2020-06-30, 17:30
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Beundrar ditt tålamod. Jag är 10000% säker på att jag inte kommer ändra mig. Än så länge har det blivit exakt vad jag trott och tyvärr har fått rätt på många saker som jag flaggat för.
Jag spår en jobbig höst med hög arbetslöshet och en ekonomi som kommer sakta men säkert äta upp Sverige. Inte blir det bättre att andra länder inte kommer behandla oss som ett vanligt land.

Jag står fast att allt man gjort är en katastrof som bara blir värre då man inte ens försöker rädda det som går
Vi får se. Du kanske kommer att förvåna dig själv?
Citera
2020-06-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Lite action vad gällde det?
Det var väl bara lite tjejgnabb
Citera
2020-06-30, 17:31
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Tror det är för tidigt att döma ut Sveriges strategi - vi får se om ett, två år hur det föll sig för alla länder.

Fortfarande har över 5000 döda och säkerligen en bra bit över hundratusentals nära och kära till de avlidna som säkerligen inte skulle uppskatta det svaret även om jag förstår vad du menar.
Tycker fortfarande att Sveriges siffror gällande döda är en katastrof i sig.
Citera
2020-06-30, 17:32
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Förstår faktiskt alls hur du tänker här om jag ska vara ärlig. Jag vet inte riktigt vad Tegnell har med saken att göra heller för den delen. Det enda intressanta är att jämföra antalet smittade,avlidna och döda med sig själv över tid för att få ett humm hur saker och ting ter sig. Inte gentemot andra länder som är i ett helt annat pandemiskt läge.
Men vill man göra trötta jämförelser med Norge och Finland får man väl göra det antar jag. Det har dock inget värde alls för mig iallafall.

Du tycker de är trötta för att de vid minsta rimlighetsbedömning visar att vi gjort fel.

Jag vet att det inte kommer att gå in, men jag säger det igen: Din miss är att du har fått för dig att du är sansad och rationell för att du stängt av precis allt kritiskt tänkande för några snubbar med en examen. Det är du inte. Din självbild är raka motsatsen till ditt sätt att tänka.

Även folk med en utbildning kan vara dåliga på sitt jobb. Jag har intervjuat doktorander för kodarpositioner som inte kunde lösa enkla uppgifter efter oändligt med ledtrådar.

Folkhälsomyndigheten och Tegnell gjorde helt fel, på grund av att de missbedömde smittan och trodde det skulle vara lönlöst att försöka hålla tillbaka den på sikt. Smittspårning och isolering duger.
Citera
2020-06-30, 17:33
Medlem
Citat:
Mycket stora problem. Tegnell anser att alla andra länder gör fel och Sverige rätt. Världen säger tvärtom att Sverige Strategi är galen och där av portar Svenskar och Sverige.
Tegnell och co duckar för jämföra emot andra länder.
Just nu pekar kurvan att om vi fortsätter så kommer vi har det högsta döda per capita om någon månad då andra länder som haft problem att ett bättre resultat än Sverige.

Så visst har jag stora problem att Sverige skickar ut felaktig info till Svenskarna och vilseleder svenska folket. Tycker inte du det är ett problem?
Nej, tycker infon är korrekt; känner mig inte ett dugg vilseledd.
Vad jag sen tycker om informationen är en helt annan sak; det är ju inte informationen som tar livet av folk.
Undrar just hur Kina, Nordkorea, Ryssland och Iran kommunicerar... Hmmm...
Citera
2020-06-30, 17:33
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Fortfarande har över 5000 döda och säkerligen en bra bit över hundratusentals nära och kära till de avlidna som säkerligen inte skulle uppskatta det svaret även om jag förstår vad du menar.
Tycker fortfarande att Sveriges siffror gällande döda är en katastrof i sig.

Strategin och äldrevårdens status sedan åratal tillbaka, är två olika saker.
Citera
2020-06-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Lite action vad gällde det?
Antagligen någon av dom två foliehattarna som stått där sedan april.
Citera
2020-06-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Jag tror inte att de kommer att vilja belönas. Inte ens efter det kommer att stå klart att den svenska strategin var framgångsrik. Däremot tror jag att de kommer att vilja ha en ursäkt av Jimmie Åkesson som krävde Tegnells avgång och av Ebba Busch som kastade ur sig att Löfven låtit människor dö med berått mod. De två största lågvattenmärkena under corona-krisen.

Vad skulle framgången bestå i menar du? Att man överbelastat svensk sjukvård så till den grad att det kommer att märkas år framåt? Lågvattenmärket i denna kris är de 5300 döda. Börja med att be dessa om ursäkt innan du skriver en massa smörja.
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-06-30 kl. 17:43.
Citera
2020-06-30, 17:35
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Vi får se. Du kanske kommer att förvåna dig själv?

Som jag skrev till svars till en annan här inne. Fortfarande har vi över 5000 döda och säkerligen en bra bit över hundratusentals nära och kära till de avlidna.
Hur man vrider på myntet så går det inte att förneka att Sverige sticker ut och man har orsakat mycket lidande. Bakom varje siffra finns en människa och dennes anhöriga. De om några borde kunna förklara vad de känner.
Citera
2020-06-30, 17:36
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Då missförstår du, inte över 50 per dag, det är per 52,8/100000/befolkning.
Norge har bara 4,7.

Ja så kanske kurvan är rätt så men vilken kurva talar då den norska smittskyddsöverläkaren om när hon säger det värsta ligger framför oss? Något stämmer inte med den norska rapporteringen, igår skrev de att vi har fortsatt över 100 döda dagligen och att toppen inte ens är i sikte.

"Til tross for at myndighetene i Sverige har strammet inn noe, melder myndighetene i Sverige fortsatt om to- og tresifrede antall døde daglig, og landet ligger over både Frankrike og USA på listen over coronadødsfall per 100.000 innbyggere."

"- Dessverre er man fortsatt veldig langt unna flokkimmunitet og smittetoppen er ikke i sikte - verken i Sverige eller i Norge, mener han."

Det är någon som ljuger, norska läkare och press eller norska kurvor. Jag skymtar en norsk påverkanskampanj, de försöker trolla oss till att tro att de har nått sin topp och lura in oss i en lockdown!

https://www.borsen.no/nyheter/glem-sverige-i-ar/72618772
Citera
2020-06-30, 17:37
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Strategin och äldrevårdens status sedan åratal tillbaka, är två olika saker.

Äldrevården är en långsökt syndabock. Jag satte ihop en tabell med åldersfördelningen för bekräftade dödsfall i Sverige och grannländerna i samma tråd.
Citera
2020-06-30, 17:38
Medlem
Mer kritik mot Tegnells vägran att testa mer

Citat:
"Jag föreslog en ändring av strategin: att testa brett och testa alla med symptom oavsett prioritetsgrupp. Vi måste isolera dem som är positiva och börja smittspåra igen. Särskilt inom äldreomsorgen."
https://twitter.com/janerle2002/status/1277957723691208706
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in