2020-07-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det framkommer mer och mer hur Regeringen självmant slaktade våra äldre.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/forvirringen-infor-motet-ingen-visste-vem-som-var-ansvarig

Den ökända svenska passiviteten, det är fult med starka ledare som pekar med hela handen, härskarteknik bla bla.
Citera
2020-07-02, 13:59
Medlem
Skönt att bli av med Tegnell ett tag. Han gör mig brutalt deprimerad.
Citera
2020-07-02, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Regering eller Folkhälsomyndighet har i Sverige inte sagt ett pip

om att allmänheten bör ha mask heller,

eller ens att det är bevisat bra för minskning av smittspridning,

Tegnell har flera gånger argumenterat emot masker även för äldrevårdspersonal,

med sina "hittepå"-argument falsk känsla av trygghet, pilla på masken och allt vad det är.

Så jo, jag skulle nog kalla det Tegnell hållit på med för avrådan. Konsekvent avrådan.

WHOs rekommendation är att regeringar ska uppmuntra användning av munskydd. Punkt.

"In light of evolving evidence, WHO advises that governments should encourage the general public to wear masks where there is widespread transmission and physical distancing is difficult, such as on public transport, in shops or in other confined or crowded environments. "
https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---5-june-2020

Jag har postat WHOs rekommendationer om masker så många gånger nu,

så ni är väl helt less på att se samma text,

men änsålänge följs inte WHOs rekommendationer just i Sverige!
Då kanske JedanProblem ska tillråda användandet av mask också då istället för att lögnaktigt utmåla det som något som experter har sagt är livsfarligt och leder till ökad smittspridning.
Citera
2020-07-02, 14:01
Medlem
+41 döda!
Avgå Tegnell!

Sverige
+41 döda
+9 iva
+947 fall

Norge
+0 döda
+6 fall

Danmark
+0 döda
+21 fall

Finland
+0 döda
+5 fall
Citera
2020-07-02, 14:01
Medlem
Otroligs avatar
Avlidna: 41
Nya fall: 947

Fördelning av nya rapporter: https://covidstatistik.se/

Fem senaste torsdagssiffror: 21, 12, 19, 20, 46

Relativt hög torsdagssiffra sett till rapport. Får se hur det blir med fredagssiffran imorgon för att dra någon slutsats om veckan i helhet.
Citera
2020-07-02, 14:02
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att du inte förstår vanlig enkel kommunikation är känt. Jag tar det en gång till på barnspråk:

Regeringen och FHM offrade inte äldre medvetet som du påstod. De hade ingen koll på äldreomsorgen och slarvade bort den.

Du har fortfarande inte utvecklat vad du menar utan fortsätter basera att alla ser världen som du gör...

"De hade ingen koll på äldreomsorgen och slarvade bort den".

Ja, utveckla gärna. Att de inte hade någon koll gör ju detta ännu värre efter deras triage riktlinjer med de äldre.

Ge mig källa!
Citera
2020-07-02, 14:03
Medlem
ENTLEDIGA eller AVGÅ!!
Citera
2020-07-02, 14:04
Medlem
+41. Dags för tråden att överreagera då.
Citera
Bannlyst
41 nya dödsfall, helt sjukt.
Svenska folket är idioter som accepterar detta 😷😷😷😷😷
Citera
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Avlidna: 41
Nya fall: 947

Fördelning av nya rapporter: https://covidstatistik.se/

Fem senaste torsdagssiffror: 21, 12, 19, 20, 46

Relativt hög torsdagssiffra sett till rapport. Får se hur det blir med fredagssiffran imorgon för att dra någon slutsats om veckan i helhet.
Även en kommentar om nya fall så verkar det som att det har "peakat" med den nya teststrategin. Ännu ingen dag som har mer bekräftade fall än 24/6 som hade 1697 fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kprea
Kommun i södra Sverige. Släkting 20 års åldern med typ 1 diabetes. samt skall behandlas för hjärntumör om några veckor.

Får svårt att andas pipig andning, ont i bröstet.
Torrhosta, huvudvärk förhöjd puls och andfådd vid aktivitet ingen feber.

Ringer vårdcentralen, får tid dag efter.
Väl där misstänks lunginflammation.
Får penicillin o luftrörsvidgande.

Dom vägrar Covid test "görs bara till vårdpersonal"
Jag lackar ur, hotar med att ringa behandlande läkare i Lund. Covid test åker fram, vi väntar på besked.

Tror FAN vi inte har så många bekräftadefall i Sverige! Gamlingar dör som flugor UTAN att testas. Det mina vänner är Sverige 2020!

Håller tummarna för din släkting!
Uppdatera vad testet visade.
Citera
2020-07-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kan ni två lägga ner stridsyxan? Ni är säkert väldigt pålästa med det känns som ni bråkar om semantik. Mig veterligt finns det en, EN studie på det här, en svensk, som inte är peer reviwed. Den som presenterades i Aktuellt häromdagen. Ingen vore gladare än jag om t-cells immunitetsteorin stämmer. F.Y.I. så testade jag mig idag för SARS-COV2 antikroppar, negativt. Det kändes ju sådär då jag var sjuk som F i Januari - mars, men så är läget.
Det här handlar inte om en enskild studie - Det handlar om hur immunförsvaret fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in