2020-07-01, 22:20
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=E0G20FIUXGE&t=26s
Humles siffror sjunker mot Biden....
Citera
2020-07-01, 23:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Arbetslösheten beror på smittan och åtgärderna.

Trump har erbjudit varenda delstat som har problem med smittan hjälp. Samtliga demokrater säger nej.

Vad tycker du Trump ska göra? Gå in i de värst drabbade delstaterna och styra upp läget? Ja? Nej?

Demokraterna kan ju inte sköta smittan så ska Trump ta över då tycker du? Det finns lagstöd han kan använda sig av för att göra det lagligt, men varför tackar inte bara delststerna ja till hjälpen?

Vad ska en president göra i det läget?
trumpen är ultimat ansvarig även för saker som inte är nått han hittat på, det är vad trumpen själv sagt.
Så ta ansvar för arbetslösa är ett måste och om vi ska gå efter vad trumpen sagt.

trumpen vad gör han, han har ju inte adresserat frågan sedan före 100k döda, eller svarat på frågor vad strategin är.
Igår nådde vi en ny milstolpe och nu Deaths:130,657 och en smittspridning utom kontroll.
Och vart är trumpen?

Det är du som tycker.

Vad trumpen ska göra, nått?
Och sluta peka finger åt Kina, för det hjälper inte en kotte i USA.
Trodde han var president för USA.

Detta är den mest tafatta president jag någonsin sett, då allt handlar om jag jag jag, återval återval återval.
COVID-19, nope det skiter jag i, så typiskt bondfångare.och sjuklig narcissist.
Citera
2020-07-02, 00:04
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Som i New York då.

Hug a chinese!

En av de värst drabbade områdena i världen.

Och jag menar allvar. Demokraterna var fullt upptagna med Ukraina-hoaxet på federal nivå och i New York ignorerade styret faran med viruset till en början. Hade fokus legat på verkligheten kanske utvecklingen hade blivit annorlunda i USA.

Nu står Demokraterna där med en kandidat som av barmhärtiga skäl borde ges geriatrisk vård.

Arma USA!

Hur går det just nu för de röda staterna i USA? sjukhusen kan inte ta emot flera sjuka nu i massor av stater.

Om bara den fete imbecille idioten lanserat en MAGA2016 mask så hade han kunnat få med sina mentalthandikappade följare att tro på smittbegränsning och tänka "lite" logiskt.

En bra MAGA:ian är en som dött i Covid-19 i sin fight för fri luft eller hur förklara ni galningar detta som Donald gör?

Citera
2020-07-02, 05:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hur går det just nu för de röda staterna i USA? sjukhusen kan inte ta emot flera sjuka nu i massor av stater.

Om bara den fete imbecille idioten lanserat en MAGA2016 mask så hade han kunnat få med sina mentalthandikappade följare att tro på smittbegränsning och tänka "lite" logiskt.

En bra MAGA:ian är en som dött i Covid-19 i sin fight för fri luft eller hur förklara ni galningar detta som Donald gör?

Det stora utbrottet i USA hade man i New York. Genuint Demokratiskt styre.
Citera
2020-07-02, 06:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
SÅ du tror ett virus är politiskt, intressant.
Med det säger du att ingen Republikansk delstat eller stad kan få viruset.

Ska bli intressant och följa om viruset röstar R.
Citera
2020-07-02, 09:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Och nu är det flera stora utbrott över hela USA speciellt i röda stater
Citera
2020-07-02, 09:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har inte sagt att Republikaner är bättre utan jag säger att Demokraterna är usla. Dessutom fick de hela USA att ha fel fokus i början av året som du kanske minst. Med konspirationsteorier och pseudoproblem istället för att formulera en egen politik.
Citera
2020-07-02, 11:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Har inte sagt att Republikaner är bättre utan jag säger att Demokraterna är usla. Dessutom fick de hela USA att ha fel fokus i början av året som du kanske minst. Med konspirationsteorier och pseudoproblem istället för att formulera en egen politik.
Vad har detta med spridningen av COVID-19 och göra?
Dock vet vi trumpen var saktfärdig och orsakat många liv pga den, och sen en hel drös med dåliga och dödliga råd.

Vart är trumpen nu är det många som undrar i COVID-19 frågan, och varför inte presidenten är där för sitt folk och sina medborgare.
Citera
2020-07-02, 11:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Jag skulle snarare formulera det som att USA som helhet har en urusel hantering av smittan, sedan kan du omöjligt vara så naiv att du har gått på det tramsargument som det är att skylla på utredningen rörande quid pro quo för att den rådande administartionen tog bort CDC avdelningen som skötte pandemier redan för mer än 1 år sedan.

USA hade all möjlighet att kunna förbereda sig inför det här men man valde att skära ner på budgeten så att man kunde höja militärens budget, samma militär som Trump nu hotar att sabotera ekonomiskt enbart för att de vill döpa om några militärbaser.

