2020-06-29, 17:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hon sköter den sociala distansen, tvättar händer och så där. Så nog har hon respekt för smittan. För övrigt blev hennes mor 99, så förhoppningsvis har hon en del år kvar.

Hon må leva till 99 men sannolikheten att hon orkar cykla och promenera själv till 99 är låg.
Citera
2020-06-29, 17:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jaha ja.

https://www.the-scientist.com/news-opinion/lab-made-coronavirus-triggers-debate-34502

https://www.voanews.com/covid-19-pandemic/chinese-lab-checkered-safety-record-draws-scrutiny-over-covid-19
Den första artikeln ger en bra förklaring till varför forskare i USA samarbetar med kineserna, eller hur? Sedan dess har man dock inlett sådana experiment även i USA. Kan vara Trump som släppt på det då den andra artikeln handlar om ambassadpersonal som stryper finansieringen till experiment i Wuhan. Sammanfaller med Trumps presidentskap som du ser.

Fortfarande inga forskare som ställer upp på dina idéer. Och som jag säger, jag skiter i politiken och ser det från den vetenskapliga sidan och inget där tyder på att Kina dabbat sig. Tvärtom, hade de hanterat det hälften så dåligt som vid SARS skulle det ha resulterat kanske i en fullt utvecklad epidemi i Wuhan och Hubei. Hur tror du det hade utvecklat sig över resten av världen?
Citera
2020-06-29, 17:10
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
30 inrapporterades som döda av eller med covid idag, vilka sannolikt är utspridda på hela helgen plus måndag samt fall bakåt i tiden, av primärt mycket gamla människor som hade dött mycket snart ändå.

Så ditt korta påstående att "skolklass med 30 st dog idag" hade inte mindre än fem fel.
Inte illa, måste närmast vara rekord för denna tråd med nästan lika många fel som antal ord.

Jag bryr mig bara på dagens siffror som rapporteras, sen struntar jag i om hur långt tillbaka Sverige räknar sina offer, de andra länderna räknar varje dag och det stämmer, Sverige ligger efter i detta mening också som i allt annat haha, vilket skämt, ett välfärdsland som Sverige är inget välfärdsland längre så fort det blir kriser, så rullar de tummarna och tittar blint på varandra, springer med enkäter till höger och vänster..

Svante och Tegnell och company har stått där med sina kurvor flera månader och visat oss, så här ser det ut, stabilt som fan, lite ökning i kurvorna, men IVA klarar detta bra, resultat nu, över 5300 so far, haha.....
Citera
2020-06-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
30 inrapporterades som döda av eller med covid idag, vilka sannolikt är utspridda på hela helgen plus måndag samt fall bakåt i tiden, av primärt mycket gamla människor som hade dött mycket snart ändå.

Så ditt korta påstående att "skolklass med 30 st dog idag" hade inte mindre än fem fel.
Inte illa, måste närmast vara rekord för denna tråd med nästan lika många fel som antal ord.
Det är ungefär som att jag skulle säga dig "Jag bryr mig inte om du stryker med..jag känner ju inte dig ens."
Citera
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Nej, därför att FHM inte visste hur äldrevården fungerar. Och vem borde ha den kunskapen? Dom får betalt för att veta det. Vem som helst som jobbar inom hemtjänst eller äldreboende kunde ha berättat för FHM hur det fungerar om de hade varit intresserad att lyssna. Det är klart det är FHMs fel, de valde en strategi baserat på en utopisk bild av äldrevården. Samma sak med regeringen som förskönade Sveriges beredskap.

Enligt dig ska man alltså stänga in friska barn och ungdomar istället för att låta de gå i skolan, detta ska man göra för att vårdbolagen inte har investerat vinsterna i skyddsutrustning utan istället betalat ut de i vinster. Förlåt jag glömde att på flashback får man inte påpeka att vårdbolagen hade en valmöjlighet, hålla ett lager masker, tvål och handsprit eller ta ut pengarna i så kallad vinst (stöld). Då får man dumpöbeln på sig och blir kallad vänsterbliven. Stark retorik.
Senast redigerad av Eurypterida 2020-06-29 kl. 17:15.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Regeringen tillsatte ju ett äldreråd som förstod vad som behövde göras. Dock struntade regeringen att rådfråga dem.

https://omni.se/regeringens-eget-aldrerad-regeringen-lyssnade-inte/a/vQ0gjB
”det visat sig att Folkhälsomyndigheten inte hade den kunskapen om äldre” och att rådet bland annat har föreslagit en samordnande funktion för äldreboenden, mer skyddsutrustning, mer provtagning och minskade kontakter mellan äldre och personal."

