2020-06-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalzo
DET DÄR ÄR INTE SANT, läs på lite, 100 / 100 artister utländska och svenska säger att man tjänar mellan 4 och 6 dollar per 1k streams, dem där statsen spelar ingen roll när bokstavligen alla artister på jordklotet säger att dem flesta får 35-50k per 1 mille beroende på om man är den enda låtskrivaren, vilket land man är ifrån osv.

Läs på lite? Din uppkäftiga 90 talist, håll käften din bitch made kuksugare. Jag "läste" på lite, först på svenska och där var den officiella siffran så låg som 1.3 öre per spelning, söker man på engelska så är siffran högre 3-7$ per 1000 och då har han givetvis tjänat mer men summan han har fått behålla är mycket mindre då han måste betala hälften i skatt. Varför bryr du dig om att suga hans kuk så hårt att du måste försvara hans intäkter? Tur man rippar låtar så att de inte tjänar pengar på mina streams, hans senaste album är ganska bra.
Citera
2020-06-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Läs på lite? Din uppkäftiga 90 talist, håll käften din bitch made kuksugare. Jag "läste" på lite, först på svenska och där var den officiella siffran så låg som 1.3 öre per spelning, söker man på engelska så är siffran högre 3-7$ per 1000 och då har han givetvis tjänat mer men summan han har fått behålla är mycket mindre då han måste betala hälften i skatt. Varför bryr du dig om att suga hans kuk så hårt att du måste försvara hans intäkter? Tur man rippar låtar så att de inte tjänar pengar på mina streams, hans senaste album är ganska bra.

Den svenska siffran är typ låtskrivar delen eller nånting men är helt säker på att svenskar också tjänar runt 50k per 1 miljoner ifall man har gjort låten och är ensam låtskrivare
Citera
2020-06-26, 21:28
Medlem
Contragulationss avatar
Kommer göras filmer och dokumentärer om Yasin's liv i framtiden. Det är en jävla saga, ni som vet, ni vet.

Obs: icke ett ironiskt inlägg.
Citera
2020-06-26, 21:47
Medlem
Whitfieldss avatar
Inte helt värdelös. OK, för att vara gjord i Sverige.
Citera
2020-06-26, 21:47
Medlem
Finns väl ingen rap i Sverige att tala om. De som tror att de håller på med rap i Sverige är araber utan någon som helst musikalisk begåvning eller känsla för språk. Sedan har vi afrikanerna, de borde ju iallafall kunna ha lite rytm. Men det skiter sig rätt snabbt pga deras lilla hjärna och stora drog intag. De få kvarvarande svenska sk rapparna skämmer ju ut sig totalt för att de inte kan svenska, de pratar ju som de blivit sönderknullade av en arab 7 dagar i veckan.
Citera
2020-06-26, 21:48
Medlem
Idroids avatar
Har Yasin ens battlat mot någon?
Citera
2020-06-26, 21:52
Medlem
mingtians avatar
Skojar du med mig? du har hållit på över en månad med denna "frågeställning" nu.
Citera
2020-06-26, 21:54
Medlem
shaktas avatar
Auto tune rappare, med massa nödrim och allt låter likadant. Men det går väl hem hos alla fjortisar. Ska det vara rap ska det vara 90-2000 talet.
Senast redigerad av shakta 2020-06-26 kl. 21:56.
Citera
2020-06-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idroid
Har Yasin ens battlat mot någon?
Ingen aning men han säger iaf "jag sa till pappa lyssna im a Striker, jag har alltid dominerat varje cypher" i en låt
Citera
2020-06-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalzo
Du som tycker om oldschool hiphop, vad tycker du om denna låt som inte låter som annan svensk hiphop 2020?
https://www.youtube.com/watch?v=dwsJhzQNxXo
Eftersom du är förinställd att det är skrot kommer du ju inte tycka om det men föredrar du denna stilen över dem andra låtarna?
Den där har jag hört den är mycke bättre än de tidigare länkade.. mer stil där! Men tycker ändå texten är lite tråkig... inge wow effekt
Citera
2020-06-26, 22:02
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag menar på fullt allvar att allt jag länkade är mer genialiskt än Yasin.

Haha okej så länge du gillar det så är det lugnt! Du gillar väl Snövit? https://www.youtube.com/watch?v=MR5dIrJtC24
Citera
2020-06-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datten123
Den där har jag hört den är mycke bättre än de tidigare länkade.. mer stil där! Men tycker ändå texten är lite tråkig... inge wow effekt
https://youtu.be/h6aQAa7zL68 vad tycker ni om hans engelska rap från 2016 då? Han är förvånansvärt bra på engelska för att vara en 18 årig somalie, tror han har mer engelskt uttal än 95 procent i denna flashback tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in