2020-07-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja jeg vet at ektepakten av 1993 er tinglyst og registrert i Brønnøysundregistrene. Etter at den først ble avvist pga av manglende avkryssing i et felt. Avkryssingen er blitt ordnet opp i, og ektepakten skal være tingslyst. Noe forsinket.

Spørsmålet er hvem som har skrevet ektepakten. Opplysninger i media viser at det skal være Bj*rn Br*dwall som har skrevet ektepakten, altså den samme advokaten som skrev ektepakten fra 1987.

BB har offentlig gått ut i VG og sagt at han "ikke kunne ha laget den", om ektepakten fra 1993.

VG 06. mai 2020
Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: – Jeg kunne ikke laget den

Spørsmålet er om det var BB som skrev papirene for TH, og nå lyver om det; eller om det er TH selv, eller andre, som feilaktig har ført på papirene at de var skrevet av BB.

Tack, då försår jag. Usch vilket dilemma.
Citera
2020-07-02, 17:33
Bannlyst
Uansett hvem eller hvilke som står bak, og måtte være involvert eller ei, så er det i alle fall et faktum at der har foregått en transport med et transportmiddel.

Dette er selvfølgelig et svært svakt punkt, så finner man transportmiddel, sjåfør og/eller medhjelper, vil hele korthuset falle med alle de involverte skyldige.

Så fokus må være på transportmiddel og retning, og akkurat der vet nok politiet en hel del, både av ikke-observasjoner og faktisk registrerte passeringer.

Og denne Ås-hendelsen er jo bare helt spesiell!
Citera
2020-07-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Husk:

To kraftige uvennlige på brygga + annet vitne som så to normalbygget og slank på brygga, et par i 20-30-åra, de andre to i 30-40-åra pluss mannen i ca. 50-åra på land, og på to forskjellige dager, stemmer ikke det? Da er vi jo i tilfelle oppe i 5!
Hvis fiskerne er innblandet i saken og hvis de var ved Langvannet for å observere AE og TH og deres bevegelser og huset, så synes jeg at det høres logisk ut hvis det ikke var de samme observatørene som var der hver gang (f.eks for å ta ned risiko for å bli gjenkjent). Så hvis de var 5 forskjellige menn, så er ikke det usannsynlig.

Utdrag fra det som vitne nr 1 fortalte:
To ganger i høst stusset småbarnsfaren på oppførselen til to menn på denne bryggen.
Signalementet han ga til politiet: To svartkledde menn i alderen 35–45 år som snakket østeuropeisk, antagelig ikke polsk, ettersom han forstår litt av det språket. Begge var robuste typer, spesielt den ene var muskuløs og kraftig.
Han fortalte at han ikke vil spekulere i hvilke datoer han så mennene, men mener det var i september og/eller oktober.

Utdrag fra det som vitne nr 2 fortalte:
Få dager før AE forsvant, observerte fuglefotograf Rørvik tre fiskere ved Langvannet, ikke langt unna ekteparet Hagens hus.
Han ser av datomerkingen på kameraet sitt at han tok bilder den 29. oktober mellom klokken 10.30 og 12.00 – to dager før forsvinningen. Han mener at det er høyst sannsynlig at det var denne dagen han så de tre fiskerne.

Fuglefotografen hadde lagt merke til en bil (en sølvfarget bil med skilter fra et østeuropeisk land, forteller Rørvik, som tror det var en eldre Ford Fiesta) den dagen da han så fiskerne og den bilen hadde han også sett flere ganger tidligere, stort sett parkert på samme plass, men da så han ikke fiskere.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-02 kl. 17:56.
Citera
2020-07-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Kan han ha fått panikk og meldt seg for å finne på en historie for hva han gjorde der fremfor at noen andre kjente han igjen?
Hva skulle han sagt da «nei huska det ikke»?
Tror personlig ikke han har noe med det å gjøre dessverre.

Jeg har sagt og sier igjen hvis TH står bak dette er det sannsynligvis bare en medskyldig, og det må være en person som føler han står i gjeld til TH.

Tenk deg at du hadde organisert et slikt oppsett og innlemmet 3 personer, og noen som er bestukket.
Da kan han gjøre regning med utpressing resten av livet. For hvem går med på en slik agenda uten å få mye igjen for det.
Tenk deg at du blir spurt om å agere for å forvirre politiet. Først og fremst gjør du noe ulovlig. Jeg kan bare tenke for meg selv, og jeg hadde ikke gått med på en slik løgn/forvirring for politiet uten å få klekkelig betalt for det.
Jeg skulle altså levd med å vite hvem drapsmannen og min egen risiko resten av livet.
Ja sier gjerne rett ut at skulle jeg gått med på noe slikt, hadde jeg nok bedrevet utpressing av TH resten av livet.

Føler folk her tror at det et bare å bestille en leiemorder, betale og så er det over. Mulig dette går når det gjelder narkotikakartellene Colombia og lignende, men neppe her i Norge på en helt uskyldig kvinne.
Citera
2020-07-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ektepakten er registrert hos domstolen.
Så jeg tror ikke at ektepakten er forfalsket.