Så det är kanske dags att sluta uppföra sig som en liten barnrumpa rörande det hela och acceptera läget att USA som helhet missköter hela pandemin och att den rådande presidenten absolut inte gör situationen bättre genom att aktivt gå emot vad hans egna administration sätter upp som riktlinjer.
Citera
2020-07-02, 12:31
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
trumpen är ultimat ansvarig även för saker som inte är nått han hittat på, det är vad trumpen själv sagt.
Så ta ansvar för arbetslösa är ett måste och om vi ska gå efter vad trumpen sagt.

trumpen vad gör han, han har ju inte adresserat frågan sedan före 100k döda, eller svarat på frågor vad strategin är.
Igår nådde vi en ny milstolpe och nu Deaths:130,657 och en smittspridning utom kontroll.
Och vart är trumpen?

Det är du som tycker.

Vad trumpen ska göra, nått?
Och sluta peka finger åt Kina, för det hjälper inte en kotte i USA.
Trodde han var president för USA.

Detta är den mest tafatta president jag någonsin sett, då allt handlar om jag jag jag, återval återval återval.
COVID-19, nope det skiter jag i, så typiskt bondfångare.och sjuklig narcissist.

Jag förstod inte ditt svar på frågan. Delstaterna är ytterst ansvariga för åtgärderna mot viruset. Ska Trump åberopa undantagslagar och åsidosatta de styrande som inte vill ha hjälpen han erbjuder och istället ta över?

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Republikanska stater testar mer och din siffra gäller antalet bekräftade smittade.
Tar du en bättre siffra, som antalet bekräftade smittade per antal testade, så ser du att det stämmer väl överens med de ställen som också har flest antal döda per capita. Demokratiska delstater alltså.
Demokratiska delstater ser en ökning i dödsfall nu några veckor efter upploppen.

Vilseled inte med vad man mäter.

Citat:
SÅ du tror ett virus är politiskt, intressant.
Med det säger du att ingen Republikansk delstat eller stad kan få viruset.

Ska bli intressant och följa om viruset röstar R.

Åtgärder är politiska. Demokratiska delstater hanterar smittan långt mycket sämre. Oavsett hur man räknar om man gör det ärligt. Även med faktorer som populationstäthet medräknat.

Självklart drabbas republikanska delstater också och det finns vissa som klarat sig sämre än några demokratiska, men de dussintalet värsta områdena styrs av demokrater.

Citat:

Man får ett ökat antal bekräftat smittade när man testar mer.
Mäter man antalet bekräftade smittade per antal test så är det tydligt att demokratiska stater klarat det mycket sämre. Detsamma syns om man mäter dödsfall.
Inga ärliga siffror visar någon trend där republikanska områden klarar sig sämre då verkligheten är tvärtom, så vad man gör är att ljuga.

Citat:
Vad har detta med spridningen av COVID-19 och göra?
Dock vet vi trumpen var saktfärdig och orsakat många liv pga den, och sen en hel drös med dåliga och dödliga råd.

Vart är trumpen nu är det många som undrar i COVID-19 frågan, och varför inte presidenten är där för sitt folk och sina medborgare.

Det är främst demokratiska områden som har svårt att klara smittan. De vill inte ha den hjälpen Trump erbjuder. Ska han ta över delstaterna från demokraterna ändå? Han får det enligt lag så vad tycker du?

Citat:
Jag skulle snarare formulera det som att USA som helhet har en urusel hantering av smittan, sedan kan du omöjligt vara så naiv att du har gått på det tramsargument som det är att skylla på utredningen rörande quid pro quo för att den rådande administartionen tog bort CDC avdelningen som skötte pandemier redan för mer än 1 år sedan.

USA hade all möjlighet att kunna förbereda sig inför det här men man valde att skära ner på budgeten så att man kunde höja militärens budget, samma militär som Trump nu hotar att sabotera ekonomiskt enbart för att de vill döpa om några militärbaser.

Så det är kanske dags att sluta uppföra sig som en liten barnrumpa rörande det hela och acceptera läget att USA som helhet missköter hela pandemin och att den rådande presidenten absolut inte gör situationen bättre genom att aktivt gå emot vad hans egna administration sätter upp som riktlinjer.

Jjag håller i stora delar med, men vill utöka kritiken till att omfatta hela västvärlden som inte agerar på de sätt man kunnat observerat funkat.

Som sidnot så har Sverige fler döda per capita än USA.
Senast redigerad av Bara-Robin 2020-07-02 kl. 12:38.
Citera
2020-07-02, 13:08
Medlem
Dom värst drabbade statera är ju just nu bl.a Florida och Texas. Orsaken är utan tvivel att man inte tagit smittan på det allvar man bordegjort ha för att bekämpas. Oansvarigt javisst men när tog nu ledande republikaner ansvar för USA och dess medborgare. Man lyssnade mer på politiskt okunnige Trump drev hans populistiska politik och utbrotten drog genast igång som ett brev på posten just när medborgarna trodde faran var över. Nu har medborgarna i dessa delstater troligen lärt sig läxan, lyssna inte på vad en president i förskingringen säger eller vad republikanska kuvade guvernörer säger, det kan stå dig dyrt.

Nu verkar tack och lov i alla fall arbetslösheten ha bromsat in när många nu kan återgå till sina forna arbetsplatser. Inget som Trump har del i visserligen men han kommer säkert att ta äran för det också.
Det är ju corona som styr i USA just nu och svage Trump kan i stort sett bara se på.
Citera
2020-07-02, 15:46
Medlem
Trump verkar hantera det utmärkt. Jobbsiffrorna ser nu mkt mer lovande ut nu och börserna stiger. Han har inget att frukta i valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in