Citat:
Ursprungligen postat av
Masvingen
Banker behandlar folk efter hur mycket pengar de genererar, har du ett stort sparkapital eller dyra lån och stabil ekonomi så rullar de ut röda mattan och slickar dina skor. Om du däremot varken har lån eller speciellt mycket sparpengar och frekvent utnyttjar "gratis tjänster" såsom kortbetalning, swish och betalar räkningar, så kostar du antagligen mer än vad di genererar, då vill banken inte ha kvar dig som kund.
Bitcoin köper du för att ersätta banken för sparande, eller så investerar du med varierande framgång. Det tycker naturligtvis inte banken om. Om du däremot säljer Bitcoin och får in fiat så ökar du ständigt ditt sparkapital på bankkontot, då blir du plötsligt lönsam för banken och de blir mindre benägna att kasta ut dig.
Tack för ditt svar. Om jag skulle sätta in 100 000 i ett sparkonto (i hopp om att bli en mer lönsam kund) och sedan fortsätta köpa/sälja bitcoin. Allt kommer att vara lagligt samt kvitton för köp finns samt sälj finns ju på localbitcoins så dem kan inte häva terrorism eller tvätt hoppas jag. Min fråga är då kan dem på något sätt ifall dem fortfarande inte gillar att jag köper/säljer, beslagta mina besparingar eller pengarna som finns på kontot?
Citat:
Ursprungligen postat av
testocyp
Det är inte illegalt att handla med Bitcoins och eftersom betalningen sker i kronor till deras bankkonto så är detta ingenting bankerna klagar på. Blev ditt bankkonto frusit för att du handlar Bitcoins? Swedbank är en jävla skit bank, jag har handlat Bitcoins sedan 2011 och aldrig haft problem med handelsbanken.
Precis, kontot blev frusit för att jag hade köpt bitcoins med hjälp utav swish. Dem undrade varför jag swishade som jag gjorde och jag förklarade allt, sedan låste dem upp det men bara om jag lovade att sluta hålla på med krypto annars skulle dem stänga kontot för gott. Tack för ditt tips, ska kolla in handelsbanken!