Meg bekjent var ikke ektepakten sendt inn til tinglysning, men er likevel gyldig. Men hvorfor skulle man opprette en falsk ektepakt som bare virker mistenkelig mot TH.
Citera
2020-07-02, 18:02
Medlem
Kan det være BBs bil som fikk ripet "vær stille" i lakken? Og at det var hans to biler, (mulig ektefelle eller samboer har bil), som ble beslaglagt av politiet for undesøkelser? Begge bilene hadde vært utsatt for hærverk.

BB bor i Skr*iverveien 32 i Sørumsand. Det er noen her som er så flink til å finne ut om det står bil(er) parkert på eller ved adressen. På google maps, eller hvor det er de finner slikt.

VG 09. juni 2020
Biler beslaglagt i Lørenskog-saken: «Vær stille» risset i lakken

Fornærmede er "en av Tom Hagens forretningspartnere". Hærverket skjedde "på en adresse på Østlandet", og politiet var på stedet 30. mai i år.

Forretningspartneren sa selv til VG
"– For meg ser dette ut som hærverk. Jeg har ingen rolle i Hagen-saken, og vet ikke hvem som står bak dette mot meg, sier han."
Det må da være noen i nærområdet som vet sikkert hvem av THs forretningspartnere det er som ble utsatt for hærverk på bilene sine?
Citera
2020-07-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Uansett hvem eller hvilke som står bak, og måtte være involvert eller ei, så er det i alle fall et faktum at der har foregått en transport med et transportmiddel.

Dette er selvfølgelig et svært svakt punkt, så finner man transportmiddel, sjåfør og/eller medhjelper, vil hele korthuset falle med alle de involverte skyldige.

Så fokus må være på transportmiddel og retning, og akkurat der vet nok politiet en hel del, både av ikke-observasjoner og faktisk registrerte passeringer.

Og denne Ås-hendelsen er jo bare helt spesiell!
Ja særlig fordi politiet ikke engang gadd og kalle inn dette vitnet til avhør. Det er noe som ikke stemmer. Politiet har bestemt seg for at det er TH, og gidder ikke sjekke andre muligheter.
Samtidig har retten kommet til at det ikke er skjellig grunn til å mistenke TH.

Hva er det politiet tror/vet som ingen andre går vite tro?
Citera
2020-07-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Meg bekjent var ikke ektepakten sendt inn til tinglysning, men er likevel gyldig. Men hvorfor skulle man opprette en falsk ektepakt som bare virker mistenkelig mot TH.

Ektepakten av 1993 er tinglyst. Det har stått i mediene. Google.
Citera
2020-07-02, 18:05
Medlem
Citat:

Men ser her at jeg tar feil.
Citera
2020-07-02, 18:06
Medlem
Citat:
Sådan har jeg også forstået det.

"«Endringene om å overføre boligen til Tom Hagens særeie fra 1993 ble imidlertid ikke bokført i grunnboken, som innebærer at Anne-Elisabeth Hagen fortsatt ville eid sin del av huset.«

Dette bygger på en misforståelse. Tinglysning av eiendomsoverdragelse i grunnboken er av betydning for ekstinksjon fra kreditorer eller godtroende erververe. Det vil si at man tinglyser for å bli hjemmelshaver for hindre at den som står tinglyst som hjemmelshaver selger eiendommen til noen andre, eller at hjemmelshaverens kreditorer tar utlegg i eiendommen.

For forholdet mellom ektefeller er det avgjørende at overføringen av eiendommen er gjort i ekteskaps form. Så selv om det ikke er noe som er bokført i grunnboken, innebærer det ikke som NRK påstår at Anne-Elisabeth Hagen fortsatt eier huset."

https://advokatwulff.no/ma-en-eiendomsoverforing-mellom-ektefeller-tinglyses-for-a-vaere-gyldig/

I forhold til forfalskning, så er spørgsmålet vel opstået i og med at BBs navn fremkommer på ægtepagten, men han har været ude og sige, at han ikke kunne have lavet den (jf. det urimelige forhold), i hvertfald som jeg har forstået det.
Citera
2020-07-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ektepakten av 1993 er tinglyst. Det har stått i mediene. Google.

Ja så det nettopp jeg også, har ikke fått det med meg sikkert fordi jeg har lest at den ble returnert.
Citera
2020-07-02, 18:08
Medlem
Kripos har deltatt i en stor internasjonal operasjon mot et kryptert nettverk med tunge kriminelle miljøer. Britisk politi kaller det deres største aksjon noen sinne.

Politi rundt i Europa har overvåket 100 millioner krypterte meldinger sendt gjennom Encrochat, som ifølge nettsiden brukes av kriminelle til å diskutere narkotikahandel, drap og bortføringplaner.

National Crime Agency (NCA) bekrefter at de og britisk politi har «knust» tusenvis av kriminelle grupper etter å ha infiltrert Encrochat.

https://www.vg.no/nyheter/i/Jokwp8/norge-del-av-internasjonal-politiaksjon-stoerste-i-britenes-historie

Kan det tenkes at GM i denne saken har sendt meldinger gjennom Encrochat?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-02 kl. 18:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in