Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Exakt såhär är det. Dumma människor som är för dumma för att förstå att de är dumma, de har fina titlar som smittskyddsöverläkare eller virusprofessor men de kan inte tänka tre steg framåt, de går och går och ingen säger åt de att de yrar och går runt i cirklar för alla har för mycket respekt för auktoriteter. Det är egentligen samma problematik som slutförvaringen av kärnkraften, man skyfflar över allt på framtida generationer och låter någon annan sopa det under mattan.
Såna här saker är för allvarliga för att planera ad-hoc och där är jag stolt över att vi har följt en genomtänkt strategi. Vi är i en mycket bättre situation än Norge tack vare att 5000 gamlingar offrade sig, de förtjänar mer respekt än att bli kallade offer.
Jag kan ju säga såhär om jag var multisjuk 70+are.
”Hej. Det är ett virus som florerar. Du är i riskzonen. Så vi stannar hela världen, så du eventuellt kan skyddas. Du får heller inte träffa dina barn eller barnbarn i dina eventuellt sista månader i livet. Ok?”
”- Är du helt dum i huvudet? Jag vägrar att inte få träffa mina barnbarn, och ni kan glömma att jag tänker ta deras sämre framtid på mitt samvete det sista jag gör i livet. Jag drar från det här fascist-hemmet.”