2020-06-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Noen i tråden skrev at det finnes en avkjørsel på Brekkeveien (på et sted på Brekkeveien etter der Irenes observasjon var) slik at man kan kjøre videre (hvis man ikke fortsetter til enden av Brekkeveien).

De kan ha hatt andre grunner til å kjøre inn Brekkeveien. Som feks planlagt bytte av bil et sted der eller eventuelt et opphold på en eiendom.

Vet noen av dere om den avkjørselen er mellom Irenes observasjonssted og Gro Eriksens obstervasjonssted (ca 950 meter fra Irenes observasjonssted i Brekkeveien), eller om den avkjørselen i Brekkeveien er etter Gro Eriksens observasjonssted av den røde BMW-bilen?

Gros observasjon var noen få minutter etter Irenes observasjon. Jeg tror at det ble sagt i videointervjuet av Gro:
https://www.tv2.no/v/1574034/

Hvis avkjørselen er mellom de to observasjonsstedene, har bilen trolig ikke kjørt inn på den nevnte avkjørselen i løpet av det tidsvinduet som er mellom de to observasjonene.

Det stemmer at det er et kryss til 100 meter lengre inn fra der Irene har sett bilen, der gro så bilen er langt forbi avkjøringen. Skulle bilen kjørt avkjøringen hadde den kommet tilbake til start, hadde den derimot kjørt videre inn hadde den kommet inn i et boligfelt som fører tilbake til start igjen. Finnes ingen gjennomkjøring meg bekjent.

Det finnes et alternativ som går gjennom en tunnel for gangvei, men der kommer du om du kjører 200 meter lengre istedenfor gjennom ås sentrum

Noe rotete skrevet
Citera
2020-06-26, 17:52
Medlem
Citat:
Takk! :-) Hvis Tv2 velger å publisere noe av det som du sender til Tv2 i en artikkel eller i en video eller i et tv-program, hadde det også vært lurt om media i Sverige hadde publisert informasjon om det samme i tilfelle noen i Sverige har sett noen av de mennene og den røde BMW x3 m.m.

Feks etter at Tv2 eventuelt publiserer dette, kunne en avis i Sverige hente informasjon fra Tv2s publisering og be publikum i Sverige om å komme med informasjon dersom de har observert menn eller biler som kan stemme med observasjonene i saken.

Denne private chatten og alt takkeriet dere har fylt opp tråden med i siste døgn tilhører vel strengt tatt PM.
Tror du virkelig TV2 vil publisere noen av disse fantasiene?
Senast redigerad av Jayce 2020-06-26 kl. 17:55.
Citera
2020-06-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Ventress
Etter hva jeg kan skjønne så er den første observasjonen av bilen ca ved Ås tannklinikk (Br.veien 7c), mens den andre observasjonen er omtrent ved Maxbo (Br.veien 19). Om du tar en kikk på kartet ser du at det er flere muligheter til å kjøre gjennom boligfeltene og tilbake ut på Rv 152. Men er også mye blindveier.

Det stemmer ganske bra, men jeg ser ingen god grunn til å kjøre gjennom der, ingen sted å skjule fluktbilen eller holde noen fanget.
Citera
2020-06-26, 17:58
Medlem
Jeg logget inn på VG nå, og fant ikke så mye som en artikkel om denne saken. Jeg husker godt jeg leste om 2 av deres journalister som hadde et 100 % fokus på denne saken, selv i corona-tiden. VG har ikke vært raskt ute med nyheter i det siste heller, selv om de skryter så innmari av at de er såååå engasjerte og vet hvordan de skal tolke svar fra politiet osv. Jeg likte ikke den skryteartikkelen i utgangspunktet og syntes det var en flåsete artikkel, som om deres journalister er bedre enn andre. Og nå blir det podcast-stopp i sikkert 2 mnd. Det er rart ikke andre store nyhetskanaler lager flere podkaster om denne saken da synes jeg. Det er gøy og fint å høre på når man jobber også, så slipper man å lese så mye. Videodiskusjoner blant ekspertene er alltid interessant.
Citera
2020-06-26, 18:02
Medlem
Citat:
Teorien din er veldig interessant, og jeg synes at både politiet og Holden burde få tilsendt din teori.

Hvis det var slik som du skrev i din teori, og hvis de håpet at TH ikke skulle gå til politiet og de håpet at han skulle betale hele løsepengekravet, og hvis de planla at AE ikke skulle slippes fri og ikke skulle komme hjem, så må de jo ha forstått at TH uansett måtte gå til politiet og melde fra om at AE var forsvunnet og melde fra om trusselbrevet m.m. på et tidspunkt og de må også ha forstått at TH kunne bli mistenkt av politiet (pga statistikk fordi han er AEs ektefelle).

I din teori: Ønsket de at TH skulle bli mistenkt for å ha utført en grov forbrytelse mot AE?

Hva kan ha vært planen videre?

Edit: Hvis AE er i live nå eller hvis AE var i live i lang tid etter forsvinningen: Hvorfor sendte de ikke livsbevis? Hvis de hadde sendt livsbevis og kommunisert mer så hadde de kunnet innkassert mer penger.

Edit 2: Er Lue- og telefonmannen med i denne teorien og var det de som kjørte den røde BMW-bilen?

