2020-07-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Possum från 2018. Har ni inte sett den, ta er tid. Fy jävlar i mig.

"Possum" från året 2018 är en Brittisk och psykologisk skräckfilm som verkligen är bra.

Titeln: "Possum" har inte med en pungråtta att göra, men däremot sagt så betyder "Possum" i detta fallet⬇

Hyckla och att föreställa sig, speciellt att spela sjuk, låtsas sova eller låtsas vara död.

Den hemska dockan som hålls gömd i den bruna läderväskan är mysigt horribel och
styvfadern likaså.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-07-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Jag såg om den filmen för en tid sedan, och efteråt läste jag någon recension som menade just det du skriver, att The Babadook representerade hennes mentala tillstånd. Om så är fallet i filmen, så gick det förbi mig. Jag uppfattade det som att det verkligen är en demon som dykt upp efter att kvinnan haft oturen att köpa den där boken. Att det sedan handlar mycket om hennes mentala tillstånd är givet, och jag har sett det som att hon pga. det kanske är ett lätt offer för en demon, vilket också gör slutet desto bättre.

@JokerMannen förklarar vidare om den Australiénska och psykologiska skräckfilmen "The Babadook" och "Mister Babadook" från året 2014⬇

Titeln: "The Babadook" and "Mister Babadook" "The Shadowman" and "The Black Grief" i en illustrerad pop-up bok.

Hindi-språket är ett så kallat Indo-Européiskt språk som till exempel, forn-Grekiskan och forn-Latinet så som det Svenska språket och det Engelska vilka alla är tillhörande den Indo-Européiska språkstammen.

Obs❗I Hindi-språket finns ordet "Baba" vilket betyder "Fader" och "Dook" vilket betyder "Sorg"

det vill säga att "Baba-dook" betyder "Fadersorg" och❗med den bestämda ordartikeln "The" framför ordet "Babadook" får vi fram betydelsen "Fadersorg-en"

Modern "Amelia's" make "Oscar" omkom i en mycket tragisk och svår bilolycka samma dag som sonen "Samuel" skulle förlösas⬇

"Amelia" sörjer sonen "Samuel's fader och "Amelia sörjer sin döde make.

Varför vill plötsligt "Amelia" döda sin son men gör det inte ? lika så familjens hund ?

Varför gräver "Amelia" upp maskar ur jorden på bakgården till huset och sedan lägger dem i en skål tillsammans med jord vilken hon slutligen ställer ned i husets källare ?

Varför kan "Amelia" inte förgöra "Mister Babadook" ?

🎩
💀 "Mister Babadook" är en skuggfigur skapad av depression och sorg, han förekommer dels i en illustrerad barnbok och även utanför bokens värld.

Författaren till boken "Mister Babadook"var "Amelia" själv vilken handlar om en hanterings-mekanism, en överlevnads-mekanism för att kunna handskas med sorgen efter sin makes död, en livs-hantering vid kriser som depression och sorg.

"Mister Babadook" är ett génus mascúlinum och är formad som en penis vilket jag senare lämnar förklaringen till.

Skräckfilmens psykologi är mycket djup och sålunda svårbegriplig, men när man väl begriper den blir filmen makalöst fantastisk.

Hela filmen som sådan ger ett fantastiskt budskap när man väl har lyckats med att bottna sig i dens psykologiska värld.

Gällande moderns förnamn "Amelia" lämnas följande förklaringar. Det Latinska prefixet och bokstaven [ A- ] vilken är nekande och står i betydelserna [ Utan- och Inte- ]

Det Latinska ordet Bon-us som beyder god och modig har komparativet Mel-i-or och betyder bättre. Ben-e beyder väl och komparativet Mel-i-us betyder bättre.

Sammankopplingen av det feminina ordet och komparativet Mel-i-a med prefixet A- är moderns namn i skräckfilmen "The Babadook" det vill säga [ A-Mel-i-a ]

"Amelia" Utan-bättre, Inte-bättre, det vill säga, kvinnan som inte blir bättre.

Även moderns förnamn "Amelia" var noggrant utvalt för att passa in i skräckfilmen.

