2020-06-08, 02:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lotta var livrädd att han skulle ge sig på hennes omgivning när hon väl insåg hur falsk och ondskefull han egentligen var.

Du ljuger i vanlig ordning, tvärtom så välkomnande Lotta honom i sitt hem och mellan sina lår in i det sista. Har du överhuvudtaget läst utskrifterna av sms-konversationerna paret emellan?
Citera
2020-06-08, 03:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du ljuger i vanlig ordning, tvärtom så välkomnande Lotta honom i sitt hem och mellan sina lår in i det sista. Har du överhuvudtaget läst utskrifterna av sms-konversationerna paret emellan?

Ja, Lotta skulle haft frid och fröjd om hon gett fan i att tjata tillbaka Martin då han gjort slut och hittat en annan kvinna. Hon hade kunnat låta honom gå utan problem men hon ville vara kvar i förhållande med honom.
Citera
2020-06-08, 08:43
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Undrar hur attityden bland medfångar gentemot Martin ser ut egentligen? Förstår att på grund av hans temperament och våldsamma natur, sätter många i skräck. Liksom, han kan inte vara den enda med anabolabyggd kroppsform, bland de intagna. Och det måste ju ändå finnas någon på anstalten som även han drar sig för att jävlas med?
Många tjatar ju om hur kvinnoboxare/mördare blir uppläxade i parti och minut i dessa miljöer. Och jag finner det inte osannolikt med en snubbe, liknande Martin, fast med avsmak för kvinnomördare. Någon dag kommer råka i luven på varandra. Undrar vad utgångsläget skulle bli?

Hursomhelst, så finns det en del personer som absolut inte kan vara ute i det fria. Martin är en av dem.
Nej, mördare har en annan ställning än kvinnomisshandlare, även om det är kvinnor de haft ihjäl och även om de slagit dem och andra kvinnor. Man är helt enkelt kapabel att döda, vilket inger en viss respekt i den miljön om det finns minsta risk att man kan göra det igen. Dessutom är Martin stor som ett hus, har suttit rätt många gånger innan och vet nog precis hur han ska navigera på avdelningen för att inte stöta sig med fel personer. Det går ingen nöd på honom. Var så säker på det.
Citera
2020-06-08, 17:20
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Nej, mördare har en annan ställning än kvinnomisshandlare, även om det är kvinnor de haft ihjäl och även om de slagit dem och andra kvinnor. Man är helt enkelt kapabel att döda, vilket inger en viss respekt i den miljön om det finns minsta risk att man kan göra det igen. Dessutom är Martin stor som ett hus, har suttit rätt många gånger innan och vet nog precis hur han ska navigera på avdelningen för att inte stöta sig med fel personer. Det går ingen nöd på honom. Var så säker på det.

Låter rimligt det du säger.
Citera
2020-06-29, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto

Frågan är hur han ska gå vidare den dagen, han blir utsläppt. På anstalten är det förmodligen mycket kaffe och kaka för honom. I sak är det ju helt galet, detta sjuka rättssystem, att en sådan som han släpps ut. Vad blir det första han gör? Byter namn? Ryktesvägen har jag hört från en bekants bekant, att när han satt inne första gången så bad han få sin gamla skolkatalog inskickad, för att därefter höra av sig till alla tjejer som fanns i denna katalog. Usch, ryser över tanken att denna man kommer kunna mörda igen.
Citera
2020-07-15, 22:33
Medlem
LeBronThurmans avatar
Efter att nyss ha sett programmet "I huvudet på en mördare" (TV3, säsong 3, avsnitt 1) så mår jag illa utav att kunna konstatera att en av landets värsta våldsbrottslingar Martin Jonsson kan vara utsläppt i det fria igen som tidigast redan 2029-01-05.

Drygt 8 år kan i vissa sammanhang vara en enormt lång tid, men i detta fall känns det enbart som en "fis i rymden"!