Edit 3: Hvis det å befri sin mor som du skrev, betyr å hjelpe henne med å forlate ektemannen (hvis det var slik at hun ønsket skilsmisse) og å sikre henne penger, så kunne de ha gjort det ved å støtte henne i en eventuell skilsmisse og å hjelpe henne med å flytte til en annen bolig og å hjelpe henne med å finne en dyktig skilsmisseadvokat.

Jeg tenker også at det må være enklere måter å gjøre dette på... selv om sporene egentlig passer best sammen med legokattens teori til nå... det er jo sporene som (vill)leder i Alle retninger som gjør denne saken så mystisk spennende og spesiell
Citera
2020-06-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag är nu klar med formen och sammanfattningen av det mest relevanta.
Har också skrivit hur din teori är ..
och mitt intryck som stämmer med det.
Nu återstår att kontakta TV 2, kanske ska vänta en stund för att se att inget saknas.
Senast i morgon går det iväg!
Återkommer.
Det er fint! :-)

I dag ble Gro Eriksen som mener hun har sett Anne Elisabeth Hagen avhørt av Kripos. – De tar tipset på alvor, sier Ås-kvinnen til TV 2.

Hun sier at politiet virket opptatt av selve bilen.
– Jeg regner med at de er interessert i å finne den bilen. Men jeg hadde mest fokus på de som satt inne i bilen enn selve bilen.

https://www.tv2.no/nyheter/11519263/

Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jeg logget inn på VG nå, og fant ikke så mye som en artikkel om denne saken. Jeg husker godt jeg leste om 2 av deres journalister som hadde et 100 % fokus på denne saken, selv i corona-tiden. VG har ikke vært raskt ute med nyheter i det siste heller, selv om de skryter så innmari av at de er såååå engasjerte og vet hvordan de skal tolke svar fra politiet osv. Jeg likte ikke den skryteartikkelen i utgangspunktet og syntes det var en flåsete artikkel, som om deres journalister er bedre enn andre. Og nå blir det podcast-stopp i sikkert 2 mnd. Det er rart ikke andre store nyhetskanaler lager flere podkaster om denne saken da synes jeg. Det er gøy og fint å høre på når man jobber også, så slipper man å lese så mye. Videodiskusjoner blant ekspertene er alltid interessant.
Her er noen av Tv2s videointervju og videoer med uttalelser fra eksperter m.m.
https://www.tv2.no/v/kategori/862/nyhetene/arkiv/?tekst=%23l%C3%B8renskog-saken

Jeg tror at Aftenposten har flere podcaster om saken. Det er en link til en podcast/acast her:
https://www.aftenposten.no/norge/i/zLoxAO/dette-taler-for-og-mot-at-kona-til-en-av-norges-rikeste-menn-ble-bortfoert-av-profesjonelle-kriminel le?

Linker til de fleste av VGs artikler om saken + noen av videoene med Øystein Milli finnes her:
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/artikler
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-26 kl. 18:41.
Citera
2020-06-26, 18:31
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jo nå kom jeg på det, det kom vel et tips her om at TH hadde truet AE med våpen til å underskrive ektepakten, og dette skjedde på kvitfjell og med andre investorer til stede.
Troverdig kilde for denne påstanden hadde vært fint!
Citera
2020-06-26, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmalig
Det stemmer ganske bra, men jeg ser ingen god grunn til å kjøre gjennom der, ingen sted å skjule fluktbilen eller holde noen fanget.

Ja, jeg skjønner ikke hva de eventuelle kidnapperne skulle oppi der. Det er jo mest bolighus og jorder der. Noe skog som også er populært turområde. Alle veier fører tilbake til start, Rv 152. Virker veldig random. Jeg tenkte først at de hadde kjørt feil (hvis det var kidnapperne)
Citera
2020-06-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Denne private chatten og alt takkeriet dere har fylt opp tråden med i siste døgn tilhører vel strengt tatt PM.
Tror du virkelig TV2 vil publisere noen av disse fantasiene?

En av oss kan tyvärr inte använda PM då det ska ha skrivits 50 inlägg och ha gått 30 dagar innan det tillåts att använda den funktionen.
Vi kan självklart använda den snart! Ber om ursäkt detta föranlett dig känsla av störningar.
Citera
2020-06-26, 18:35
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det lyder da helt vildt, om andre investorer skulle acceptere at en kvinde blev truet med våben til at underskrive en ægtepagt. Det har de jo ikke nogen interesse i. Hvis det er sandt, så er det virkelig nogle grove banditter i habitter!
Dersom dette er sånn noenlunde korrekt, er det oppsiktsvekkende.
Vi venter på at Gassa kommer med kilden til informasjonen/påstandene.
Citera
2020-06-26, 18:37
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det var to andre der, den ene er medeier i et av TH`s selskap og den andre husker jeg ikke hvem var.
Dette er veldig konkret informasjon.
Vi mangler bare opplysning om hvilken medeier.
Det er ikke så mange medeiere TH har i sine selskaper.
Citera
2020-06-26, 18:40
Medlem
Interessant at dette nye vitnet om den røde bilen ble avhørt av Kripos og ikke haris. Haris har sendt masse politi rundt på hytter rett før ferien som show og PR, helt håpløst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in