Obs❗Vid ett senare tillfälle fortsätter jag att deklarera [klargöra] de psykologiska bitarna i skräckfilmen "The Babadook"

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-07-03, 11:15
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@JokerMannen förklarar vidare om den Australiénska och psykologiska skräckfilmen "The Babadook" och "Mister Babadook" från året 2014⬇

Titeln: "The Babadook" and "Mister Babadook" "The Shadowman" and "The Black Grief" i en illustrerad pop-up bok.

Hindi-språket är ett så kallat Indo-Européiskt språk som till exempel, forn-Grekiskan och forn-Latinet så som det Svenska språket och det Engelska vilka alla är tillhörande den Indo-Européiska språkstammen.

Obs❗I Hindi-språket finns ordet "Baba" vilket betyder "Fader" och "Dook" vilket betyder "Sorg"

det vill säga att "Baba-dook" betyder "Fadersorg" och❗med den bestämda ordartikeln "The" framför ordet "Babadook" får vi fram betydelsen "Fadersorg-en"

Modern "Amelia's" make "Oscar" omkom i en mycket tragisk och svår bilolycka samma dag som sonen "Samuel" skulle förlösas⬇

"Amelia" sörjer sonen "Samuel's fader och "Amelia sörjer sin döde make.

Varför vill plötsligt "Amelia" döda sin son men gör det inte ? lika så familjens hund ?

Varför gräver "Amelia" upp maskar ur jorden på bakgården till huset och sedan lägger dem i en skål tillsammans med jord vilken hon slutligen ställer ned i husets källare ?

Varför kan "Amelia" inte förgöra "Mister Babadook" ?

🎩
💀 "Mister Babadook" är en skuggfigur skapad av depression och sorg, han förekommer dels i en illustrerad barnbok och även utanför bokens värld.

Författaren till boken "Mister Babadook"var "Amelia" själv vilken handlar om en hanterings-mekanism, en överlevnads-mekanism för att kunna handskas med sorgen efter sin makes död, en livs-hantering vid kriser som depression och sorg.

"Mister Babadook" är ett génus mascúlinum och är formad som en penis vilket jag senare lämnar förklaringen till.

Skräckfilmens psykologi är mycket djup och sålunda svårbegriplig, men när man väl begriper den blir filmen makalöst fantastisk.

Hela filmen som sådan ger ett fantastiskt budskap när man väl har lyckats med att bottna sig i dens psykologiska värld.

Gällande moderns förnamn "Amelia" lämnas följande förklaringar. Det Latinska prefixet och bokstaven [ A- ] vilken är nekande och står i betydelserna [ Utan- och Inte- ]

Det Latinska ordet Bon-us som beyder god och modig har komparativet Mel-i-or och betyder bättre. Ben-e beyder väl och komparativet Mel-i-us betyder bättre.

Sammankopplingen av det feminina ordet och komparativet Mel-i-a med prefixet A- är moderns namn i skräckfilmen "The Babadook" det vill säga [ A-Mel-i-a ]

"Amelia" Utan-bättre, Inte-bättre, det vill säga, kvinnan som inte blir bättre.

Även moderns förnamn "Amelia" var noggrant utvalt för att passa in i skräckfilmen.

Obs❗Vid ett senare tillfälle fortsätter jag att deklarera [klargöra] de psykologiska bitarna i skräckfilmen "The Babadook"

Mvh/ @JokerMannen
Nej, den här filmen var mest infantil. En film som "Midsommar" är ett mästerverk i jämförelse.
Citera
2020-07-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Nej, den här filmen var mest infantil. En film som "Midsommar" är ett mästerverk i jämförelse.

Jag är absolut inte ute efter att komparera skräckfilmers infantilitéter eller infantilitéts-grader, jag är ute efter att deklarera, det vill säga klargöra de psykologiska delarna hos skräckfilmen "The Babadook" vilket jag finner väldigt intressant.

Det finns inget intresse för att börja analysera infantilitéts-graderna mellan skräckfilmerna "Midsommar" från 2019 och "The Babadook" från 2014, jag tycker att det är betydligt mer intressantare att försöka förstå olika filmers psykologiska kraft och budskap, det vill säga innebörd och då menar jag filmens betydelser och filmens mening.

Den Australiénska och psykologiska skräckfilmen "The Babadook" från 2014 vann juryns special-pris på filmfestivalen i Venedig.

