2020-06-28, 09:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Går ju sensationellt bra för Sverige om man jämför utfallet med prediktionerna från forskare som Rocklöv, Naucler Söderberg, Brusselar etc. Dödstalet är typ som hårda influensasäsonger på 80- 90 talen.
Jepp, Våra grannländer bjuder in oss. Du kan fritt åka över hela Europa. Gränshandel förlorar inte längre miljardbelopp. Turist- och besöksnäringen blomstrar. Världen tittar på oss med förundran över miraklet Sverige. Alla på IVA och på COVID19-avdelningarna är på semester.

Citera
2020-06-28, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag tror överlag att Europa är jädrigt trötta på Sverige.
Vi har kallat alla rasister och inhumana i vadå, 10 år nu.

MENA och Israel är lite lynnigare så dom drog in besöksrätten för Margot Wallström direkt.

Europa har lite mer tålamod.

Jag tror det är rätt mycket skadeglädje just nu. Du tror inte att Orbans Ungern ser detta som instant Karma eller danskarna som fick utstå en timme med Henrik Arnstad som började jämföra Danmark med 30-talet
Ok, jag hoppas du har fel, annars har man inte mkt hopp kvar till mänskligheten. Vore väldigt sjukt att Europa skulle sitta och skratta och vara skadaglada om 100 000-tals dog i Sverige i sviterna av corona. Några enstaka galna idioter finns ju alltid, men att den stora massan skulle skratta och vara skadeglad har jag väldigt svårt att tro.
Citera
2020-06-28, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag vet reglerna för PISA.

Som jag skrev har Sverige misslyckats med invandringen kolossalt.

Attityden har varit att de får komma hit, men sen orkar man inte med dem på riktigt. De får bo i sina ghetton dit svensken aldrig sätter sin fot och ifall de lär sig något i skolan - ens svenska - orkar man inte bry sig om. Det är för mycket kaos bland dem helt enkelt.

Det har också delvis säkert lett till att de nu dör i C19 mer än svenskarna. För de läser inte instruktioner, följer inte dem, skiter i vad svensken och Sverige vill truga på dem. De anser att de bestämmer själva i sina ghetto-områden etc.

Det är inte hela sanningen, men säkert en delsanning.

Japp och nu står vi inför kaos.

Invandrarna själva känner sig utsatta för rasism.

alla svenskar anser (rätteligen) att dom fan får ta tag i sina egna liv.

Det ÄR enklare att integrera sig i länder som ligger närmare ens eget tänk men väljer man sverige får man släppa sitt gamla och bli en del i landet.

Exakt ALLA dörrar är ju vidöppna, skola, bidrag, komvux, universitet, ännu mer bidrag, kvotering, bidrag, antirasism.

Sverige som land kan omöjligt kasta mer efter dom.

Sorry, väldigt OT jag vet.
Citera
2020-06-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Märklig rubriksättning

JUST NU: Olsen: WHO-sågningen är konstig
https://www.aftonbladet.se/ (hemsidan)

Men läser man texten så är det reaktionen mot sågningen han avser

"Björn Olsen, infektionsläkare, säger till Ekot att WHO.s utpekande av Sverige som ett högriskland är helt rimligt. Och att protesterna mot beskrivningen är konstiga. "
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=348038

Det blir ju helt fel = dubbelstridig, förvirrande information

det finns inget krav på saklighet uppenbarligen för media

Han syftar på Tegnells WHO-sågning.
Citera
2020-06-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Det är förkylning. Har du inte fattat det än?

Skillnaden är att den årliga globala influensan är på 5 miljoner.
Vi är redan uppe i 10 miljoner COVID-19 smittade.

Så tyst nu.
Citera
2020-06-28, 09:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det beror väl mest på att man inte har fått testa sig som privatperson om man inte läggs in på sjukhus. Vi har t.o.m. ett mörkertal där folk har dött utan diagnos. Jag kan tänka mig att en del faktiskt är inbillningssjuka men jag tror att majoriteten av den nu som inte blir friska faktiskt är sjuka i COVID19. Det att en del har haft konstant feber och att det nu finns de som fått testa sig och är positiva. Flera studier pekar också på ett utdraget sjukdomsförlopp hos flera drabbade. Redan tidigt var det några som blev fast på de kryssningsfartyg som var drabbade eller blev kvar i karantän efteråt.

Så det finns allt belägg för att en mer eller mindre kronisk variant existerar. Det får man då lägga ihop med de som tillfrisknat men som kommer att få dras med långvariga besvär av mer eller mindre allvarligt slag.

