Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
trumpen är ultimat ansvarig även för saker som inte är nått han hittat på, det är vad trumpen själv sagt.
Så ta ansvar för arbetslösa är ett måste och om vi ska gå efter vad trumpen sagt.
trumpen vad gör han, han har ju inte adresserat frågan sedan före 100k döda, eller svarat på frågor vad strategin är.
Igår nådde vi en ny milstolpe och nu Deaths:130,657 och en smittspridning utom kontroll.
Och vart är trumpen?
Det är du som tycker.
Vad trumpen ska göra, nått?
Och sluta peka finger åt Kina, för det hjälper inte en kotte i USA.
Trodde han var president för USA.
Detta är den mest tafatta president jag någonsin sett, då allt handlar om jag jag jag, återval återval återval.
COVID-19, nope det skiter jag i, så typiskt bondfångare.och sjuklig narcissist.
Jag förstod inte ditt svar på frågan. Delstaterna är ytterst ansvariga för åtgärderna mot viruset. Ska Trump åberopa undantagslagar och åsidosatta de styrande som inte vill ha hjälpen han erbjuder och istället ta över?
Citat:
Ursprungligen postat av
0rganet
Hur går det just nu för de röda staterna i USA? sjukhusen kan inte ta emot flera sjuka nu i massor av stater.
Om bara den fete imbecille idioten lanserat en MAGA2016 mask så hade han kunnat få med sina mentalthandikappade följare att tro på smittbegränsning och tänka "lite" logiskt.
En bra MAGA:ian är en som dött i Covid-19 i sin fight för fri luft eller hur förklara ni galningar detta som Donald gör?

Republikanska stater testar mer och din siffra gäller antalet bekräftade smittade.
Tar du en bättre siffra, som antalet bekräftade smittade per antal testade, så ser du att det stämmer väl överens med de ställen som också har flest antal döda per capita. Demokratiska delstater alltså.
Demokratiska delstater ser en ökning i dödsfall nu några veckor efter upploppen.
Vilseled inte med vad man mäter.
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
SÅ du tror ett virus är politiskt, intressant.
Med det säger du att ingen Republikansk delstat eller stad kan få viruset.
Ska bli intressant och följa om viruset röstar R.
Åtgärder är politiska. Demokratiska delstater hanterar smittan långt mycket sämre. Oavsett hur man räknar om man gör det ärligt. Även med faktorer som populationstäthet medräknat.
Självklart drabbas republikanska delstater också och det finns vissa som klarat sig sämre än några demokratiska, men de dussintalet värsta områdena styrs av demokrater.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Och nu är det flera stora utbrott över hela USA speciellt i röda stater
Man får ett ökat antal bekräftat smittade när man testar mer.
Mäter man antalet bekräftade smittade per antal test så är det tydligt att demokratiska stater klarat det mycket sämre. Detsamma syns om man mäter dödsfall.
Inga ärliga siffror visar någon trend där republikanska områden klarar sig sämre då verkligheten är tvärtom, så vad man gör är att ljuga.
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Vad har detta med spridningen av COVID-19 och göra?
Dock vet vi trumpen var saktfärdig och orsakat många liv pga den, och sen en hel drös med dåliga och dödliga råd.
Vart är trumpen nu är det många som undrar i COVID-19 frågan, och varför inte presidenten är där för sitt folk och sina medborgare.
Det är främst demokratiska områden som har svårt att klara smittan. De vill inte ha den hjälpen Trump erbjuder. Ska han ta över delstaterna från demokraterna ändå? Han får det enligt lag så vad tycker du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Jag skulle snarare formulera det som att USA som helhet har en urusel hantering av smittan, sedan kan du omöjligt vara så naiv att du har gått på det tramsargument som det är att skylla på utredningen rörande quid pro quo för att den rådande administartionen tog bort CDC avdelningen som skötte pandemier redan för mer än 1 år sedan.
USA hade all möjlighet att kunna förbereda sig inför det här men man valde att skära ner på budgeten så att man kunde höja militärens budget, samma militär som Trump nu hotar att sabotera ekonomiskt enbart för att de vill döpa om några militärbaser.
Så det är kanske dags att sluta uppföra sig som en liten barnrumpa rörande det hela och acceptera läget att USA som helhet missköter hela pandemin och att den rådande presidenten absolut inte gör situationen bättre genom att aktivt gå emot vad hans egna administration sätter upp som riktlinjer.
Jjag håller i stora delar med, men vill utöka kritiken till att omfatta hela västvärlden som inte agerar på de sätt man kunnat observerat funkat.
Som sidnot så har Sverige fler döda per capita än USA.