Varje person är själv ansvarig för sina egna handlingar, men om MJ gravt alkoholiserade mor hade fått missfall eller genomfört en abort så hade de 3 personer som MJ än så länge har dödat högst sannolikt skulle ha levt idag.
Övriga personer som drabbats utav MJ drygt 50 våldsbrott under en 17-års period som straffmyndig skulle också ha varit förskonade av utsatthet ifrån denna samhällets "kackerlacka"!
Senast redigerad av LeBronThurman 2020-07-15 kl. 22:35.
Citera
2020-07-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Efter att nyss ha sett programmet "I huvudet på en mördare" (TV3, säsong 3, avsnitt 1) så mår jag illa utav att kunna konstatera att en av landets värsta våldsbrottslingar Martin Jonsson kan vara utsläppt i det fria igen som tidigast redan 2029-01-05.

Drygt 8 år kan i vissa sammanhang vara en enormt lång tid, men i detta fall känns det enbart som en "fis i rymden"!

Varje person är själv ansvarig för sina egna handlingar, men om MJ gravt alkoholiserade mor hade fått missfall eller genomfört en abort så hade de 3 personer som MJ än så länge har dödat högst sannolikt skulle ha levt idag.
Övriga personer som drabbats utav MJ drygt 50 våldsbrott under en 17-års period som straffmyndig skulle också ha varit förskonade av utsatthet ifrån denna samhällets "kackerlacka"!

8 år är ingenting... Det händer att tjuvar får längre straff i andra länder. Hans straff visar hur degenererat Sverige är och dess befolkning.
Citera
2020-07-15, 22:44
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:

Problemet med MJ är att utan droger i sig så är han en jäkligt snäll kille och lär kunna snacka till sig en rimlig frigång, om han sköter sig.
Han har varit inblandad i några slagsmål nu och säger själv att han hör hemma på kåken, men med åren så kommer han att lugna ner sig och 2029 känns inte alls orimligt.
Citera
2020-07-15, 22:48
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askkungen
8 år är ingenting... Det händer att tjuvar får längre straff i andra länder. Hans straff visar hur degenererat Sverige är och dess befolkning.
För att förtydliga lite så dömde TR till livstid, vilket HR ändrade till 18 år.
När man räknat av tid för häktning m.m. så är det tidigaste han kan släppas ut 2029-01-05 (efter att ha avtjänat 2/3-delar av straffmätningen).
Citera
2020-07-15, 23:04
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Problemet med MJ är att utan droger i sig så är han en jäkligt snäll kille och lär kunna snacka till sig en rimlig frigång, om han sköter sig.
Han har varit inblandad i några slagsmål nu och säger själv att han hör hemma på kåken, men med åren så kommer han att lugna ner sig och 2029 känns inte alls orimligt.
Varje gång som han har släppts ut så har hans grava missbruk återupptagits.
Vad gäller det jag fetmarkerat i ditt inlägg, så delar jag inte din uppfattning om Martin.

Normala människor har däremot ofta en stark förmåga att kunna lugna ner sig med stigande ålder.
Givetvis vore jag jätteglad om du skulle få rätt, men tyvärr så tror jag att han kommer att köra på i gamla fotspår när han får för sig att han har blivit förorättad av någon person, kvinna eller man.
Citera
2020-07-15, 23:11
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Varje gång som han har släppts ut så har hans grava missbruk återupptagits.
Vad gäller det jag fetmarkerat i ditt inlägg, så delar jag inte din uppfattning om Martin.

Normala människor har däremot ofta en stark förmåga att kunna lugna ner sig med stigande ålder.
Givetvis vore jag jätteglad om du skulle få rätt, men tyvärr så tror jag att han kommer att köra på i gamla fotspår när han får för sig att han har blivit förorättad av någon person, kvinna eller man.
Jag känner honom personligen och kan säga att utan droger å preparat i sig så hade inga av dessa grejer hänt. När han är 'ren' så är han en jäkligt snäll kille, men blir livsfarlig med diverse preparat i sig.
Därför tror jag att i rätt sällskap och med hjälp så SKULLE han kunna leva ett normalt liv, men hans förkärlek till kola å skit gör det svårt att tro på honom.
Hans lillebror, den s.k järnspettsmannen Åkeshov, hade samma aggressiva problem och är idag helt nedmedicinerad å okapabel till att ens slå en fluga.
Kanske blir samma för Martin.
Citera
2020-07-15, 23:20
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Välkomnade? Och du vet det hur? Var du där bredvid henne när hon skrev sms? Jag menar så du vet om hon gjorde det för att lugna honom eller av vilken anledning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in