Och nej, det är inte infektionssjukdom som alla andra. Det är ett coronavirus som vi inte känner till mycket om sedan tidigare eller fått erfara en pandemi med allvarliga symptom där folk dör. Det är bara korkskallar som fortfarande jämför detta med influensa t.ex.

Men det är fortsatt inga som dör i skymundan. Menar enbart att denna pandemi är en grogrund för just inbillningssjuka. Folk som redan innan varit hypokondriker ser världens chans iom det här.

Vem ska vi lita på? Folk med utbildning som säger nej du kommer inte att dö! Du inbillar dig bara detta. Ta ett lugnt andetag och koppla av. Håll dig ifrån dessa jävla Facebook-grupper där alla är i princip döda redan. Blir det så att du faktiskt får Corona och kan knappt andas så kommer du inte kunna skriva på sociala medier ens. Du får andnöd och kommer bli inlagd därefter kan du klaga bäst du vill.
Citera
Medlem
Citat:
Jepp, Våra grannländer bjuder in oss. Du kan fritt åka över hela Europa. Gränshandel förlorar inte längre miljardbelopp. Turist- och besöksnäringen blomstrar. Världen tittar på oss med förundran över miraklet Sverige. Alla på IVA och på COVID19-avdelningarna är på semester.

Du försöker få det att låta som om detta enbart vore Sveriges problem.

I vilket Europeiskt land blomstrar besöksnäringen?
Citera
Medlem
Citat:
Det finns ju 1 miljard människor som utbrister i ett rungande XXXXX varje gång det dör en Israel.
Haha det är sant jag missade det. Jag borde förtydliga, att världens religiösa fundamentalister ingår samma kategori som "några enstaka idioter"
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Går det jättebra för Sverige? Så du är ute och flänger och far alltså. Gränshandeln är igång och allt samt att WHO applåderar.

Du verkar ha en konstig idé om när det går bra. Och då har jag inte ens kommit in på de medicinska bitarna.

Titta nu på USA. De ligger nog före oss. Vi riskerar att få en liknande situation längre fram i sommar där återigen sjukvården belastas. Det klarar den inte ens om trycket bara blir lite mer än vad det är idag.

Nä Sverige ligger förstås före USA i smittospridning och har så gjort sedan ruta ett. Först nu som man inser det iom testning, helt i linje med Tegnells teori. Han hade iofs önskat ännu större antikroppsfacit redan nu men det kommer sakta mak. Garanterat över 20% i sholm nu och folkimmuniteten slår in mot hösten. Så när det lugnar ner sig i höst i Sverige kommer övriga skitnödiga länder att fortsätta slåss mot coronan ända tills ett vaccin finns tillgängligt. Och när blir det?
Citera
2020-06-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Tydlig andra våg på gång i många lockdown länder nu, Israel, Bulgarien Serbien etc.

Ser ut som att pandemin nu drivs av unga friska människor som inte längre orkar lajva att det här är digerdöden 2.0. Det är uppenbart att prognoserna/modellerna som låg till grund för de extrema lockdown åtgärderna kraftigt överskattade hur hårt detta virus skulle slå lol
Tyvärr är de ekonomiska konsekvenserna för dessa ungdomar av detta lajvande alldeles verkliga.
Citera
2020-06-28, 09:22
Medlem
Citat:
Utan att tuta alltför mycket i trumpeten så föreslog jag tidigt,
-ta över ett hotell på Arlanda och sätt ankomna i 2 veckors karantän.
-munskydd
-bryt smittkedjan in till äldre-äldre (ha dom på hotell eller låt deras respektive och barn vara hemma).
-låt de som vill hålla barnen hemma från skolan.
-låt riskgrupper vara hemma från jobb med full lön.

Tydligen är största riskgruppen våra artister för dom har fått bra betalt medan smittskyddspengen ännu inte betalats ut

Anledningen att jag föreslog allt detta är att jag själv sitter i ett MENA land som gjort allt det och dom har ett hundratal döda eller nåt.

Vi vet ju alla vad man gjorde istället...
Det som driver smitta mellan länder är när dina egna invånare reser utomlands, till smittområden, och träffar många människor som var och en utsätter dig för samma smittorisk som en utländsk turist i hemlandet.

Att MENA har haft långsammare smitta är för att deras egna invånare reser mindre, och för att de generellt har långsammare smittspridning av halsvirus i de här länderna. Att Iran fått virus är ju för att de är parhäst med Kina.
Citera
2020-06-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Enbart idioter som tror på lockdown modell. Finns iofs gott om dem på denna tråd

Sverige har redan visat att ingen lockdown inte fungerar.

Finns gott om lockdown-länder som lyckats.

Så den enda idioten här är du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in