2020-07-01, 21:32
Medlem
Lonnrots avatar
Nu försvann alla norrmän. Från tråden. Det är väl nyhetsdags.

Jaa. Ska man tro det är hagen som är ute o spatserar i alla fall.

Då undrar man lätt vad tusan han ger sig dit för. Eller, det talar kanske för att han lägger spåren tillrätta då. Lite snabbt. Eller finslipar ngt. Efter att ha gått in från nersidan.

Svårt att avgöra vad det talar för mer än.

Men det blir ju svårt att hävda att han gått dit av oro om han ställt bilen så långt ifrån och också lämnat mobilen minst i bilen.

Han kan ha hunnit in på sparkjøp också kanske...

Hur länge har polisen suttit på den där filmen tro...? :-)
Citera
2020-07-01, 21:35
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Då undrar man lätt vad tusan han ger sig dit för. Eller, det talar kanske för att han lägger spåren tillrätta då. Lite snabbt. Eller finslipar ngt. Efter att ha gått in från nersidan.

Men det blir ju svårt att hävda att han gått dit av oro om han ställt bilen så långt ifrån och också lämnat mobilen minst i bilen.

Tror slike videoer skal lagres i veldig kort tid uten at jeg husker nøyaktig hvor kort, så de har hatt den og alt annet videomateriale lenge
Citera
2020-07-01, 21:42
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! :-) Kan du eller noen andre se om jeg har tolket opplysningene riktig fra artikkelen da jeg regnet ut at det var kl 11.31 som er tidspunktet for dette? :
videoovervåking som viser mannens retur mot Lørenskog ishall. 28 minutter etter siste observasjon ved Langvannet, blir mannen observert gående i sørgående retning på Festplassen mellom Metrosenteret og Lørenskog Hus.
Tror det må være noe feil med regnestykket ditt.
10:22 fanget på video v Metrosenteret/Festplassen første gang i retning Sloraveien
<går over gangbroen over motorveien>
<passerer søplekassene/revurderer side av bygget? Kommer noen i mot?>
<går nedover mot fiskeplassen/gangveien til Sloraveien>
10:33 siste videoobservasjon retning Sloraveien
29 minutter passerer utenfor videoovervåkning, hvorav rundt 15-20 kan ha vært rundt Sloraveien 4.
11:02 Tilbake på video v Metrosenteret/Festplassen

= Tilsammen 40 minutter fra første til siste observasjon. I tillegg vil det ta et par minutter å gå til og fra Festplassen til parkering ved ishallen.
Citera
2020-07-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ser ut som att han spanar framöver för att se om det är fritt fram att fortsätta. Det där skulle kunna vara hagen faktiskt.

Jag vet inte om det räcker attstänga av telefonen eller stoppa den i nåt särskilt hölje (av bly och asbest...).

Se mitt andra svar nyss.
Du har kanskje rett i at mannen i videoen spaner fremover :-) Jeg tror ikke at det kan være TH.

Kvinnen med mobilen i den videoen der vi ser begge mennene: Hun er først på vei til å gå i en retning og stopper plutselig opp og blir stående før hun går i motsatt retning. Ble hun skeptisk eller engstelig ved synet av de to mennene? Kanskje hun burde etterlyses som vitne ettersom hun så de to mennene og hun kan ha lagt merke til detaljer ved mennene på nært hold?

Citat:

Hvis den mannen skulle ha vært TH, så forstår jeg ikke hva poenget med den spaserturen i det tidsrommet skulle ha vært.
Citera
2020-07-01, 21:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Tror slike videoer skal lagres i veldig kort tid uten at jeg husker nøyaktig hvor kort, så de har hatt den og alt annet videomateriale lenge

Jo. Det är klart att de ser till att lägga vantarna på allt som kan ge en hint om brottets genomförande. Om det är kidnappning. Sen då ska det gås igenom. Men exv bilderna från hjälpmedelscentralen borde ju vara högvilt även vid misstanke om kidnappning kl 9. Det är 500 m bort kanske o en halv timme efter elektrikerns kontaktförsök vid 9:48.

Så den har de ju suttit på sen typ 2 november 2018. Att mannen kommer nånstans ifrån är ju nästa slutsats. Det kan ju vara lite klurigare. Men bron är där. Och sen en kamera till. Även om MGM kanske tagit annan väg tillbaka.