I december... synd att den inte kom tidigare. Då hade man kunnat hunnit att göra något åt det.
Citera
2020-06-29, 17:12
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Snälla, man botar inte ett virus med lite "god vilja", då kan man lika gärna sätta sig ner och be. Det är faktiskt helt förkastligt att vara ögontjänare och göra saker bara för att det "ser bra ut". Det är "god vilja" som ursäktar föräldrar som haft ihjäl sina barn när de försökt driva ut onda andar ur dem, ja såna fall finns faktiskt, och de "menade bara väl". God vilja ursäktar ingenting, det ger bara folk billiga ursäkter för att göra galna, destruktiva saker. God vilja tycks användas av folk som vill se goda ut i andras ögon. Alla hysteriska idealistiska, utopiska och fanatiska utrotningssträvanden för "den goda sakens skull" är suspekta. Men tyvärr böjer sig massan fogligt för moraliserande dårar som Björn Olsen som vill göra myteri och ta över med sina anhängares hängivna stöd.

Massan böjer sig för Folkhemets Heliga Maktutövare. Björn Olsen är vår befriare som ska frigöra Sverige från Tegnells dödspatruller. Vi är med honom hela vägen.

Ropen från folket skallar; "Befria svenskarna, död åt FHM"!
Citera
2020-06-29, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det är ungefär som att jag skulle säga dig "Jag bryr mig inte om du stryker med..jag känner ju inte dig ens."

Eh nä, det är det inte..
Citera
2020-06-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag bryr mig bara på dagens siffror som rapporteras, sen struntar jag i om hur långt tillbaka Sverige räknar sina offer, de andra länderna räknar varje dag och det stämmer, Sverige ligger efter i detta mening också som i allt annat haha, vilket skämt, ett välfärdsland som Sverige är inget välfärdsland längre så fort det blir kriser, så rullar de tummarna och tittar blind på varandra, springer med enkäter till höger och vänster..

Svante och Tegnell och company har stått där med sina kurvor flera månader och visat oss, så här ser det ut, stabilt som fan, lite ökning i kurvorna, men IVA klarar detta bra, resultat nu, över 5300 so far, haha.....

finns väl bara en kurva som ökar antalet som testas...

https://covidstatistik.se/mortality#week_confirmed

alla andra minskar
Citera
2020-06-29, 17:15
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Regeringen tillsatte ju ett äldreråd som förstod vad som behövde göras. Dock struntade regeringen att rådfråga dem.

https://omni.se/regeringens-eget-aldrerad-regeringen-lyssnade-inte/a/vQ0gjB

Regeringen känner starkt att de måste hitta på nya saker för att det ska se bra ut i media. Men de glömmer bort det redan nästa dag.
Citera
2020-06-29, 17:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Hon må leva till 99 men sannolikheten att hon orkar cykla och promenera själv till 99 är låg.

Nu yxar du till nya dumheter igen. Du har ingen aning om hur längre en gammal människa orkar klara sig själv. Cykla kan vara svårt om man inte har balansen och styrkan men gå klarar hon säker 20 år längre.
Citera
2020-06-29, 17:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Den första artikeln ger en bra förklaring till varför forskare i USA samarbetar med kineserna, eller hur? Sedan dess har man dock inlett sådana experiment även i USA. Kan vara Trump som släppt på det då den andra artikeln handlar om ambassadpersonal som stryper finansieringen till experiment i Wuhan. Sammanfaller med Trumps presidentskap som du ser.

Den beskriver att finansering till GOF kan ha påbörjats på nytt ja, inte att USA och Frankrike betalat säkerhetsutbildning för de som jobbar där, det är ditt påstående som du inte lagt fram några källor för.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fortfarande inga forskare som ställer upp på dina idéer. Och som jag säger, jag skiter i politiken och ser det från den vetenskapliga sidan och inget där tyder på att Kina dabbat sig. Tvärtom, hade de hanterat det hälften så dåligt som vid SARS skulle det ha resulterat kanske i en fullt utvecklad epidemi i Wuhan och Hubei. Hur tror du det hade utvecklat sig över resten av världen?

Fattar inte vad du dillar om. Jag är helt övertygad om att SARS-2 kommer just från P4-labbet i Wuhan och ingen annanstans. Världen hade antagligen varit mycket bättre om labbet aldrig byggs. Nu ska kinesiska militären bygga minst 5 stycken såna där labb till trots att Wuhanlabbet har kapacitet för allt Kina kan vilja göra på den humanitära fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in