2020-06-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Den indikerer at det har vært noe mellom eks-svogeren og TH, men hva? Hvis man først stiller opp i en podcast, så forventer kanskje lytterne at eks-svogeren kommer med noe konkret. For eksempel en "hendelse på Gjøvik i mars 1970"? Han hadde ingenting å komme med podcasten. Jeg tror at det er eks-svogeren som har tipset politiet om denne episoden på Gjøvik. Hadde det vært noe i dette, så hadde politiet opplyst om dette. Saken ble kjent i slutten av mai. Tror du at politiet fortsatt etterforsker denne saken? Hvor lang tid tar det å sjekke opplysningene i et arkiv? Og nok en gang: Hvorfor følger ikke media opp denne saken?

Jeg må bare le av deg, selvsagt sier ikke eks-svogeren på poscasten hva han skal fortelle til politiet, det er jo helt åpenlyst hvorfor.
Citera
2020-06-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Ungarn, Romania, Bulgaria, Bosnia-Hercegovina, Kroatia, Makedonia, Montenegro, Serbia, Kosovo, Vojvodina og Slovenia.

TACK!!!
Skickar till allihop!
Citera
2020-06-28, 00:42
Medlem
Citat:
Den indikerer at det har vært noe mellom eks-svogeren og TH, men hva? Hvis man først stiller opp i en podcast, så forventer kanskje lytterne at eks-svogeren kommer med noe konkret. For eksempel en "hendelse på Gjøvik i mars 1970"? Han hadde ingenting å komme med podcasten. Jeg tror at det er eks-svogeren som har tipset politiet om denne episoden på Gjøvik. Hadde det vært noe i dette, så hadde politiet opplyst om dette. Saken ble kjent i slutten av mai. Tror du at politiet fortsatt etterforsker denne saken? Hvor lang tid tar det å sjekke opplysningene i et arkiv? Og nok en gang: Hvorfor følger ikke media opp denne saken?

X-svoger kan ikke forhåndsprosedere saken i media, det må du da forstå.

Han skal vitne under rettssaken.
Citera
2020-06-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvem er det du mener det slår feil ut for, fetteren til BT, eller VK?

Mener du seriøst at disse to kan sammenlignes? De ble koblet til sakene på helt forskjellig grunnlag.

De sakene har kun en ting til felles: Advokat Sjø*din var forsvarer for fetteren til Birgitte Tengs, Sjø*din er nå forsvarer for VK. Jeg har lest boken om BirgitteTengs - saken. Advokat Sjø*din innrømmet langt på vei at han sviktet fetteren. Det har han vel også uttalt til media. VK burde helt klart valgt en annen forsvarer.
Citera
2020-06-28, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Nei, kl.09.14 og kl.09.48 har vel ikke vært nevnt i tråden overhodet??

🙈🙊🙉

Ikke alle som har sans for hu mor & sarkasme ...
Det er neppe noe tema som har vært debattert så lenge og så «bredt».
Selv gikk jeg lei 09.14 for mer enn 1 år siden.
Tror ikke det har kommet frem så veldig mye nytt om denne siste 12 måneder?
Nei, hu mor liker ikke sarkasme hu heller det var nok heller i overkant ironisk

Det er som du sier, vi har fått lite opplysninger. Derfor mener jeg at ingenting er sikkert.
De mest avgjørende opplysningene fikk vi allerede da saken ble kjent (mobilanropene 09:14, 09:48 og tidspunktet TH ankom arbeidsplassen).
Etterhvert har vi fått flere tidsangitte anrop, men vi har ikke kommet lenger.
Hvis man ikke vil kaste seg inn i psykopat-diskusjonen, så blir det magert her inne.

Diskusjonen mellom deg og Colli syntes jeg var intressant. Jeg tror det er viktig å forstå hvordan THs selskaper er satt sammen. Noen av disse gamle innleggene kunne med fordel blitt repostet, for å belyse den delen av saken.
Citera
2020-06-28, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
X-svoger kan ikke forhåndsprosedere saken i media, det må du da forstå.

