2020-06-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studeradetta
Du får experimentera!
Jag är dock som sagt mest nöjd med te-varianten.
Bakar på 120 grader i 60 minuter i ugnen. Sedan lägger jag det i en tom tepåse och brygger som te med lite fett, kokosolja. Går fint att ha med sig i termos under dagen , man kan krydda med kanel och honung med.

Det har varit enklast och effektivast tycker jag. Pressar ut allt ur tepåsen när teet är färdigt.
Bra mot stress, ingen som någonsin frågar vad man dricker heller vid olja, kapslar etc kan ju folk fråga vad man gör/vad det är för något. Alla dricker ju kaffe/te på jobb etc.

Mvh

Kanske är det något fel på mig men jag och fruntimmert, som CBDn egentligen är för, har nu decarbat en del av hampan enligt ditt recept. Så har vi gjort te på två teskedar som du sa. Hon hatar smaken. Jag tycker faktiskt om den! Samtidigt känner jag ett lugn falla över mig. Men jag kan såklart inte avgöra hur mycket av det som är placebo.

Känns ändå som att det är värt det. Nu har vi 2kg minus 4 teskedar kvar.
Citera
2020-06-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannahGraafRyttare
Kanske är det något fel på mig men jag och fruntimmert, som CBDn egentligen är för, har nu decarbat en del av hampan enligt ditt recept. Så har vi gjort te på två teskedar som du sa. Hon hatar smaken. Jag tycker faktiskt om den! Samtidigt känner jag ett lugn falla över mig. Men jag kan såklart inte avgöra hur mycket av det som är placebo.

Du gjorde ingen cbd olja? Jag försöker göra det nu men blir inte klok på siffrorna.
Som jag räknat så behöver jag 100g olja och 250g hampa för att slutligen få en CBD olja med 5%-10% cbd (beroende på om fiolan är 2% eller 4% cbd.

Men det blir ju aldeless för mycket hampa och aldeless för lite olja, går verkligen inte o blanda ihop. Jag antar att jag räknat fel men jag förstår inte var..
Citera
2020-06-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredPsilo
Du gjorde ingen cbd olja? Jag försöker göra det nu men blir inte klok på siffrorna.
Som jag räknat så behöver jag 100g olja och 250g hampa för att slutligen få en CBD olja med 5%-10% cbd (beroende på om fiolan är 2% eller 4% cbd.

Men det blir ju aldeless för mycket hampa och aldeless för lite olja, går verkligen inte o blanda ihop. Jag antar att jag räknat fel men jag förstår inte var..

Hej! Jag ska allt göra olja också. Men det är väl lite det som är problemet. Det går inte att veta vad man har till slut. Jag vet inte riktigt var du bor och vill inte outa mig, men hade gladeligen delat med mig.
Citera
2020-06-29, 21:16
Medlem
Citat:
Hej! Jag ska allt göra olja också. Men det är väl lite det som är problemet. Det går inte att veta vad man har till slut. Jag vet inte riktigt var du bor och vill inte outa mig, men hade gladeligen delat med mig.
Haha tack för erbjudandet men jag ska först o främst försöka få till min egna. Efter att du försökt få ihop din får du gärna dela med dig vad du använde för mängder/metoder.

Jag funderar just nu på o ha i massa mer olja för jag ser ingen annan lösning, kommer bli en väldigt svag slutprodukt dock.
Citera
2020-06-29, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autismochmyror
tjenare,

testat nu.
Funkar fint...
God effekt..

Det som är fördelaktigt är att man vet att aktiveringen/dekarboxyleringen är klar när bubblorna upphör.
bara att blanda hampa och olivolja/hampafröolja och värma på lägsta värme tills bubblorna upphör.
Sedan sila bort hampan.

Sitter med god effekt här nu

Valfri finola funkar tycker jag.
finns flera olika ställen som säljer. dock får man märkligt nog olika effekt av olika finola!
Viss finola är bra för sömn, annan för andra saker osv. Jag somnar inte på all finola, bara på vissa.

mvh

Hur mycket olja och fiola använde du? Jag får inte till någon bra mix.
Citera
2020-06-29, 21:24
Medlem
Citat:
Haha tack för erbjudandet men jag ska först o främst försöka få till min egna. Efter att du försökt få ihop din får du gärna dela med dig vad du använde för mängder/metoder.

Jag funderar just nu på o ha i massa mer olja för jag ser ingen annan lösning, kommer bli en väldigt svag slutprodukt dock.

Det blir förmodligen imorgon. Jag vet inte om jag ska köra kastrull med olja i eller koka vatten och ha en glasflaska i med olja och plastmaterial.

Som sagt. Jag burkar ju köpa en flaska med X procent i. Hur mycket kommer min slutprodukt ha?
Citera
2020-06-29, 22:46
Medlem
Citat:

Får också alltid lugnet, bättre humör. Har ej helker varit sjuk under de 3 år jag druckit detta... samtidigt som omgivningen blivit sjuk. Stress försvinner.

Googla endocannabinoida systemet.

Lägg till lite kokosolja/fett i tepåsen med och Pressa ut all vätska ur tepåsen när teet är klart efter några minuter.

Mvh
Citera
2020-06-29, 22:50
Medlem
Citat:
Hur mycket olja och fiola använde du? Jag får inte till någon bra mix.

Höfta lite och använd olja så att det täcker hampan..

Sedan kan du prova att värma olja och hampa på lägsta värme i en kastrull ca 2 timmar.

Eller dekarboxylera hampan först och sedan värma på låg värme olja och hampa.

Börja med lite mängd hampa.
Bubblorna som uppstår i olja är detsamma som att cbd bildas.

Sedan sila bort hampa.

Mvh
Citera
2020-07-01, 13:31
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studeradetta
Sedan kan du prova att värma olja och hampa på lägsta värme i en kastrull ca 2 timmar.
Jag varnar gärna att dom mesta oljor blir oxiderade vid uppvärmning vilket är väldikt då¬ägt att konsumera då just oxiderade fetter leder till hjärtsjukdomar.

Kan rekomendera att det bästa alternativet är nog att göra ghee och sedan värma hampa på låg värme i ghee.
Citera
2020-07-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alientechnology
Jag varnar gärna att dom mesta oljor blir oxiderade vid uppvärmning vilket är väldikt då¬ägt att konsumera då just oxiderade fetter leder till hjärtsjukdomar.

Kan rekomendera att det bästa alternativet är nog att göra ghee och sedan värma hampa på låg värme i ghee.

Tackar för den infon, bra att veta.
Jag rekommenderar dekarboxylerad hampa som te, mitt recept finns som inlägg här.

Mvh
Citera
2020-07-11, 10:57
Medlem
Hjälp mig hitta rätt olja till mitt väldigt sjuka barn!

Hej!
Jag har en väldigt sjuk son med en ovanlig sjukdom som endast han har i Sverige! Sjukdomen största biverkning är extrema epilepsi anfall (daglig basic även när han sover) flera om dagen och ständig hjärnaktivitet. Han är även diagnostiserad med adhd och autism. Han har fel på muskelcellerna. Han har ofrivilliga rörelser och vi har ingen kommunikation med han alls. Han medicineras dagligen med tunga mediciner och visst dem hjälper, men inte alls som jag tror cannabis kan göra för honom. Jag behöver hjälp att veta var jag kan få tag på en bra nässpray eller olja som han kan ta in via din Peg i magen då han inte kan äta. Mitt barn lider och jag med honom! Inget barn ska behöva skrika i smärta och lida så som han gör! Hjälp mig lindra hans besvär och vägled mig var jag kan få tag på en cdb olja med thc i! Jag står i stort sett utan hjälp då läkarvården inte själva någonsin varit med om något likande fall och dem själva inte får enligt landstinget skriva ut cannabis till honom. Dem varken ger rekommendationen lr avböjer.
Finns det någon här med erfarenhet alternativ en väg för mig att ta?
Citera
2020-07-11, 11:00
Medlem
Googla greenmovment eller iriearoma o kontakta dom , dom hjälper alldeles säkert dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in