2020-06-30, 08:57
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Han har antikroppar, men blir inte frisk och symptomen återkommer. Länge leve flockimmuniteten.

Paret Eva och Andreas lider av coronasymtom sedan nio veckor

Det värsta är att det går åt fel håll. Trots hans positiva antikroppstest, fortsätter symtomen dyka upp på nytt. Dagen vi pratar på videosamtal är han i riktigt dåligt skick, berättar han.

– För min del är det svåra smärtor, jag ont i hela överkroppen, är väldigt mörbultad. Det är som att det brinner i mig. Nu senaste tiden känner jag att huvudet inte hänger med heller, det är en extrem trötthet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GEmxR/paret-eva-och-andreas-lider-av-coronasymtom-sedan-nio-veckor

Verkar vara ganska många...

"Andelen som är sjuka nu och varit det över 10 veckor ökar, nu är det ca 260 000 som är och varit sjuka minst 10 veckor. En konstant uppgång i antal igen under juni månad tyvärr. 1 juni var det 150 000 som varit sjuka så länge, nu är det 110 000 fler. Covid-19 verkar också göra omtag med symtom som blossar upp igen och igen nästan cykliskt för en del, så det kan vara svårt att avgöra riktigt när man faktiskt är frisk ser det ut som när jag tolkar våra undersökningar."

https://novus.se/novus-coronastatus/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
S/O LE3 and Braunstone.

I know my friends in Leicester aren’t mad like some of the people in this country. They’ll get through a second lockdown like it’s breakfast.

Yes I can imagine that. Even in other countries that had lockdown, people I know are not afraid of new lockdowns at all. As I noted in another post, most people that have been going through lockdown have become stronger.
On the other hand, people that didn't (mostly here in Sweden) became weaker. And probably a lockdown in Sweden now would be even more dramatic for people than it had been if done during the spring. The swedes lost an opportunity to become better people.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Jösses vilket dravel du skriver i den här tråden. Men humor på hög nivå när du krampaktigt försvarar strategin.

Har du någon insyn i ett annat land där människor lidit för att polis och militär sagt till dem att hålla sig hemma? Nu menar jag inte dina egna fantasier och vad du lärt dig av snorkråkan på Aftonbladet, utan riktiga människor som bor i andra länder som du kommunicerar med? Inte?

Tänkte väl det.

Ja, jag har både personliga som mediala berättelser om hur illa människor har farit av länder som en auktoritära medel har tvingat ner sin befolkning. De stora konsekvenserna av detta ligger dock framför oss.
Citera
2020-06-30, 08:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Han har antikroppar, men blir inte frisk och symptomen återkommer. Länge leve flockimmuniteten.

Paret Eva och Andreas lider av coronasymtom sedan nio veckor

Det värsta är att det går åt fel håll. Trots hans positiva antikroppstest, fortsätter symtomen dyka upp på nytt. Dagen vi pratar på videosamtal är han i riktigt dåligt skick, berättar han.

– För min del är det svåra smärtor, jag ont i hela överkroppen, är väldigt mörbultad. Det är som att det brinner i mig. Nu senaste tiden känner jag att huvudet inte hänger med heller, det är en extrem trötthet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GEmxR/paret-eva-och-andreas-lider-av-coronasymtom-sedan-nio-veckor
Intressant. Särskilt det med att han har testat positivt för antikroppar men ändå har symptom.

Oroväckande.
Citera
2020-06-30, 09:00
Medlem
arbetets avatar
Någon kan ju titta på det här. Denna vecka verkar Sverige släpa efter med dödssiffrorna i rapporteringen. Förra veckan dröjde ju antal nya fall på Worldometer:

67,667 smittade
+125 igår

5,310 döda
+12 igår
Citera
2020-06-30, 09:00
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Jösses vilket dravel du skriver i den här tråden. Men humor på hög nivå när du krampaktigt försvarar strategin.

Det sjunker i alla europeiska länder. Det kommer kluster av utbrott i alla europeiska länder. Inklusive Sverige. Det sjunker inte på grund av Sveriges strategi, mycket märkligt antagande. Vi hade chansen att bromsa detta, men det gjorde vi inte. Det sjunker ja, men skulle aldrig blivit så högt. Experimentet är i full gång.

Antikropparna räcker inte på lång väg, enbart vissa områden i Stockholm kan vara delvis skyddade när semestrarna tar slut. Du killgissar friskt om antikroppar och immunitet trots att till och med Tengil har uttalat sig om att antikropparna troligtvis inte är något bestående. Resten av landet har absolut inget att sätta emot den totalt okontrollerade smittspridningen som vi har här i Sverige.

Men shit vad intressanta ni är. Kommer följa dig, för det är makalöst intressant att analysera er som att hejar fram Sveriges dödsstrategi. Wow.

Jag tror att du snart kommer att förvånas över utvecklingen av covid i Sverige och resten av världen. Det du glömmer är att vi bara är precis i början av denna kris.