Han skal vitne under rettssaken.

Er det ikke nettopp det han gjør - ved å delta i denne podcasten?
Citera
2020-06-28, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er veldig fint! Takk! :-)

Denne artikkelen om tre østeuropeiske arbeidere i Lørenskog som forsøkte å svindle en eldre kvinne (kvinnen bodde ikke så veldig langt fra Sloraveien) ble linket til tidligere i tråden. Bilder av de pågrepne i artikkelen. Dette har sikkert ikke med AEH-saken å gjøre.
https://www.tv2.no/a/10889841/

Men det hadde vært bra om de vitnene som så fiskerne ved Langvannet, hadde fått sett fotografier og videoopptak av personer som passer med vitnenes beskrivelser.

Og de vitnene som så fiskerne burde bli bedt om (av politiet) å gi et detaljert signalement av fiskerne, og disse signalementene bør offentligjøres sammen med etterlysning av de fiskerne.

Det måste ju inte vara så ...men kan ju vara .. att då hantverkarna insåg att det blev för tufft att håva in pengar på detta sätt, de kom fram till att försöka med grövre tilltag.
Det kan ju vara bara "stackars arbetslösa" som desperat försöker göra en inkomst på "halvlaglig" väg.
Det finns något som heter "En andra chans" som går genom Arbetsförmedlingen här ..
det handlar om hantverkare som fått sparken men som senare får en andra chans.

Ja hoppas nu att TV granskar allt detta.
Citera
2020-06-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
En gjeng tunge kriminelle som ikke er forberedt på å vise livsbevis ved kidnapping?? Lite troverdig.

Og som heller ikke er forberedt på at politiet kan bli involvert umiddelbart? Lite troverdig.

Kidnappere som kjører rundt med en bakbundet gammel dame midt på lyse dagen?
Veldig lite troverdig.

Dessuten viser trusselbrevet at forfatteren kan det norske språket veldig mye bedre enn det forsøkes å gi inntrykk av.

Vil si det er ganske mye som "tar ned risiko" for at dette er en reel kidnapping.

Det måste inte vara "tungt kriminella" ...?
Citera
2020-06-28, 00:57
Medlem
Niffys avatar
Citat:
De sakene har kun en ting til felles: Advokat Sjø*din var forsvarer for fetteren til Birgitte Tengs, Sjø*din er nå forsvarer for VK. Jeg har lest boken om BirgitteTengs - saken. Advokat Sjø*din innrømmet langt på vei at han sviktet fetteren. Det har han vel også uttalt til media. VK burde helt klart valgt en annen forsvarer.

Da har han vel kanskje lært da, og går inn i sine neste saker med et bedre utgangspunkt.

Nå er jo for så vidt fetteren til BT grundig frikjent også.
Citera
2020-06-28, 01:01
Medlem
Citat:

Nope, han sa han forlangte å bli avhørt av politiet fordi han trodde at saken dreide seg om et konedrap, men ikke hvorfor.

Det må han si i en evt rettsak.

Men jeg forstår ikke hvorfor du forlanger å få alt inn med teskje, enten så er du stokk stein dum eller så later du som, eller spiller et spill.
Citera
2020-06-28, 01:04
Medlem
Citat:

Nei.
Citera
2020-06-28, 01:06
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Ventress
Prøvde å merke opp på et kart hvor de forskjellige befant seg.
Disclaimer: Er usikker på hvor den tredje bilen kom fra og hvilken P-plass den svingte inn på, men tror det er samme som Orderud linker til.

https://imgur.com/a/Bjt1lVT

Rød pil = Den røde BMWen
Hvit pil = Den hvite varebilen
Svart pil = Den tredje bilen
Blå prikk = Vitnet

Du plasserer vitne helt feil,

https://ibb.co/jr02SGH
https://ibb.co/g3DmrVV
https://ibb.co/CvMPJqm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera