2020-07-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, varje dag, dock är inte detta att bränna ned USA.
Återkom när det sker.

Du tycker att det inte är att bränna ner USA?
När BLM bränner ner byggnader? River ner statyer? Förstör historien och USA kultur?

Ska man blunda allt dom gör, bara för nån säger det är för svarta liv? Nej för helvete!!
2020-07-05, 12:14
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Trumps anhängare är mycket mer entusiastiska. Det betydde mycket förra gången.
Ekonomin är påväg tillbaka med stormsteg. 4,8 miljoner nya jobb i juni. Recessionen kan mycket väl vara över i oktober.

Donald Trump har framför allt gjort livet lättare för USAs låginkomsttagare.
Aldrig i USAs historia har så många amerikaner kunnat leva på sin lön istället för bidrag.

En seger för Donald Trump är inte bara viktig för jobben i USA, utan för jobben i hela världen och inte minst i Sverige.
2020-07-05, 12:22
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frode.Dalsland
Ifall jag kan visa dig bilder på nätet från Trump rallies som inte var fullsatta. Från denna tidsepok. Är du då beredd att medge att du hade fel?

Det relevanta i det hela är att Trump drar 100-1000 gånger fler folk på sina rallyn än någon annan politisk konkurrent. Så bildligt talat är dom fullsatta jämfört med dom andra. Det är där vi är.
2020-07-05, 12:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpleguy99
Du tycker att det inte är att bränna ner USA?
När BLM bränner ner byggnader? River ner statyer? Förstör historien och USA kultur?

Ska man blunda allt dom gör, bara för nån säger det är för svarta liv? Nej för helvete!!
Få byggnader är inte att bränna ned USA eller ens nära på långa vägar, och historian försvinner inte för man tar ned statyer.
Och rasism är kultur, det har du rätt i, men den är det dax och riva för evigt nu.
Och vad bättre sätt är det att börja med polisen och sålla ut rasisterna och högerextrema direkt och börja med omfattande psykologisk undersökning och lämplighet innan man ens börjar utbildningen.

Och det förekommer en massiv rasism mot svarta, och Biden är den man som kan göra nått i frågan då trumpen mest tänker på jag jag jag.
Eller rättare sagt de flesta kan göra ett bättre jobb, för sämre är svårt och göra.
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det relevanta i det hela är att Trump drar 100-1000 gånger fler folk på sina rallyn än någon annan politisk konkurrent. Så bildligt talat är dom fullsatta jämfört med dom andra. Det är där vi är.
Biden tar sitt ansvar och inte möjliggör smittspridning, är det detta du pratar om?
2020-07-05, 12:43
Medlem
Citat:
Få byggnader är inte att bränna ned USA eller ens nära på långa vägar, och historian försvinner inte för man tar ned statyer.
Och rasism är kultur, det har du rätt i, men den är det dax och riva för evigt nu.
Och vad bättre sätt är det att börja med polisen och sålla ut rasisterna och högerextrema direkt och börja med omfattande psykologisk undersökning och lämplighet innan man ens börjar utbildningen.

Och det förekommer en massiv rasism mot svarta, och Biden är den man som kan göra nått i frågan då trumpen mest tänker på jag jag jag.
Eller rättare sagt de flesta kan göra ett bättre jobb, för sämre är svårt och göra.

Jo det är det. Att riva ner statyer är att glömma bort historian. Sa inget om rasism, så försök inte!
Bara för det fanns dåliga tider förr, betyder inte att man ska riva ner statyer.

Den som tror att polisen är fylld med rasister och högerextremer är dum i huvudet.
Biden är själv rasist mot svarta! Bara om du röstar för honom då är man svart.
Trump har gjort en hel del för svarta människor, så du ljuger.
2020-07-05, 12:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jo det är det. Att riva ner statyer är att glömma bort historian. Sa inget om rasism, så försök inte!
Bara för det fanns dåliga tider förr, betyder inte att man ska riva ner statyer.

Den som tror att polisen är fylld med rasister och högerextremer är dum i huvudet.
Statyrer som symboler för rasism ska rivas ned.
Det är kultur med rasism, och ja, det tog jag upp då det var viktigt att påpeka.

Det jag hoppas Biden gör är exakt det jag säger och omfattande psykologiska undersökningar för rensa ut rasister och högerextrema.
För det är dom som ska bort, vet inte varför du inkluderar resten av polisen, vet du?

Det biden sade var sant, men plumpt.
Och Biden är rätt klar vart han står med svarta idag, det kallas att utvecklas som människa.
Det är svårt och säga om trumpen faktiskt, då utvecklingen där verkar var i regress under lång tiden.
Som tex brither som var extremt rasistiskt, och vilken idiot fattar inte att Obama var en Amerkansk medborager, som man inte redan hade kollat upp allt

Biden är det enda säkra valet för USA direkt framtid.
2020-07-05, 12:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

Vad surrar du om???
Det är mer än välkänt problem inom den Amerikans polisen att de har problem med rasism och högerextrema åsikter inget nytt alls, Det är svårt få bukt på detta tyvärr hur än mycket man försöker så finns den grundläggande åsikterna kvar!
2020-07-05, 12:59
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Biden tar sitt ansvar och inte möjliggör smittspridning, är det detta du pratar om?

Biden gör ingenting utom att sitta i källaren ock knapra medicin mot sin senilitet.
Men om olyckan skulle vara framme i November så löser han problemet med rasismen
mot svarta genom att deklarera "you aint black".
2020-07-05, 13:02
Medlem
Citat:
Statyrer som symboler för rasism ska rivas ned.
Det är kultur med rasism, och ja, det tog jag upp då det var viktigt att påpeka.

Det jag hoppas Biden gör är exakt det jag säger och omfattande psykologiska undersökningar för rensa ut rasister och högerextrema.
För det är dom som ska bort, vet inte varför du inkluderar resten av polisen, vet du?

Det biden sade var sant, men plumpt.
Och Biden är rätt klar vart han står med svarta idag, det kallas att utvecklas som människa.
Det är svårt och säga om trumpen faktiskt, då utvecklingen där verkar var i regress under lång tiden.
Som tex brither som var extremt rasistiskt, och vilken idiot fattar inte att Obama var en Amerkansk medborager, som man inte redan hade kollat upp allt

Biden är det enda säkra valet för USA direkt framtid.

Statyer är ändå historia. USA kultur är rasism, haha nej.

Hoppas ja det gör du. Det finns folk som du som tycker att polis kåren är fylld med rasister och högerextremer, DjPutte är ett exempel.

Sant?! okej din rasist.
Man behöver bara titta vad Trump har gjort för att se att han står för svarta, inte så svårt.
Ja utvecklingen har varit regress länge, "anti-rasisterna" har blivit rasister.

Obama? vad har han med detta att göra?
Biden är inte ett säkert val.
2020-07-05, 13:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Biden gör ingenting utom att sitta i källaren ock knapra medicin mot sin senilitet.
Men om olyckan skulle vara framme i November så löser han problemet med rasismen
mot svarta genom att deklarera "you aint black".
Hans "rallies" visar just det jag säger och till och med bevisar det jag säger, och att inte möjliggöra masspridning som trumpen gjort.
Det är så en ansvarsfull person agerar med sina egna handlingar, inte medvetet ökar risken och absolut inte som president.
Citat:
Statyer är ändå historia. USA kultur är rasism, haha nej.

Hoppas ja det gör du. Det finns folk som du som tycker att polis kåren är fylld med rasister och högerextremer, DjPutte är ett exempel.

Sant?! okej din rasist.
Man behöver bara titta vad Trump har gjort för att se att han står för svarta, inte så svårt.
Ja utvecklingen har varit regress länge, "anti-rasisterna" har blivit rasister.

Obama? vad har han med detta att göra?
Biden är inte ett säkert val.
Historian försvinner inte, för man tar bort en elelr flera statyer.
Jo, det är en kultur i USA och en ovanligt omfattande en och en destruktiv en, så destruktiv att polisen mördar svarta i tjänsten.

Det är du som säger kåren är full av rasister och högerextrema, det jag säger är att man ska göra omfattande psykologiska undersökningar och rensa ut packet.
Som du förstår så rensar man ut de som man hittar, oavsett om de är en eller alla.

trumpen är en stor rasist, biden är inte.
För biden är det till och med solklart han INTE är.

