2020-06-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vart får du det ifrån?

Huvudet. Du får väl vänta någon månad när de klarat av att mäta på rätt sätt.
Citera
2020-06-28, 18:48
Medlem
Jag följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer eftersom jag vill avlasta vården.
Men jag hyser ingen illusion om att slippa bli smittad och sjuk. Om någon tror att de slipper, bara de är försiktiga nog, tycker jag att de ska tänka om.
Jag har fyllt i vita arkivet. Inte för att jag är övertygad om att jag kommer att dö, utan för att jag kan göra det.
Citera
2020-06-28, 18:54
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Vilka är hjältarna som protesterar varje helg vid Medborgarplatsen i Stockholm?

https://imgur.com/a/T4N0Xz1

Bra initiativ. Fanns ju en url på en skylt

https://www.endcoronavirus.org/covid19-advisory
Citera
2020-06-28, 18:56
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
En väg vore för FHM att skrämma folk, men det går ju stick i stäv med Sveriges inkluderande och mjuka approach.

Covid-19 är en farlig sjukdom. Även om man inte dör kan man drabbas av en mängd komplikationer:

Lungskador (ärrbildning på båda lungsäckarna som permanent kan reducera lungkapaciteten)
Stroke (blodproppar kan nå hjärnan och leda till stroke)
Blodproppar i övriga organ som njurar och vener i benen)
Hjärtsjukdomar (inflammation av hjärtmuskeln)
Skador på nervsystemet som kan vara långvariga:
hallucinationer, stickningar, nervsmärtor, huvudvärk, förvirring, koncentrationssvårigheter, minnesförlust, förlust of smak och känsel, depression
Barn kan utveckla svåra inflammationer med utslag, hög feber och hjärtinflammation (Kawasakis sjukdom)

Finns säkert fler som jag inte har fått med.

Att coronavirus kanske triggar diabetes skrivs det om nu..
Citera
2020-06-28, 18:58
Medlem
Draken55s avatar
Är det bara jag som får dåliga vibbar inför hösten med tanke på alla utbrott på slaktindustrier och i gruvor, kalla fuktiga miljöer....
Citera
2020-06-28, 18:59
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag skulle tro att utslaget på hela Sverige så ligger vi i spannet 1-3%. Inte högre. Kolla gärna dagens Expressen med reportage från olika delar av Stockholm. I de "finare" kvarteren har man fortfarande knappt någon smitta:

Corona härjar bland fattiga – rika klarar sig

https://www.expressen.se/nyheter/qs/koderna-avslojar-har-smittas-flest/

Så det är alltså 100-300 000 som varit smittade i Sverige enligt dig.
Fyfan vilken hög dödlighet vi har haft då, måste vara högst i hela världen. 2-5%.

CFR är nere på 0,55% på Island. Låter galet om då Sveriges IFR 4-10 ggr större.
Citera
2020-06-28, 18:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Många utvecklar ju t-cells-immunitet och har eventuellt det redan innan. Så vi har hittills inte kunna mäta allt.

Glöm inte Schrödingers immunitet som Britton räknat fram!
Citera
2020-06-28, 19:00
Medlem
neuron-drones avatar
Friskförklaringsstatistik är rätt värdo. Dels friskförklaras inte de flesta friska och även de som dör räknas ofta som friska.
Citera
2020-06-28, 19:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Så det är alltså 100-300 000 som varit smittade i Sverige enligt dig.
Fyfan vilken hög dödlighet vi har haft då, måste vara högst i hela världen. 2-5%.

CFR är nere på 0,55% på Island. Låter galet om då Sveriges IFR 4-10 ggr större.

IFR I Sverige är troligen högre än Island då vi varit duktiga på att smitta äldre på speciella boenden samt gett dem dödshjälp när de insjuknat.
Citera
2020-06-28, 19:07
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Bra initiativ. Fanns ju en url på en skylt

https://www.endcoronavirus.org/covid19-advisory
Och varför hänvisas till ett gäng judar i USA istället för WHO?

Vilka är de som protesterar? De ser inte heller svenska ut. Inresta påverkansagenter?
Citera
2020-06-28, 19:11
Medlem
TT: Sverige vill bygga EU:s krisberedskapslager

Ironin. När EU:s svarta får vill få ansvaret för EU:s krisberedskap Tegnell ska vara chef med eller?
Senast redigerad av blueberrycake 2020-06-28 kl. 19:20.
Citera
2020-06-28, 19:13
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
I så fall skrev jag fel.

Jag menar att en majoritet av demokratiska länder har ägnat sig åt fascistoida fasoner som lockdown, frihetsberövande, hindrande av människors rörelsefrihet, verksamhetsfrihet m.m.

Att Sverige skulle målas upp i historieböckerna som ett fascistiskt land för att våra invånare fått större frihet att själva styra sina liv under en pandemi, det är absurdt.

Du har intressanta bortförklaringar till vad du skrev. Är det sådant man lär sig på Bommersvik?

Frihet och Sverige. Det är två ord som inte riktigt går ihop. Sverige, landet med Systembolag, danstillstånd, och begränsad rådighet över sina egna fastigheter. Landet som reglerar det man inte borde reglera, och struntar i att reglera när liv och hälsa står på spel, som vid coronapandemin.

Fascismen i Sverige består i föraktet för de äldre som man förvägrade vård. Föraktet för de svaga och försvarslösa åldringar man med berått mod avlivade i enlighet med Socialstyrelsens instruktioner. Det kommer att solka sverigebilden för lång tid framöver. Omvärlden ser med förakt på att man underlät att införa begränsningar bara för att vinna några judassilverpenningar, penningar man trodde sig vinna på att förråda och offra sina äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in