Det kunde snotts ihop snabbare kanske. Även om det kanske kan vara riskabelt att gå för snabbt fram utan direkt fällande bevis.
Citera
2020-07-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Tror det må være noe feil med regnestykket ditt.
10:22 fanget på video v Metrosenteret/Festplassen første gang i retning Sloraveien
<går over gangbroen over motorveien>
<passerer søplekassene/revurderer side av bygget? Kommer noen i mot?>
<går nedover mot fiskeplassen/gangveien til Sloraveien>
10:33 siste videoobservasjon retning Sloraveien
29 minutter passerer utenfor videoovervåkning, hvorav rundt 15-20 kan ha vært rundt Sloraveien 4.
11:02 Tilbake på video v Metrosenteret/Festplassen

= Tilsammen 40 minutter fra første til siste observasjon. I tillegg vil det ta et par minutter å gå til og fra Festplassen til parkering ved ishallen.
Takk for oversiktlig informasjon! :-) Jeg misforsto det som sto i artikkelen.
Citera
2020-07-01, 21:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har kanskje rett i at mannen i videoen spaner fremover :-) Jeg tror ikke at det kan være TH.

Kvinnen med mobilen i den videoen der vi ser begge mennene: Hun er først på vei til å gå i en retning og stopper plutselig opp og blir stående før hun går i motsatt retning. Ble hun skeptisk eller engstelig ved synet av de to mennene? Kanskje hun burde etterlyses som vitne ettersom hun så de to mennene og hun kan ha lagt merke til detaljer ved mennene på nært hold?

Hvis den mannen skulle ha vært TH, så forstår jeg ikke hva poenget med den spaserturen i det tidsrommet skulle ha vært.

Det kan nästan inte vara ngn annan. Han kan ha kommit på nåt som behövde ställas tillrätta. En stege på utsidan. Nåt som inte kan vänta.

Eller så måste han ge mat till valpen...

Han kan ha glömt strykjärnet på också. :-)
Senast redigerad av Lonnrot 2020-07-01 kl. 22:35.
Citera
2020-07-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja, tror de vil stresse. Vi ser i Jensen/Cappelen-saken hvor mye rabatt den som tilstår får. Også en mulighet for at gjerningsmenn(ene) gjør dumme ting og politiet overvåker. Sender også et tydelig signal til fremtidige gjerningsmenn.

Det tror jeg du har rett i.

Har vært stille om pågripelsen av en tredjemann som det var snakk om i forbindelse med pågripelsen av RU. Kan være derfor politiet lekker litt og litt av dokumentasjonen de har hatt lenge tenker jeg. I håp om at det skal skje noe rundt denne tredjepersonen.

Hadde trodd det skulle vært mer omtale av rissingen av «vær stille» på bilen. Har vært lite omtale av det.
Citera
2020-07-01, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Dagens etterlysning er siste krampetrekning fra PR-avdelingen i politiet før sommerferien.

Forklaringen er selvfølgelig at de forstår at de har dummet seg ut, siden de har brukt ett helt år, på fokusert og hemmelig etterforskning mot TH uten å lykkes.

Nå trenger de konkrete bevis på at de «hele tiden har etterforsket bredt» til den dagen kritikken kommer utpå høsten.

Og deres egen forklaring på hvorfor de kommer med denne etterlysningen nå er fullstendig latterlig.

«Vi har 6000 timer med film, så vi ble ikke ferdige med den jobben før det hadde gått 20 måneder gitt.»

Alt er så gjennomskuelig at du nesten må være blind eller blendet for ikke å se hva de holder på med.

Ja, de har holdt seg til den komplette ignorante idiotteorien sin helt til siste skanse. Og nå blør de når de endelig blir tvunget til å skifte fokus.
Citera
2020-07-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Jeg tror at politiet endelig har fått en adekvat forståelse av at svaret ikke ligger hos Tom Hagen eller hans familie. Så nå MÅ de til slutt endelig se mot et annet hold.

Så du tenker de publiserer dette for å vise at de fokuserer på andre enn TH, siden en del har blitt kritiske til pågripelsen og siktelsen av han?

Jeg syns som andre har nevnt at Haris virket så fornøyd i intervjuet. Jeg tror de sirkler seg mer og mer inn på TH og medhjelpere. Men er åpen for at jeg kan tolke alt helt feil.
Citera
2020-07-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Selvfølgelig har de to mennene på videoen noe med hverandre å gjøre.
Han første mannen ser ned mot han rett før han kommer opp gående RETT bak han

Er det ikke TH fremst og en med sprox sko nr 2 ?
Citera
2020-07-01, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Så du tenker de publiserer dette for å vise at de fokuserer på andre enn TH, siden en del har blitt kritiske til pågripelsen og siktelsen av han?

Jeg syns som andre har nevnt at Haris virket så fornøyd i intervjuet. Jeg tror de sirkler seg mer og mer inn på TH og medhjelpere. Men er åpen for at jeg kan tolke alt helt feil.

Tom Hagen m/familie er bare offer i saken. Selvsagt går ikke en multimillionær rundt omkring og spør hvor mye en kriminell skal ha for å få eliminert kona si!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in