2020-07-01, 14:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Antar att du menar hur många nya inrapporterade fall? Då var det +1487 som kom från olika dagar.

Antalet bekräftade fall just den dagen var annars 1698.
Ja. Rapporterade. En liten minskning även där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Finn ett fel? hehe eller 37 fel
Speciellt efter 4 5 månader och då ytterligare ha +37 döda och +1200 fall.
Kommer ta lång tid innan smittan är borta i Sverige.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Sakta i backarna, jag hinner inte med. 37 döda det är absolut ingen låg siffra. Det är för högt och när jag lägger in det i kalkylen får jag ånyo flytta dagen för 6000-gränsen, ett sådant "djävla" schackrande med siffror. Igår flyttade jag gränsen från 24 juli till den 28 juli men nu tvingas jag sätta 27 juli. Detta ser inte bra ut för gamla Sverige. Det där dödsregistret kör man väl inte längre. I morgon förväntar jag mig en siffra mellan 35--42 och på fredag drar man troligen ned det till 25 avlidna. Fredag är en slö dag inom den offentliga sektorn. Jag är mycket misstänksam, det känns som om man mörkar och döljer sanningen, som Shakespear sade i Hamlet: "There is something rotten in Denmark"...
Skåne rapporterade runt 15 fall igår. Samtliga var från veckor innan. Tror att nu på sommaren så buntar man ihop rapporteringen till ett par dagar per vecka pga semestrar.
Citera
2020-07-01, 14:33
Medlem
Maravillas avatar
Haha, Tegnell har alltså gått på semester medan de på frontlinjen i sjukvården får indragen/uppskjuten semester? En situation Tegnell försatt dem i. Jösses vilket dj'vla äckel.
Citera
2020-07-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Kan inte hjälpa det, men: har två gånger skrivit i tråden att vi kommer att ha 10 000 döda till hösten.
Enligt dina kalkyler kan det stämma...
Hur länge kommer vi att få en ”offentlig” version av dödssiffrorna?

Nja så fruktansvärda siffror som 10.000 avlidna till hösten tror jag dock inte på. Jag räknar med sänkt dödlighet något före 1 augusti och sedan ligger det ganska lågt. Dock ändå högt om man jämför med Danmark, Norge och Finland, faktor X är troligen våra utanförskapsområden där dom medelålders och äldre lever farligt nära sina smittade familjemedlemmar.
Citera
2020-07-01, 14:35
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nej, att det ökar har med BLM att göra.

Meningslöst med en lockdown när vänsterextrema rörelser skiter i det och rör sig ute med att vandalisera. Lika med i Sverige där vi nu ser den extrema ökningen genom hur de rörde sig för snart 1 månad sedan.
Var ser du en extrem ökning ???
Citera
2020-07-01, 14:35
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nej, att det ökar har med BLM att göra.

Meningslöst med en lockdown när vänsterextrema rörelser skiter i det och rör sig ute med att vandalisera. Lika med i Sverige där vi nu ser den extrema ökningen genom hur de rörde sig för snart 1 månad sedan.
Malmö hade två sådana demonstrationer. Sjukhustalen och smittotalen går ned och inga negrer ligger i några kylcontainrar för väntan på kremering här i stan.
Citera
2020-07-01, 14:36
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Var ser du en extrem ökning ???

https://c19.se/

Klicka i bara "fall".
Citera
2020-07-01, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Så du tror inte att den ihållande negativa trenden på antal döda/dag kommer sänka det ackumulerade värdet till den 28 juli?

Nej, jo, men det ligger redan i kalkylen en sänkt dödlighet om två veckor. Så nu pekar det mot den 27 juli, men vi får se vad som redovisas i morgon och på slöa fredagen. Svenska folket är slöfockar på fredagar och offentliga sektorn är värst.
Citera
2020-07-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Haha, Tegnell har alltså gått på semester medan de på frontlinjen i sjukvården får indragen/uppskjuten semester? En situation Tegnell försatt dem i. Jösses vilket dj'vla äckel.

Intensivvårdsavdelningarna töms. Det är över.
Citera
2020-07-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det dör ca. 15 per dag just nu.

Ja en del säger det men jag försöker utröna vad som är sanningen. Hur stora eftersläpningar byggs upp, vi vet faktiskt inte.
Citera
2020-07-01, 14:38
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Malmö hade två sådana demonstrationer. Sjukhustalen och smittotalen går ned och inga negrer ligger i några kylcontainrar för väntan på kremering här i stan.

Demonstrerade de bara i Malmö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in