2020-07-04, 18:16
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Munskydd rekommenderas på svenska flygplatser

Rekommendationen gäller på flygplatserna Arlanda, Landvetter, Bromma, Malmö, Luleå, Umeå, Åre, Visby, Ronneby och Kiruna.
Rekommendationerna har börjat gälla successivt, med början på Arlanda i måndags.
'
Bra gjort och det är en protest emot massmördaren Tegnell och hans lek. Tycker det bevisar att man skiter i FHM som alltid har fel.
Citera
2020-07-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
'
Bra gjort och det är en protest emot massmördaren Tegnell och hans lek. Tycker det bevisar att man skiter i FHM som alltid har fel.
Ja mycket bra gjort!
Citera
2020-07-04, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Nej det är du som är debil. Om du hade följt nyheterna i Grekland, så vill man inte ha ner svenskar. Vare sig man är hotellägare eller har restaurang, så vill man inte ha dit svenskar.

– De var jätteglada när vi kom in här, säger Annika och tillägger:
– De har ju väntat på detta länge, även personalen i restaurangen, de sa ju ”åh va kul att det äntligen kommer någon”.

Även Sandra Englund säger att hon upplever att man på Rhodos är ”väldigt glada att turismen kommer igång”.
– Vi blev välkomnade på flygplatsen av en grekisk man med en svensk flagga, säger Sandra och tillägger:
– Man märker att turismen är en stor del för Rhodos som ö.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sa-togs-svenskarna-emot-pa-rhodos/
Citera
2020-07-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
– De var jätteglada när vi kom in här, säger Annika och tillägger:
– De har ju väntat på detta länge, även personalen i restaurangen, de sa ju ”åh va kul att det äntligen kommer någon”.

Även Sandra Englund säger att hon upplever att man på Rhodos är ”väldigt glada att turismen kommer igång”.
– Vi blev välkomnade på flygplatsen av en grekisk man med en svensk flagga, säger Sandra och tillägger:
– Man märker att turismen är en stor del för Rhodos som ö.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sa-togs-svenskarna-emot-pa-rhodos/

Haha EN person med en svensk flagga Sen är det ett all inclusive hotell för TUI och de är inte populära bland lokala restaurangägare.

Seriöst, var det det bästa du kunde få fram? Det är skrattretande och patetiskt.
Citera
2020-07-04, 18:38
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
Hur vet du att de är friska? Minst 0,1% svenskar nysmittas varje vecka. Med tusentals turister från Sverige framöver säger det sig självt att svenskar kommer sprida smittan.
De testades på flygplatsen.
Citera
2020-07-04, 18:41
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Spanien sätter 200 000 människor i isolering efter ökning av fall, ett starkt tecken på att kraftiga lockdowns inte löser något utan bara skapar en lång tid av isoleringar och fler lockdowns tills man kört landets ekonomi och sina invånares mentala hälsa i botten. Men här gnäller man mest på ett flyg med svenska turister till Grekland...

Du verkar inte förstå att lockdown är till för att spara människoliv i väntan på ett vaccin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Haha EN person med en svensk flagga Sen är det ett all inclusive hotell för TUI och de är inte populära bland lokala restaurangägare.

Seriöst, var det det bästa du kunde få fram? Det är skrattretande och patetiskt.
Jag säger inte att du har fel men ge mig gärna lite tidningsartiklar som stödjer detta.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Jag utmanar den som påstår att vi inte lever i ett korrumperat samhälle där man premieras för att offentligt säga de rätta sakerna och ställa sig på Regeringens sida:

Agnes Wold
@AgnesWold
Tänk, jag fick 1,7 miljoner för covid-forskning! Så nu kan jag och mina kolleger starta en klinisk studie av intravenöst immunglobulin mot svår covid-19 i höst!
https://twitter.com/AgnesWold/status/1279352891497680897?s=20
Citera
2020-07-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Du verkar inte förstå att lockdown är till för att spara människoliv i väntan på ett vaccin.
Tror do på det där än?
Citera
2020-07-04, 18:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Munskydd FFP3 och handsprit, funderar på att sluta handla mat, gör det iofs bara typ var 10:e dag nu, men varför inte näthandla liksom? Det som stör mig är att man inte får de färskaste varorna, vad jag fått berättat för mig. Tänker främst på bröd, funderar på att baka eget bröd, då skulle jag kunna månadshandla. Måste lära mig att baka bröd bara, gott bröd. Det jag pysslar med är ingen höjdare för ekonomin. Jag sparar massor med pengar.
Jag har näthandlat i ca ett-års tid och aldrig fått dåliga eller utgångna varor, det var från en leverantör som senare slutade leverera till min stad. Jag bor i en av de största i Skåne. Efter det har jag handlat två ggr från ett annat företag och matvarorna har varit bra.

Jag handlar numera på ICA, var tredje dag, eftersom jag måste komma ut och röra på mig känner jag men jag kombinerar det med näthandel.
Citera
2020-07-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://taz.de/Viele-junge-Corona-Faelle-in-Berlin/!5693221/

Många ungdomar insjuknade i Berlin nu: i snitt 19 år gamla! (Det står i och för sig inte hur sjuka de är, bara att de testat positivt.) Verkar vara mest i lågstatusområden med mycket hyreshus.

Två problemområden där detta sker. Surprice: invandrarghetton..med turkar, jugoslaver och araber..

1. Neukölln
Neukölln är idag en utpräglad mulitkulturell stadsdel där 22 % av invånarna inte är medborgare i Tyskland och 33 % har migrationsbakgrund. I Neukölln lever över 163 olika nationaliteter. Den största gruppen är den turkiska med drygt 25 000 invånare följt av drygt 11 000 från forna Jugoslavien.[17] Neukölln är känt för sina stora turkiska och arabiska befolkningar som tydligt präglar stadsbilden.

Neukölln beskrivs som en "social brännpunkt" på grund av problem med hög arbetslöshet och brottslighet. I vissa delar av Neukölln lever tre fjärdedelar av de boende på existensminimum och genomsnittsinkomsten ligger på 725 euro. 60 % av unga under 25 år får arbetslöshetsstöd genom Hartz IV.[källa behövs] Brottsligheten innefattar bland annat droghandel i Hasenheide och 40 000 brott registrerades av polisen (2007). Ett annat problem är den låga utbildningsnivån med dåliga skolresultat och bara 4,9 % av invånarna har högskoleexamen.

2. Ostbahnhof

Områden kring tågstationer brukar generellt tillhöra "problemområden" där man inte vill bo om man har val.
Citera
2020-07-04, 18:47
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jo, vad som helst verkar möjligt, både vad det gäller biverkningar och viruset i sig.

En sak slog mig dock: hur hade det sett ut vid tidigare pandemier med denna mediabevakning (inkl de sociala), forskningsresurser etc? Och har vårt sätt att leva nån påverkan jämfört med då?

Naturligtvis har aldrig en pandemi haft den media bevakning som COVID-19 har haft. Inte heller den sociala oro som har präglat media som exempelvis Twitter eller Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in