2020-06-28, 15:51
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Tunnelseende får även det mig att tänka mer på oro än på hjärtsjukdom. Du får gärna uppdatera när hon fått svar på sina undersökningar!
Tar nog några månader innan vi får en sådan, men jag hör av mig i tråden isf!
Tack för er omtanke
Hoppas nu verkligen att det inte är hjärtsvikt, även om en massa tyder på detta, just hostningarna nattetid skrämmer vettet ur mig, ett sånt där typiskt symptom. Och andningen
Vet inte vad jag ska ta mig till då.
Citera
2020-06-28, 18:03
Medlem
fcspicas avatar
Haft liknande problem sedan tonåren, så i ca 15års tid haft återkommande problem. Aldrig hittats något "farligt" utan endast ofarliga arytmier några gånger per dygn. Nu senast efter ett 72h-EKG kunde de dock se att min puls dagtid drar iväg ändå upp i 180slag/min utan orsak medan jag är nere i endast 40slag/minut vissa stunder under natten. Äter därför betablockerare sedan en tid tillbaka som ska stabilisera hjärtrytmen då jag de senaste två åren drabbats av fruktansvärda attacker av svimningskänslor, yrsel och även fått kramper vid några tillfällen som ett par gånger varat i flera timmar! Trodde jag var dödsdömd vid senaste inläggningen på sjukhuset men hoppas att det med nya medicinen kommer bli bättre
Citera
2020-06-28, 18:28
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcspica
Haft liknande problem sedan tonåren, så i ca 15års tid haft återkommande problem. Aldrig hittats något "farligt" utan endast ofarliga arytmier några gånger per dygn. Nu senast efter ett 72h-EKG kunde de dock se att min puls dagtid drar iväg ändå upp i 180slag/min utan orsak medan jag är nere i endast 40slag/minut vissa stunder under natten. Äter därför betablockerare sedan en tid tillbaka som ska stabilisera hjärtrytmen då jag de senaste två åren drabbats av fruktansvärda attacker av svimningskänslor, yrsel och även fått kramper vid några tillfällen som ett par gånger varat i flera timmar! Trodde jag var dödsdömd vid senaste inläggningen på sjukhuset men hoppas att det med nya medicinen kommer bli bättre

Måste kännas hemskt. Man blir ju nojjig över ångestattackerna man får ibland å pulsen slår dubbla trippla och inga slag. Vad fick du för diagnos, hjärtarytmi? Ångest?
Citera
2020-06-29, 22:07
Medlem
fcspicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Måste kännas hemskt. Man blir ju nojjig över ångestattackerna man får ibland å pulsen slår dubbla trippla och inga slag. Vad fick du för diagnos, hjärtarytmi? Ångest?

Obehaget i bröstet vid hjärtrusningarna brukar inte skrämma mig, de har jag haft sedan barnsben till och från men när det började göra riktigt ONT vid dessa rusningar samt de övriga mycket påtagliga symptomen började visa sig blev jag ordentligt skraj!

Läkaren sa att de kunde se att jag under EKG-övervakningen drabbades av både ventrikulära och supraventrikulära extraslag, supraventrikulära takykardier där pulsen snabbt stegrade ända upp till 180 slag/min samt nattliga bradykardier där pulsen gick ned ända till 40 slag/min. Utöver detta kunde det nattetid även ses flera episoder av ektopisk förmaksrytm. Kort och gott är diagnosen hjärtarytmier som förhoppningsvis ska stabiliseras med mina betablockerare jag fick utskrivna, inget livshotande men extremt obehagligt med dessa symptom jag upplevt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in