Rasism kritken är trumpen körde brithern på obama, och trumpen är en president kandidat, hur kan du missat detta?
Citat:
Här är ett bra exempel för en som tror att polis kåren är fylld med rasister.
Ja det finns dåliga poliser men det betyder inte att man ska lägga ner hela polis kåren!
Säger exakt samma som mig och att det är ett problem.
Senast redigerad av klyban 2020-07-05 kl. 13:17.
2020-07-05, 16:19
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Nu pratar jag om de som inte ens behövde en skattesänkning.
Du beskrev följden av Trumps ekonomiska politik som att den gjort de rika rikare, vilket enligt ditt förmenande skulle innebära att vanligt folk måste vara korkade för att rösta på Trump. Nu har vi dock konstaterat att mer än 60 miljoner helt vanliga hushåll fått skattesänkningar motsvarande minst 40 000 kronor per mandatperiod och att det alltså kan vara fullt rationellt för vanligt folk att av själviska skäl rösta på Trump.

Så var det med den saken.
Citat:
Faktum är det var en fars till rättegång, där man förbjöd förstahandvittnen att vittna i utskotten, man hindrade vittnen senaten och man vägrade lämna ut ett enda papper som man frågade efter.
Rättegången genomfördes i enlighet med de lagar och regler som gäller. Att du inte tycker om de reglerna gör inte rättegången till en fars.
Citat:
Biden har erfarenhet sedan tidigare smittor, och Biden tar redan sitt ansvar och inte möjliggör mer smitta.
Förutom då att Biden och demokraterna först uppmanade folk att strunta i Covid (och till exempel gå ut och äta i olika chinatowns) och därefter uppmanat och berömt samlandet i stora pöbelhopar. Trump och republikanerna har förvisso inte höljt sig i ära de heller (de har ju tagit sig orådet att köra en modell som liknar Sveriges även om det inte gått riktigt lika illa för USA, åtminstone inte ännu) och det är alltså inget som egentligen avgör.
Citat:
Och nu har man en okontrollerad spridning som komemr orsaka sjukvården stora problem om ett par veckor.
Tja, de får väl göra som vänstern i Sverige och helt enkelt skicka hem åldringarna för att dö.
Citat:
Vi återkommer gärna til frågan när det faktiskt skett, och att BLM bränt ned USA.
När vad skett? Demokraterna i Kalifornien har redan nu beslutat att det i valet 2020 skall röstas om att avskaffa förbudet mot diskriminering på grund ras, kön, hudfärg, etnicitet och nationellt ursprung. Demokraterna kommer alltså att kampanja för att avskaffa den sortens förbud och göra det lagligt att diskriminera. Den som är för allas likhet inför lagen och mot raslagar och särbehandling av människor på rasistisk grund får alltså som vanligt* rösta på republikanerna.

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_California_Proposition_16

*Republikanerna har ju kämpat mot demokraternas rasism ända sen det republikanska partiet bildades som ett parti mot slaveri 1854. Nästan hundra år efter att demokraterna förlorat kampen för slaveriet fick t ex den republikanske presidenten Eisenhower sätta in 101st Airborne mot en demokratisk guvernör som vägrade låta svarta barn gå i vanliga skolor. Vi får hoppas att Trump inte måste sätta in militär för att stoppa demokraternas rasism.
2020-07-05, 16:55
Medlem
När man hör och jämför hur Biden resp. Trump uttalar sig om USA av idag så framstår ju Trump med sitt pladder som en person med mycket klent intellekt jämfört med Bidens mogna språk.
Hade man inte vetat så hade nog dom flesta trott att Biden var presidenten och Trump en svag utmanare.
Av pollsen att döma så är ju också dom flesta väljarna inne på just den linjen så vi får väl hoppas att USA klarar och överlever Trumpkrisen och framför allt moraliskt kan resa sig igen med en nyvald president och en effektiv administration installerad. Att allt färre amerikaner känner ju nu stolthet över sitt land eller ser ljust på framtiden, det är ju allvarligt i sig med tanke på virusets fortsatta framfart och det katastrofala ekonomiska läget och höga arbetslösheten.

Så må inte den sämste vinna då fyra år till med instabile Trump vore om inte katastrof så åtminstone fyra ytterligare förlorade år för landet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in