Skräckfilmen "The Babadook" lyckades med att undvika de frustrerande klyschor som många andra filmer i genren ofta drunknar i /

"The Babadook's" utmärkelse⬇

New York Film Critics Circle Award för bästa och första film år 2014.

Empire Award år 2015 för absolut bästa skräckfilm.

AACTA Award för bästa film år 2015.

AACTA Award för bästa regi år 2015.

AACTA Award för bästa original-manus år 2015.

Den psykologiska skräckfilmen "The Babadook" handlar i första hand om sorgbearbetning vilket inte på något sätt är infantilt eller har att göra med infantilitéter.

När du tidigare framförde att du ansåg att den psykologiska skräckfilmen "The Babadook" till största delen består av infantilitéter i jämförelse med "Midsommar" från 2019 så har du sålunda åtminstone för mig klargjort hur lite du förstått av de psykologiska delarna i skräckfilmen "The Babadook" från 2014.

"The Babadook" och "Mister Babadook" är så otroligt mycket mer än bara en skräckfilm.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-07-03, 21:04
Medlem
Korders avatar
Känns som jag fått en lättare stroke varje gång jag läser i den här tråden.

Såg annars senaste remaken av The Grudge, den från i år, igår. Vilket jävla slöseri med tid, haha. Hade ändå vissa förhoppningar då Nicolas Pesces tidigare filmer varit underhållande, men The Grudge var istället precis så dålig som jag hade förväntat mig om jag inte hade hört talas om Pesce.
Citera
2020-07-03, 21:21
Medlem
Det har säkert postats tidigare, men kan varmt rekommendera:

- Alien

- Event Horizon

- As Above, So Below

- The Pyramid
Citera
2020-07-03, 23:58
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Om jag skulle rekommendera en ohygglig skräckfilm som får "The Babadook" att framstå
som "Lilla Spöket Laban" så vore det "The House That Jack Built" från 2018 av Lars von Tier.
Citera
2020-07-04, 00:05
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Om jag skulle rekommendera en ohygglig skräckfilm som får "The Babadook" att framstå
som "Lilla Spöket Laban" så vore det "The House That Jack Built" från 2018 av Lars von Tier.

Hur är den jämfört med Antichrist? Samma psykedeliska mardrömstripp?
Citera
2020-07-04, 00:11
Medlem
U-235s avatar
Sticker in en fråga igen, trots att jag frågat tidigare.

Tips på ”light skräckfilmer”?

Är inte mycket för renodlad skräck med BÖÖH effekter. Däremot gillar jag milda skräckisar/thrillers eller vad man ska kalla det för. Gärna med en gammal setting, typ medeltid.

Tänk - Sleepy Hollow med Johnny Depp.....

+ om de finns på netflix
Citera
2020-07-04, 01:01
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Hur är den jämfört med Antichrist? Samma psykedeliska mardrömstripp?

Inte i närheten. Men den har sin charm helt klart, se den! Matt Dillon glömmer jag alltid bort, konstant underskattad, ett grovt misstag från min sida!
Citera
2020-07-04, 01:06
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Inte i närheten. Men den har sin charm helt klart, se den! Matt Dillon glömmer jag alltid bort, konstant underskattad, ett grovt misstag från min sida!

Det är just Dillon som gör mig så sugen på att se den.

Vad tror ni om Relic?
Citera
2020-07-04, 01:14
Medlem
Bewnhurs avatar
Jag såg en utav de mer udda kultrullarna igår och det var en bisarr upplevelse. Filmen ifråga är The Legend of Boggy Creek (1972) och den handlar mer eller mindre om en "bigfoot" i sydstaterna. Det som gör filmen så förbaskat konstig är att den skiftar tempo helt, ena stunden så har du en dramatiskt återberättelse med verkliga personer som säger sig ha träffat på vidundret (De spelar sig själva i filmen) för att i nästa stund svinga över till en sång ifrån regissören.

Jag har aldrig i hela mitt sett någon liknande film, och det kanske inte var så konstigt att de som låg bakom "The Blair Witch Project" har nämnt den som en inspirationskälla även om den filmen inte riktigt lyckades fånga upp galenskapen bakom den här filmen. Kult är nyckelordet här.

2,5/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in