Jag föredrar långsiktigt hållbara strategier framför kortsiktiga, där man bränner ljuset i bägge ändar.
Citera
2020-06-30, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Interesting. But T-Cells won’t stop reinfection. In mice, for SARS-COV-1, it did however only lead to 4/10 mice dying instead of 10/10 — but the mice were still blitzed by the virus, losing significant body weight and becoming very sick.

Their twice as many claim seems relatively off as well.

2019 blood donors (no possible COVID exposure), BD 2019,

2020 blood donors, BD 2020

family members who shared a household with convalescent individuals at time of symptomatic disease, Exp

individuals in the convalescent phase after mild disease, MC

individuals in the convalescent phase after severe disease, SC

In the BD 2020 group, 4/31 showed antibodies, 9/31 T-cell responses (ratio 2.25)

In the Exp group, 17/28 showed antibodies, 26/28 T-cell responses (ratio 1.53)

In the MC group, 27/31 showed antibodies, 30/31 T-cell responses (ratio 1.11)

In the SC group, 23/23 showed antibodies, 23/23 T-cell responses (ratio 1.00)

Basically, a 1.11 ratio for recent(?) infections, growing over time. Again, I think we’re just measuring T-Cell immunity remaining after antibodies drop below measurable levels. I brought this up to NurseRatched when she posted the first study into this, and I still believe this is the case here. I brought up wanting some more recent evidence of it being possible than beyond the 3 month mark.

What it tells us is that 85% of mildly affected patients produced antibodies at time of testing (unless skewed by the imperfect testing parameters) and 100% of severely affected patients did (with the same caveats). What it doesn’t tell us is if the family members with T-Cell’s and no antibodies are A) a result of waning antibodies following asymptomatic/mild infection or B) potentially never infected at all, merely responding to dead RNA. I brought up before how a large percentage of the population will show T-Cell memory for Hepatitis despite never contracting it, simply because of dead viral fragments. I heard that blood samples from 2018 and earlier showed T-Cell responses against COVID-19, but I’ll need to procure a link to the study before I can talk about that with any confidence.

And T-Cells are not akin to a vaccine. If a vaccine was proposed that only produced T-Cell immunity and not antibodies, it would be thrown out. It would never make it to market.

My closing thoughts are with the fact that the antibody testing parameters in this test are relatively janky.
Om du lägger alla felkällor åt sidan för en stund.

Det enda man behöver ta med sig är att 29% (9 av 31) friska bloddonatorer från 2020 hade T-celler.

Noll från 2019 hade det.
Citera
2020-06-30, 09:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant. Särskilt det med att han har testat positivt för antikroppar men ändå har symptom.

Oroväckande.

Oroväckande då det kan handla om ADE eller andra konstigheter:

What about the original antigenic sin of the humans versus SARS-CoV-2?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7204740/
Citera
2020-06-30, 09:03
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vill ha sommar nu och inte något jävla mellanting, är du hjärndöd eller vad är det du förespråkar? Är du stolt över 5300 döda?

Edit:
Vi behöver inte en enda utlänning på svensk mark. Vi som vill ha ett slut på det här säger nej till fler utlänningar, det spelar ingen roll om de är asylanter eller annat. Få stopp på skiten nu!

Jag är stolt över att vi lyckats etablera en långsiktig strategi till en lång kris istället för att bränna ljuset i bägge ändar. Men jag hör att du inte låter dig övertygas av argument utan låter istället framtiden överbevisa dig.
Citera
2020-06-30, 09:06
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Någon kan ju titta på det här. Denna vecka verkar Sverige släpa efter med dödssiffrorna i rapporteringen. Förra veckan dröjde ju antal nya fall på Worldometer:

67,667 smittade
+125 igår

5,310 döda
+12 igår
Du är inte tydlig. Hur menar du?

Dessa siffror är just nu identiska på FHM och Worldometer:
67,667 smittade
5,310 döda
Citera
2020-06-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
En pensionär kostar inte mer pengar än en person i arbetsför ålder för staten? Betänk att dessa människor har ett extremt omsorgsbehov i många fall. Något som kostar pengar. Du förstod exakt vad jag menade men väljer att missförstå med flit. Faktumet kvarstår, äldre människor kostar mer pengar än en person i arbetsför ålder. Att äldre avlider är således en jävla vinstaffär för staten. Det är hemskt att säga men det är så det ligger till.

Varför skulle annars den "omvända pyramiden" när det gäller åldersstrukturen i Sverige vara ett problem?

Antingen är de äldre för många eller sen är de yngre i arbetsförålder för få.

Nu har man försökt importera bort problemet mha invandring, men problemet är då att dessa inte arbetar. Då har man bara fördubblat problemet.

Varför man inte ger ordentliga lockbeten för svenska par att skaffa barn förstår jag mig inte på.

Vi behöver inte fler kaosblattar som samhällsräddare utan vanliga ordentliga människor som arbetar och skaffar barn.
Citera
2020-06-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

67,667 smittade
+125 igår

5,310 döda
+12 igår
Worldometer är ju bra för att jämföral änder men för att studera sverigeä r den ju värdelös. Finns ju mycket bättre svenska källor för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in