2020-07-03, 23:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Her var det mye rart på en gang.

Jeg kan ikke noe for det du ikke skjønner.
Citera
2020-07-03, 23:25
Medlem
Hvis det er blodspor er det rart at de ikke har sett det før. De bruker et stoff som gjør at de kan se ganske raskt.
Alt er rart. Nesten sånn at det ser ut som at lekkasjene er bevisste for å stresse gjerningsmann/menn for å se en aktivitet av noe slag?

For meg styrkes kidn*appingsteorien med de siste bevisene. Hvorfor skulle TH komme tilbake hjem og gjøre alt dette? Det passer jo ikke med noe som er skjedd i affekt. Kan kidn ha klart å dr*epe AEH? Men de har valgt å fortsette med planen sin for å få penger?
Citera
2020-07-03, 23:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
DNA-spor fra AEH som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje.

Sto det også noe om blodspor i den VG-artikkelen?

Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
"DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet .."
Har ikke sett at det sto noe om blod.

Neivel, vi får vente og se da, hva dette dna-sporet egentlig er da, om ikke det er blod.

Er det noen som ser for seg at hun skal ha spyttet rundt seg på vei ned trappen, eller sleiket på veggene..?
Citera
2020-07-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Hvis det er blodspor er det rart at de ikke har sett det før. De bruker et stoff som gjør at de kan se ganske raskt.
Alt er rart. Nesten sånn at det ser ut som at lekkasjene er bevisste for å stresse gjerningsmann/menn for å se en aktivitet av noe slag?

For meg styrkes kidn*appingsteorien med de siste bevisene. Hvorfor skulle TH komme tilbake hjem og gjøre alt dette? Det passer jo ikke med noe som er skjedd i affekt. Kan kidn ha klart å dr*epe AEH? Men de har valgt å fortsette med planen sin for å få penger?

Selvsagt har de sett det før, dette er informasjon som politiet tilnærmet umiddelbart får tilgang til.
Citera
2020-07-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Fordi blodet liksom ikke skulle være der, det var jo vasket bort.
Kanskje, men hvis jeg er GM er jeg ikke keen på å begynne vaske. Frykter å sette igjen DNA-et mitt hvis jeg begynner å rote for mye, dra frem kluter og fandens oldemor.

Edit: såklart enig med deg i at DNA-sporet er blod. Må være det.
Citera
2020-07-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
"DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet .."
Har ikke sett at det sto noe om blod.

Spyttprøver da kanskje ???
Citera
2020-07-03, 23:30
Medlem
Hvis hun ble dyttet kl 1007, hvem dyttet?

TH har jo ringt henne kl 1006 og 1007 (slettede anrop), men dette var vel fra i Futurumområdet (forutsetter at politiet har kontroll på nærmeste basestasjon ved disse oppringene)?
Citera
2020-07-03, 23:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har siktet TH for drap, eller medvirkning til drap, på AEH.
Ja, dom skrev ju under hennes dödsdom redan dom där två första veckorna med sina katastrofala bitcoinmeddelanden. Att TH är gm är det enda som kan rädda ansiktet på dom. Dom vill inte hitta "riktiga" kidnappare och kommer därför aldrig att leta efter dom heller. Det här fallet kommer aldrig att bli löst. Deras agenda är att hänga TH via media eftersom dom vet att det finns en enormt stor fårskock där ute i landet som trots skolutbildning dom senaste 300 åren gladeligen dömer honom för mord. Precis som på häxprocessernas tid.
Citera
2020-07-03, 23:34
Medlem
Vet man om det er ulike basestasjoner for oppringning fra sl.veien og arb.plassen? Eller er det samme basestasjon?
Citera
2020-07-03, 23:34
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Neivel, vi får vente og se da, hva dette dna-sporet egentlig er da, om ikke det er blod.

Er det noen som ser for seg at hun skal ha spyttet rundt seg på vei ned trappen, eller sleiket på veggene..?

Det var en usaklig kommentar. Du vet nok at DNA også kan være hud eller hår.
Citera
2020-07-03, 23:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01

Politiet trodde jo på kidnapping, de første ukene, og huset så jo tilsyelatende ok ut, ved første øyekast.

Helt til de fikk hjemmel til å gå inn skikkelig og gjøre ordentlig undersøkelser.

Så fant de jo alt dette vi snakker om nå.
Citera
2020-07-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hvis hun ble dyttet kl 1007, hvem dyttet?

TH har jo ringt henne kl 1006 og 1007 (slettede anrop), men dette var vel fra i Futurumområdet (forutsetter at politiet har kontroll på nærmeste basestasjon ved disse oppringene)?
Hvis det stemmer at AE falt med telefonen på seg, må hun ha falt eller blitt dyttet før kl 10.07, for telefonen ble funnet på et bord på en kjøkkenstue og telefonen ble ikke flyttet på mellom kl 10.07 og ca 20.30 den dagen.

Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse

Etter klokken 10.07 ble det hverken registrert bevegelse eller aktivitet på den aktuelle mobiltelefonen før senere på kvelden, rundt klokken 20.30
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/na8lXm/nye-detaljer-anne-elisabeths-mobil-viser-bevegelse-paa-aastedet
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-03 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in