Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
30 inrapporterades som döda av eller med covid idag, vilka sannolikt är utspridda på hela helgen plus måndag samt fall bakåt i tiden, av primärt mycket gamla människor som hade dött mycket snart ändå.
Så ditt korta påstående att "skolklass med 30 st dog idag" hade inte mindre än fem fel.
Inte illa, måste närmast vara rekord för denna tråd med nästan lika många fel som antal ord.
Jag bryr mig bara på dagens siffror som rapporteras, sen struntar jag i om hur långt tillbaka Sverige räknar sina offer, de andra länderna räknar varje dag och det stämmer, Sverige ligger efter i detta mening också som i allt annat haha, vilket skämt, ett välfärdsland som Sverige är inget välfärdsland längre så fort det blir kriser, så rullar de tummarna och tittar blint på varandra, springer med enkäter till höger och vänster..
Svante och Tegnell och company har stått där med sina kurvor flera månader och visat oss, så här ser det ut, stabilt som fan, lite ökning i kurvorna, men IVA klarar detta bra, resultat nu, över 5300 so far, haha.....