2020-06-30, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Funderar på hur mycket mer Åklagaren har att att lägga fram på Högsta Domstolens bord?

Eller om det enbart är påvisande om felbedömningar hos Tingsrätten som hon vill att Högsta Domstolen skall bli varse ?
Jag kan tänka att Hiding i efterhand insett att det var vissa saker som hon inte ställde frågor om. Att hon kanske gjorde vissa felbedömningar i att göra sig förstådd av rätten. Eftersom man inte får ställa ledande eller insinuanta frågor är det också svårt att få de svar man kan förvänta sig. Framförallt inte av glidande ormar som hela tiden svänger i sina svar och får ljuga och ducka utan minsta reprissalie.

För henne är det bara att gå igenom fupen igen, inkl slask, för att hitta bevis på SDs skuld. Jag hoppas verkligen hon lyckas med det.
Citera
2020-06-30, 14:02
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan tänka att Hiding i efterhand insett att det var vissa saker som hon inte ställde frågor om. Att hon kanske gjorde vissa felbedömningar i att göra sig förstådd av rätten. Eftersom man inte får ställa ledande eller insinuanta frågor är det också svårt att få de svar man kan förvänta sig. Framförallt inte av glidande ormar som hela tiden svänger i sina svar och får ljuga och ducka utan minsta reprissalie.

För henne är det bara att gå igenom fupen igen, inkl slask, för att hitta bevis på SDs skuld. Jag hoppas verkligen hon lyckas med det.

Jo

Hon har ett stort jobb framför sig ,hon kämpar på bra ...
Citera
2020-06-30, 14:05
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag försvarar inte mordet. Jag försöker
förstå hur GM tänkte.
Hur kan du inte förstått det ännu?

Stefan ville ha kvar kakan och äta den samtidigt. Han lockade med giftermål, kallade Lena för LWD(Lena Wesström Davidsson), pratade om vilka tapeter de skulle ha, om hur han skulle lämna Hanna snart osv osv.

När sen både Hanna och Lena tröttnade och började glida honom ur händerna började han tappa det helt. Kolla bara hur han behandlade sina döttrar sista tiden innan mordet. Allt handlar om honom och hans begär. Han trodde han kunde vinna tillbaka Hanna bara han mördade Lena. Hon hotade ju att avslöja vem han faktiskt är: en våldsam och extremt manipulativ psykopat. Hon insåg väl tyvärr inte exakt hur sjuk han är och det blev slutet för henne.

”Allt ska bli så bra nu.”

Hehe nej du Stefan, du är ju helt jävla fucked och snart blir det livstid!
Citera
2020-06-30, 14:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Eftersom jag inte drar ihop jobb med fritid så var ju LW en singelkvinna ,och då har man ju den möjligheten ...sen kan jag ju själv tycka att i långa loppet brukar flertalet one-night-stands kunna få fram en eller annan udda typ och det verkar nästan som om LW hade den oturen och det gör ont i mitt hjärta om det var på det viset för det skall ingen människa behöva genomlida ,om hon blev mördad utav en sådan person och inte utav MGM ...hmm...

Tack! Äntligen någon som fattar vad jag menar.
Och det är inte bara någon av männen som kan
vara GM utan även deras ev. kvinna.

Just därför är alla män runt LW intressanta.
Någon som bjöd henne på en åktur i sin Tesla.
Någon som väntade på henne utanför St Lukas.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-30 kl. 14:08.
Citera
2020-06-30, 14:07
Medlem
Citat:
Funderar på hur mycket mer Åklagaren har att att lägga fram på Högsta Domstolens bord?

Eller om det enbart är påvisande om felbedömningar hos Tingsrätten som hon vill att Högsta Domstolen skall bli varse ?

Vi avvaktar med HD, tycker jag.
Så kör vi rundan i HovR först.
Citera
2020-06-30, 14:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Och inte bara någon av männen som kan vara
GM utan även deras ev. kvinna.

Jaha du tänker så ?
Ja då finns det ju ännu fler att "kolla upp" i så fall -
Ja det här är ingen lätt situation, jag blir så förvirrad på alla möjligheter som kan tänkas finnas .

Och om jag skrivit tidigare så kommer vi ju inte få tillbaka L*ena och det är det som gör mest ont i oss alla.Varje gång jag tänker på att hon inte lever längre hugger det till i hjärtat ,och det är inte rättvist detta.

ibland undrar jag hur den som mördade henne känner och tänker ? Nu efteråt ?

