2020-06-16, 16:30
Medlem
Någon som vet något om överklagan?
Citera
2020-06-22, 17:13
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnizzz

Båda parter överklagar.

https://www.dagensvastervik.se/nyheter/blaljus/e/59825/domd-efter-dodskjutningen-overklagar-hoppas-pa-lindring-i-hovratten/
Citera
2020-06-23, 15:43
Medlem
spoilers avatar
"Tidigare har vi rapporterat att åklagaren inte valt att överklaga domen där en man dömdes för vållande till annans död efter att han skjutit sin flickvän.

/…/

Men nu väljer åklagaren att göra ett så kallat anslutningsöverklagande, vilket betyder att mamman inte kommer att behöva stå för rättegångskostnaderna om hovrätten inte heller anser att mannen ska fällas för mord."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=7501277
Citera
2020-07-04, 08:24
Medlem
Ännu en svensk tjej som fått sätta livet till av en svartsjuk invandrare.
Låter inte som typisk mena denna gång utan europeisk invandrare.
Hade han tillstånd för vapnet?
Citera
2020-07-04, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnizzz

Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Båda parter överklagar.

https://www.dagensvastervik.se/nyheter/blaljus/e/59825/domd-efter-dodskjutningen-overklagar-hoppas-pa-lindring-i-hovratten/
Nu skriver även Aftonbladet om detta:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3JrXKL/jennie-skots-ihjal-pojkvannen-fick-sex-ars-fangelse
24-åriga Jennie Tholander dödades med ett skott i huvudet. Pojkvännen som höll i pistolen hävdar att det var en olycka och frias för mord. Jennies mamma, Gunilla Tholander är mycket besviken över domen och har nu överklagat.

– Det var en avrättning. Hon träffades mitt i pannan, säger Gunilla Tholander.
Citera
2020-07-04, 08:31
Medlem
vidrikfittanens avatar
6 års fängelse för att avrätta nån med ett skott i pannan. Rätt så billigt. Ute efter 4 år om han borstar tänderna och läser läxorna.
Det var en gangster-wannabe-jugge som sköt henne. Det finns helt klart en form av blatte-rabatt i denna dom.
Om jag som vanlig svensk icke-gangster hade tagit fram min studsare och knäppt frugan hade jag fått livstid.

Förmildrande omständigheter för blatten som sköt tjejen var att han lät ledsen när han ringde 112....Absurdistans rättsväsende måste vara unikt i världen.
Citera
2020-07-04, 08:55
Medlem
Så blir det när Sveriges akademiker är vänster-bög-feminister-multikulti vurmande-naiva fanskap..... "klart att achmed ska ha ett lägre straff, han skulle ju bara testa pistolen, och det skedde ju i hans mammas lägenhet, nej achmed ville inte avrätta allt var en olyckshändelse." Men om det var en svensk ja då hade det vart andra melodier...

Om någon dräpt mitt barn hade jag väntat ivrigt dom här sex åren på att få tag i GM och skjutit skallen av hans också sedan...
Citera
2020-07-04, 09:39
Medlem
Från vilket land är Karamanoski?
Citera
2020-07-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Tycker han ska släppas fri. Har hon kidnappat hans son så får hon ju stå sitt kast så att säga. Det var inget som framgick direkt sådär från bajsnyhetsrubrikerna, att kärringfittan kidnappat deras gemensamma barn. Detta är snarare självsanering.

Hörru din skogstomte! Tycker du det verkar som att "pappan" är lämplig att uppfostra ett barn eller ?
Man behöver inte tänka efter två gånger varför hon försökt slita sig loss och "kidnappat" barnet. Vad fan har du innanför pannbenet ? Tomatsås ?
Citera
2020-07-04, 10:26
Medlem
Att mörda någon och få det till vållande till annans död är nog det enklaste som finns i Sverige.
Hävda olycka och gråta lite, vipps så får du 6 år där du kommer ut efter 2/3 av tiden.

Löjligt att kunna hävda olycka när man sätter ett skott rakt i pannan. I vilket annat land som helst hade detta blivit mord.
Och i många länder hade det varit betydligt längre än 16 år.

Tragiska sketna Sverige som vanligt, jävla skitland.
Citera
2020-07-04, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Ja det är väl det som skiljer oss åt. Att du hellre litar på någon som inte har med saken att göra än källan. Totalt ologiskt.

Jag litar nog mer på Socialen än någon jävla nerknarkad idiot.
"Källa", din källa är en mördare. Jävla fjant.

Och läser du faktiskt om detta fallet så förstår du varför han mördar henne, han är en typisk kontrollerande idiot så när hon försöker lämna han mördar han henne istället.

Förstår du inte allt detta så sök hjälp.
Citera
2020-07-04, 10:33
Medlem
Han skulle bara testa om pistolen var säkrad? Genom att rikta den mot någons huvud och trycka av?

Men han kanske kommer från en finare familj iofs.

Nepp. Detta kommer hovrätten att öka straffet på markant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in