2020-06-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror han har en hel del koll hur it-tekniker jobbar. Men jag spekulerar ju bara, självklart. Men säkert har både HD och SD har koll på hur mordet utförts, VEM som har gjort det samt varför.
Klart de har om de är så lät att lura massan genom en fjärrstyrd dator så summan sumarum=busenkelt att komma undan med mord.
Citera
2020-06-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag tror den här kvällen var småstressig för honom men inte av de skäl som många av er tror. Han hade jobbärenden som var brådskande, det skulle packas inför USA-resan etc. Att han öppnade jobbdatorn 23.34 (efter att fått jobbmejl strax innan) var en skitsak i det läget och inget han la på minnet. Inte förrän han läste datortiderna i fup och fick sammanhanget klart för sig insåg han att han faktiskt hade ett alibi eller åtminstone något som var nära ett sådant.
Kan det vara så enkelt att Dal*ans har tagit fel på tiden med 5-6 minuter när de hörde skriken?
Citera
2020-06-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Försättsbladet som listar vittnens namn i slasken kanske är offentligt även om själva innehållet i vittnesmålet som såtant inte är det. Så är det ju ofta i diarieregister.
Om jag inte har fel så står alla förhörda personer i försättsbladet på fupen. Men alla förhör är inte med i fupen. De förhör som inte är med i fupen ligger i slasken. D v s att det finns inga förhör i slasken där inte själva namnen finns med i försättsbladen fupen, dvs sid 2 t o m sid 7.
Citera
2020-06-29, 21:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Han ville inte ha tjat från LW att komma över på en bit kladdkaka?
Förstår inte riktigt ditt svar.
Han var väl inloggad på en mast en bit bort?
Citera
2020-06-29, 21:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Försättsbladet som listar vittnens namn i slasken kanske är offentligt även om själva innehållet i vittnesmålet som såtant inte är det. Så är det ju ofta i diarieregister.
En del personer i tråden har varit fantastiska på att plocka ut allt som är offentligt och relaterat till det här fallet.
Jag kan inte påminna mig att jag har sett något diarieregister över slasken men jag kan ha fel.
Det finns kanske någon som vet bättre.

Edit:
Citat:
Om jag inte har fel så står alla förhörda personer i försättsbladet på fupen. Men alla förhör är inte med i fupen. De förhör som inte är med i fupen ligger i slasken. D v s att det finns inga förhör i slasken där inte själva namnen finns med i försättsbladen fupen, dvs sid 2 t o m sid 7.
Tack för att du visste bättre...
Senast redigerad av hoppsann 2020-06-29 kl. 21:17.
Citera
2020-06-29, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
En del personer i tråden har varit fantastiska på att plocka ut allt som är offentligt och relaterat till det här fallet.
Jag kan inte påminna mig att jag har sett något diarieregister över slasken men jag kan ha fel.
Det finns kanske någon som vet bättre.

Slasken är överhuvudtaget inte offentlig enligt åklagaren som jag talat med. Precis som plädering är slasken arbetsmaterial.
Citera
2020-06-29, 21:29
Medlem
Citat:
Kan det vara så enkelt att Dal*ans har tagit fel på tiden med 5-6 minuter när de hörde skriken?

Jag tror Dal*ans tidsangivelser är korrekta.
Citera
2020-06-29, 21:34
Medlem
Citat:

Du har inte fel.
Citera
2020-06-29, 21:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
L*ucas M*ax F*ernros ett vittne som hamnade i överskottsmaterialet där även två till F'ernrosare hamnade M*tte Och P*elle S'amuel. Har två Tesla-bilar en röd och en vit.

Vet du vad han gör? Pluggar? Han verkar djupt religiös, kanske LW känner honom via scouterna eller något. Han ser lite ut som scout typen. Reg skylt LITH*UM kanske betyder att han också var på någon terapi och helt enkelt erbjöd sig skjutsa LW?
Angående bilarna undrar jag om det är hans eller exempelvis föräldrars?
Citera
2020-06-29, 21:41
Medlem
Citat:
Vet du vad han gör? Pluggar? Han verkar djupt religiös, kanske LW känner honom via scouterna eller något. Han ser lite ut som scout typen. Reg skylt LITH*UM kanske betyder att han också var på någon terapi och helt enkelt erbjöd sig skjutsa LW?

Lithium batteri tror jag.
Citera
2020-06-29, 21:43
Medlem
Citat:

Pappa P*elle bor rakt över motorvägen, vid skrikvittnena
Citera
2020-06-29, 21:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Alla förhör hamnar i förundersökningen men bara de uppgifter och bevisning som bedöms som relevanta hamnar i sammanställningen som blir offentlig i samband med att åtal lämnas in d. v. s. Förundersökningsprotokollet.
Så jag är inte säker på att slaskuppgifterna och vem som lämnat dem listas i på FUPens innehållsförteckning eller vad man ska kalla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in