Så sorgligt detta
Senast redigerad av landbandy 2020-06-30 kl. 14:12.
Citera
2020-06-30, 14:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi avvaktar med HD, tycker jag.
Så kör vi rundan i HovR först.

Javisst ,det har du helt rätt i,sorry

Det blir ju bra ,var sak i rätt ordning och lagom takt ,och sen får vi se vad som sägs i det hela ...

Ibland undrar jag hur det känns för en person som på något sätt känner sig "fri" under rätt så lång tid när den står under rättsväsendets granskning och sen när det väl "slår till"; beslutet -då blir det en helt annan livssituation....

Måste vara väldigt chockartat även för en person som vet att den har gjort ett brott ,tror Du inte?

//Om nu MGM mot all förmodan är oskyldig så kan han väl kämpa tillbaka sin oskuld i det hela ,eller är det liksom kört när en dom är lagd ? Forever?

Tänker mest på att en oskyldig person borde ju få slippa sitta inlåst ....
Lika mycket som att en skyldig mördare måste inse vad den gjort och därmed få fängelse för sin skuld i det hela .

Aja ,inte lätt detta ..
Senast redigerad av landbandy 2020-06-30 kl. 14:26.
Citera
2020-06-30, 14:21
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Och det är inte bara någon av männen som kan
vara GM utan även deras ev. kvinna.

Just därför är alla män runt LW intressanta.
Någon som bjöd henne på en åktur i sin Tesla.
Någon som väntade på henne utanför St Lukas.
Självklart är det så.
Citera
2020-06-30, 14:31
Medlem
Citat:
Jaha du tänker så ?
Ja då finns det ju ännu fler att "kolla upp" i så fall -
Ja det här är ingen lätt situation, jag blir så förvirrad på alla möjligheter som kan tänkas finnas .

Och om jag skrivit tidigare så kommer vi ju inte få tillbaka L*ena och det är det som gör mest ont i oss alla.Varje gång jag tänker på att hon inte lever längre hugger det till i hjärtat ,och det är inte rättvist detta.

ibland undrar jag hur den som mördade henne känner och tänker ? Nu efteråt ?

Så sorgligt detta
Han är nöjd och glad, ute och paddlar kanot och semestrar. Nöjd att han är fri och ledig till åtminstone mars 2021. Han ruvar antagligen på hur han skall kunna frikännas även där, men det krävs nog mer än t o m han förmår. Han kan ta livet av sig och göra världen en välgärning, då skulle även hans barn få en trygg tonårstid.
Citera
2020-06-30, 14:34
Medlem
landbandys avatar
Eftersom det knappt verkar finnas något dna på platsen där LW hittades så vet vi ju inte om det går över huvud taget att finna vem som tog hennes liv ,så det här är verkligen en svårt fall .Hur i hela friden skall man kunna finna mördaren då ?
Den som gjorde detta måste ha lyckats något så otroligt med sin bedrift?
Citera
2020-06-30, 14:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Det är just sådant resonemang där det skevar. Hon bör gå igenom FUP (inkl slask) för att med hjälp av bevis, motivbild och tidpunkt för mordet hitta den korrekta gärningspersonen. Inte utgå ifrån en enskild namngiven individ och därefter försöka pressa in denne i det befintliga utredningsmaterialet. (Jämför med att försöka pressa in ungarnas runda träklossar i de fyrkantiga hålen).

Om hon lyder ditt råd så kan hon nog tyvärr förvänta sig favorit i repris även i HR-domen
Citera
2020-06-30, 14:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Han är nöjd och glad, ute och paddlar kanot och semestrar. Nöjd att han är fri och ledig till åtminstone mars 2021. Han ruvar antagligen på hur han skall kunna frikännas även där, men det krävs nog mer än t o m han förmår. Han kan ta livet av sig och göra världen en välgärning, då skulle även hans barn få en trygg tonårstid.

Konstigt alltihop ! Urrrkk...
Att L*ena blev fråntagen sitt liv med sina barn och pannkaksfrukostar med den hon hade barn med och att den som tog hennes liv kan fortsätta som om inget har hänt ....

Och om den som mördat henne inte har någon som helst ånger över att den dödat en människa så blir man ju mörkrädd mitt på ljusa dagen för tusan .
Senast redigerad av landbandy 2020-06-30 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in