presspelet. Det skulle väl vara Djurdjic typ.

Ja det är väl kanske det som krävs just nu. Skulle inte vara främmande för att peta Jeppe, flytta in Tanko som tia och ha Palle på kanten. Kaca vill jag ändå ha igång känner jag trots blek form just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Håller med dig likt jag ofta brukar göra. Jag tycker man bör ta ett snack internt om att inte säcka ihop så fort det går motigt. Man hade ju ett liknande snack ifjol efter kollapsen borta mot MFF, tror något liknande behövs nu.

Annars är det fan inte långt ifrån att spelet sitter helt och vi kan växla upp. Synd bara att vi får knepigare spelschema strax med bla MFF och kff att möta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in