2020-06-26, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
helt sjukt att män(niskor) ligger så illa och utan samtycke till hela sexet med folk så att de inte ens efter sexet kan känna sig trygga i att inte bli anmälda och dömda. Förändra er sexuella praktik snarast!
Det handlar inte om det. Du vet ingenting om hur det gått till i detta fall. Dessutom uppvisar du stora kunskapsbrister i hur sex kan gå till och hur det efteråt kan tolkas. Exempelvis kan man vara onykter eller påverkad av annat, människor har olika känslor från tid till annan - det som var konsensus igår kanske känns som våldtäkt idag. Folk kan anmäla i hämdsyfte även om det var samtycke och hävda att det inte var uttalat. Eller att de sa ja men menade nej med kroppsspråk.

Förstår du inte att hela den här hetsen är problematisk? Särskilt om man är kändis. Vill man inte bli våldtagen av ett patriarkalt mansslem så ska man inte hamna i säng med denne. Offret har självklart också ett ansvar och i det ingår att anmäla och säkerställa bevis omedelbart, läkarbesök, rapekit osv. Samt att inte komma efter SJU ÅR och anmäla.
Citera
2020-06-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Exakt! Äntligen nån som fattar.

Vadå äntligen nån som fattar - det är typ 2 idioter i tråden som tjafsar om DH.
Citera
2020-06-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det var en liknande tråd där jag nämnde *avid *ellenius mest på skoj. Om det verkligen stämmer att det är han så lär jag ha ett sjätte sinne...

Det är just sådana här snorungar som slänger ur sig namn "mest på skoj" och utan en tanke på hur det drabbar den utpekade.
Citera
2020-06-26, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Det är just sådana här snorungar som slänger ur sig namn "mest på skoj" och utan en tanke på hur det drabbar den utpekade.
Sant, jag trodde inte i mina vildaste drömmar att ryktet skulle blossa upp så här. Men jag vet inte om jag är orsaken. Hur som helst ska jag passa mig för liknande utspel i framtiden.
Citera
2020-06-26, 18:38
Medlem
exoticspices avatar
Vad/vem var det som startade ryktet om underhållningsprofilen.

Är det sms och mail mellan kollegor på TV4 som har haft misstankar som sedan har spridits vidare till media. Eller är det kvinnan som anmält våldtäkten till polisen?
Citera
2020-06-26, 19:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Du måste läsa mellan raderna. De kan ju inte skriva ut hans namn rätt ut innan han är dömd. Pressetik. Tror du han skulle vara rädd för att bli av med jobbet om det bara är ett rykte?...Nej tror inte det va...

Det är ju för att jag och tiotusentals andra läser mellan radera som DH borde gå ut och tokdementera om han inte är skyldig.
Citera
2020-06-26, 19:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju för att jag och tiotusentals andra läser mellan radera som DH borde gå ut och tokdementera om han inte är skyldig.
Om jag ska vara ärlig förstår jag inte vad ni läser mellan raderna?
Först gick stoppa pressarna ut med att en kändis från TV, anklagas för en 7 år gammal våldtäkt.
När DH hängdes ut här, fick SP reda på det.
Och skrev om att DH mådde dåligt att bli uthängd som vara den anklagade, även folk i hans närhet blev upprörd att han namngetts vara den anklagade.
Varför det ska ses som han är den som anklagats går över mitt förstånd, vad har jag missat?
Citera
2020-06-26, 20:31
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det handlar inte om det. Du vet ingenting om hur det gått till i detta fall. Dessutom uppvisar du stora kunskapsbrister i hur sex kan gå till och hur det efteråt kan tolkas. Exempelvis kan man vara onykter eller påverkad av annat, människor har olika känslor från tid till annan - det som var konsensus igår kanske känns som våldtäkt idag. Folk kan anmäla i hämdsyfte även om det var samtycke och hävda att det inte var uttalat. Eller att de sa ja men menade nej med kroppsspråk.
Så du menar på fullaste allvar att om två kåta påverkade människor ligger på fyllan, och sen ångrar man sig när man är bakfull, så är det våldtäkt?
Citera
2020-06-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Absolut, och den som anmäler upplever det givetvis som helt rimligt. Jag och många med mig anser dock att om man blir våldtagen av sin partner så kanske det är läge att lämna denne. Vad gäller maktposition så är en anställning aldrig ett skäl att inte anmäla en våldtäkt. Vill man dessutom jobba kvar? Med ständiga påminnelser om övergreppet? Svar nej.

Väldigt lätt att säga och tycka att man ska.

Dödligt ibland om man anmäler, skadligt och våldsamt andra gånger, misstrodd eller inte trodd alls och kränkande ofta. Klart som fan att det finns många orsaker till att folk inte vågar/orkar anmäla
Citera
2020-06-27, 11:10
Medlem
Är det någon som vet hur hela processen ser ut?
När blir det eventuellt offentligt?
Citera
2020-06-27, 11:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Är det någon som vet hur hela processen ser ut?
När blir det eventuellt offentligt?
Om en åklagare väljer att gå vidare med saken och väcka åtal, då får vi veta mer. Inte sällan läggs förundersökningar ner, och faller i glömska. Dock kan h*n föras till Misstankeregistret, om misstankarna når upp till skäligen misstänkt.
Citera
2020-06-27, 12:45
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Han har helt rätt. Att ni ens har den här diskussionen är de radikala feministernas som ljuger om och trivaliserar riktiga våldtäkters fel. De går inte att lita på längre. Det drabbar också alla kvinnor tyvärr.

Se bara på psykopaten och lögnerskan Cissi Wallin.
Hur länge har män kommit undan med våldtäkter och ljugit om att det inte alls var så? Män går inte heller att lita på enligt din logik. Dystert läge i din värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in