2020-06-29, 00:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så LW hade inget eget ansvar?

Var det SDs fel att hon hade minst 6 st
parallella KKs också?

Nej det var det ju självklart inte ....suck....jaa Du ...vet inte varför hon var så sexintresserad utav så många män ?

Som jag skrev tidigare i tråden så kan det ju varit hennes "extra" sexlust som kvinnor brukar få runt 40-45-årsåldern , då kroppen skriker efter just "påsättning" ....orkar inte beskriva det ännu en gång varför det blir så rent kroppsligt ...
Citera
2020-06-29, 00:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men var det dej hoppsann syftade på? Så tolkade inte jag hens inlägg.

ett inlägg här ...hoppas inte jag har ställt till det nu ?
Det var ju jag som skrev de där sakerna som citerats så jag ber så mycket om ursäkt för om jag satt någon på pottan ?

Det var ju enbart spekulationer utifrån vad som skrivits inne på tråden ,så om något utav det är sant vet knappt någon utav oss vid det här laget ...

Det enda som man förhoppningsvis kan lita helt och fullt på är ju vittnenas berättelser som finns med i FUP ,om vittnena til 100 % talar sanning vill säga ...men det bör de ju göra ..

Det som jag står för är iallafall detta; citat mig själv: "Spelar snart ingen roll längre ; Lena lever inte längre ,och kommer aldrig vakna upp igen och glädja oss inom geocachingen ,ej heller i vanliga livet."

//Så allt känns liksom meningslöst nu .Även om vi finner mördaren och han får sona sitt brott ,blir ingen gladare av det för L*ena blir ju inte livs levande igen då....
En människa som gått bort går inte att kompensera med att en fängelsekund mer hamnar inom lås och bom .
Sorgen finns kvar hos dem som sörjer ,och minnet utav den som de höll kär, gör att det kommer göra ont i hjärtat många år framöver .. ..... .......
Senast redigerad av landbandy 2020-06-29 kl. 00:31.
Citera
2020-06-29, 00:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg från den 6/4 -19:

Citat: ”Sen är man lite fundersam på hur den där geocachare-mannen som är döv till viss del ,
och som hatade Lena ,mer eller mindre ,hur de skulle komma sams i den där bilen ? Tror han bodde
granne med Lena ,en bit bort ?”
Slut citat.

Inlägg från den 6/4 -19:

Inlägg från den 6/4 -19:

Inlägg från idag, 28/6 -20, av hoppsan

Mitt svar till @hoppsann:

Så du anklagar mig för att jag igår skulle ha försökt plantera en trådsanning??? Du kan
läsa de inlägg varifrån jag hämtat uppgifter från, de finns här svart på vitt.

Jag kan tala om för dig, att jag har varken i den här tråden, eller någon annan tråd
jag deltagit i under min tid på Flashback, vare sig gjort några försök till att plantera
en trådsanning, eller planterat en trådsanning!

Fruktansvärt oförskämt och fult av dig att komma med sådana beskyllningar.

—————————————————————————————————————-———————-
Inlägg från den 16/4 -19:

Jag har mycket svårt att tro att någon skulle få för sig att du skapar trådsanningar. Särskilt inte med vilja.

Är det någon i tråden som plockar fram citat och har källor så är det du!

Mitt minne kanske spelar mig ett spratt, men jag tycker mig minnas att detta om att R*mden och Lena inte gick ihop har kommit upp i tråden ännu tidigare än april-19.

Jag uppfattar dock att han i förhör inte alls har någon antipati till Lena och inte har någon kännedom om hennes kärleksliv, då de inte ”pratade” om sådant.

@wille skrev ju mycket märkliga inlägg, varav något handlade om detta.

För min del kan jag faktiskt tänka två alternativ här.
Det ena är att någon skribent ( inte du) har planterat uppgiften här, felaktigt med flit eller i missförstånd.
Det andra är att det är sant, att R*mden ogillade Lena, men att han ljuger i förhören.

Jag tror på det första.
Citera
2020-06-29, 00:34
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har mycket svårt att tro att någon skulle få för sig att du skapar trådsanningar. Särskilt inte med vilja.

Är det någon i tråden som plockar fram citat och har källor så är det du!

Mitt minne kanske spelar mig ett spratt, men jag tycker mig minnas att detta om att R*mden och Lena inte gick ihop har kommit upp i tråden ännu tidigare än april-19.

Jag uppfattar dock att han i förhör inte alls har någon antipati till Lena och inte har någon kännedom om hennes kärleksliv, då de inte ”pratade” om sådant.

@wille skrev ju mycket märkliga inlägg, varav något handlade om detta.

För min del kan jag faktiskt tänka två alternativ här.
Det ena är att någon skribent ( inte du) har planterat uppgiften här, felaktigt med flit eller i missförstånd.
Det andra är att det är sant, att R*mden ogillade Lena, men att han ljuger i förhören.

Jag tror på det första.

hoppas inte det var jag ,jag läste det härinne ....
nu förstår jag vikten utav källor .
Minns att jag blev väldigt undrandes över den där antipatin som RymxxxxISS kände för LW enligt det jag läste eftersom jag aldrig märkt av det på Eventen ?
Så jag blev ytterst förvånad och lite paff rent ut sagt .
Och nyfiken på VAD som var orsaken till det ,eftersom jag inte hade en endaste aning om LW:s privatliv .
Verkar ju som att enligt tråden så blev Rymnxxxxd ilsk på att LW strulade med SD ?Att det var orsaken?

(spekulationer)
Senast redigerad av landbandy 2020-06-29 kl. 00:46.
Citera
2020-06-29, 00:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men var det dej hoppsann syftade på? Så tolkade inte jag hens inlägg.

När hag löser bakåt i citeringarna, så uppfattar inte jag heller att @ hoppsan menar Ozzie.

Det nästa är förstås att hoppsan själv får svara för sig, men det kan vara jag som ställer till det med mina misstankar.

Det var verkligen inte meningen!!
Citera
2020-06-29, 00:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Elsa skrev igår något om att hon också skulle leta vidare i tråden.

Jag är för trött nu att leta mer, och som sagt, minnet kan spela en ett spratt.
Citera
2020-06-29, 00:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ditt inlägg verkar vara första gången jag läser det iaf. Frågar dig ju varför han skulle hatat Lena. Hade inte hört eller läst det innan dess.
Citera
2020-06-29, 00:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ditt inlägg verkar vara första gången jag läser det iaf. Frågar dig ju varför han skulle hatat Lena. Hade inte hört eller läst det innan dess.

Minns att jag läste i tråden att en person som skulle med till Norge , var väldigt sur över att även LW skulle med ?
Citera
2020-06-29, 00:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Minns att jag läste i tråden att en person som skulle med till Norge , var väldigt sur över att även LW skulle med ?

Jaha ok. Jag har väl inte kopplat att det var R*mden som åsyftades då. Det var väl rätt många som skulle åka dit.
Citera
2020-06-29, 00:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jaha ok. Jag har väl inte kopplat att det var R*mden som åsyftades då. Det var väl rätt många som skulle åka dit.

Jo precis .

Känns illa om jag skapat en trådsanning utan att mena det .Förlåt i så fall. Det var verkligen inte menat att bli så .Känner mig osäker nu på vad som kan stämma i detta .

Minns bara att jag reagerade när jag läste i tråden ; på att någon var så ovillig att vilja åka med om L*ena skulle med ,det kändes så illa utav den personen tyckte jag ,eftersom jag gillat L*ena som person i alla tider.

Eftersom jag aldrig varit med i något slags privatliv gällande henne så har jag aldrig behövt känna mig svartsjuk eller annat ,utan har ju bara gillat henne som person i största allmänhet.

Hade ingen aning om allt som jag fått reda på härinne i tråden ,det är verkligen så att man blir förvånad,fundersam och aningens svårmodig över alltihopa.

Den Glada ,Spirituella ,Framåt, Smarta, Positiva L*ena som jag kände !...?
Senast redigerad av landbandy 2020-06-29 kl. 01:04.
Citera
2020-06-29, 01:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nej det var det ju självklart inte ....suck....jaa Du ...vet inte varför hon var så sexintresserad utav så många män ?

Som jag skrev tidigare i tråden så kan det ju varit hennes "extra" sexlust som kvinnor brukar få runt 40-45-årsåldern , då kroppen skriker efter just "påsättning" ....orkar inte beskriva det ännu en gång varför det blir så rent kroppsligt ...

Jag tycker att det är en dålig ursäkt. Alla har
en fri vilja och man är inte tvungen att göra
allt man har lust med. Jag tror inte att det är
vanligt att kvinnor mellan 40-45 år har 6 st
parallella sexpartners. De flesta klarar av att
behärska sig. Och när man är så gammal
borde man förstå att det kan vara farligt att
leka med andras känslor och att såra och
utnyttja män för att få obegränsat med sex.
LW blev ju själv väldigt upprörd och mådde
dåligt när hon kände sig lurad och utnyttjad av
SD. Då borde hon väl förstått att männen som
ville mer med henne inte heller ville bli lurade
och utnyttjade? Men hon skrattade bara åt dem
när hon skrev sina listor med sina
trånande män och skickade till sina vänner.
Hon ger intryck av att ha varit helt hänsynslös.

Till styrkande av att det kan finnas många med
motiv att mörda henne. Inte för att hon
förtjänade det utan för att tänka sig in i hur GM
kan ha tänkt.
Citera
2020-06-29, 01:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jo precis .

Känns illa om jag skapat en trådsanning utan att mena det .Förlåt i så fall. Det var verkligen inte menat att bli så .Känner mig osäker nu på vad som kan stämma i detta .

Minns bara att jag reagerade när jag läste i tråden ; på att någon var så ovillig att vilja åka med om L*ena skulle med ,det kändes så illa utav den personen tyckte jag ,eftersom jag gillat L*ena som person i alla tider.

Eftersom jag aldrig varit med i något slags privatliv gällande henne så har jag aldrig behövt känna mig svartsjuk eller annat ,utan har ju bara gillat henne som person i största allmänhet.

Hade ingen aning om allt som jag fått reda på härinne i tråden ,det är verkligen så att man blir förvånad,fundersam och aningens svårmodig över alltihopa.

Den Glada ,Spirituella ,Framåt, Smarta, Positiva L*ena som jag kände !...?

Du kan väl inte döma någon för att han inte
ville åka med L till Norge? Det är väl hans
ensak? Alla var väl inte tvungna att tycka om
henne bara för att du gjorde det? Det du
tycker är positiva egenskaper kanske han
tyckte var skitjobbiga? Han kanske såg igenom
hennes skal och såg att det inte var äkta utan
bara en fasad hon satte upp? Han kanske var
rädd att Beholder skulle bli sårad om han fick
veta att SD alltid var nummer 1 och att alla
andra fick tjänstgöra som reserver för honom.
Han kanske t.o.m. varnade Beholder?
(Spekulation)

Till styrkande att Beholder kan ha fått veta att
han var en av många KKs och att det kan ha
gett honom motiv att mörda LW. LW skrev att
han hade blivit djupt sårad av någon annan
tidigare så det kanske var extra känsligt för
honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto