2020-06-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Flockimmunitet i maj, kommentarer på det?
Ehm... Ja, jag har en fråga. Vad säger du?
Citera
2020-06-26, 11:36
Medlem
Lagerthas avatar
Troligtvis inte ens en handfull av befolkningen i Nya Zeeland som önskat att de följt Sveriges exempel.

Tegnell har nu befäst bilden av Sverige som ett pajasland internationellt. Att en stor del extremt naiva medborgare fortfarande tror att allt är frid och fröjd gynnar bara S och de 2-3 miljoner yrkeskriminella i Sverige.

Problemet riskerar att bli väldigt mycket större än att svennebanan inte är välkommen som turist. Men så länge man kan hålla debatten i sandlådan så kommer de riktigt jobbiga frågeställningarna inte.
Citera
2020-06-26, 11:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Troligtvis inte ens en handfull av befolkningen i Nya Zeeland som önskat att de följt Sveriges exempel.

Tegnell har nu befäst bilden av Sverige som ett pajasland internationellt. Att en stor del extremt naiva medborgare fortfarande tror att allt är frid och fröjd gynnar bara S och de 2-3 miljoner yrkeskriminella i Sverige.

Problemet riskerar att bli väldigt mycket större än att svennebanan inte är välkommen som turist. Men så länge man kan hålla debatten i sandlådan så kommer de riktigt jobbiga frågeställningarna inte.

Och regeringens reaktion på detta är förstås att bilden av Sverige måste förbättras, dvs. det är inte Sverige utan bilden som måste förbättras. Om fler kan hjärntvättas att det är bra trots allt så har målet uppfyllts.
Citera
2020-06-26, 11:48
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Och regeringens reaktion på detta är förstås att bilden av Sverige måste förbättras, dvs. det är inte Sverige utan bilden som måste förbättras. Om fler kan hjärntvättas att det är bra trots allt så har målet uppfyllts.

Befolkningar internationellt må vara lågutbildade men ingen befolkning i världen är så naiv som sveriges.

Den propaganda svennebanan går på fungerar inte internationellt. Intresset för Sverige är inte så stort som regeringen verkar tro. Omvärlden konstaterar och stänger ner. De seriösa internationella medier som tar upp Sverige är samtliga brutalt kritiska.
Citera
2020-06-26, 11:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Befolkningar internationellt må vara lågutbildade men ingen befolkning i världen är så naiv som sveriges.

Den propaganda svennebanan går på fungerar inte internationellt. Intresset för Sverige är inte så stort som regeringen verkar tro. Omvärlden konstaterar och stänger ner. De seriösa internationella medier som tar upp Sverige är samtliga brutalt kritiska.

Nej precis men just detta är så typiskt. Svenskar har en grandios självuppfattning och tror att vi är mycket viktigare för omvärlden än vi är och våra politiker tror att om de bara berättar hur bra vi egentligen har lyckats med allt kommer andra länder hålla med oss. Hjärntvättade människor förstår inte att de inte kan övertyga andra som inte är hjärntvättade om dessa vansinnigheter.
Citera
2020-06-26, 13:01
Medlem
Folkhälsomyndigheten bryter mot Mänskliga Rättigheter som Sverige skall följa genom undertecknande av dessa.

Munskydd skyddar från att sprida smitta.Rekommenderas ej av Folkhälsomyndigheten.

Utdrag från Mänskliga Rättigheter "att i görligaste mån förebygga uppkomst av epidemier, folksjukdomar och andra sjukdomar.

Tegnell och Folkhälsomyndigheten har en egen agenda, att uppnå flockimmunitet. Till priset av stort antal döda. Något Sverige kan bli fällda för i Europadomstolen.
Senast redigerad av Latitud9 2020-06-26 kl. 13:03.
Citera
2020-06-26, 13:15
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latitud9
Folkhälsomyndigheten bryter mot Mänskliga Rättigheter som Sverige skall följa genom undertecknande av dessa.

Munskydd skyddar från att sprida smitta.Rekommenderas ej av Folkhälsomyndigheten.

Utdrag från Mänskliga Rättigheter "att i görligaste mån förebygga uppkomst av epidemier, folksjukdomar och andra sjukdomar.

Tegnell och Folkhälsomyndigheten har en egen agenda, att uppnå flockimmunitet. Till priset av stort antal döda. Något Sverige kan bli fällda för i Europadomstolen.

Exakt.
Svenska folket kommer aldrig att få en rättvis prövning av statens ansvar innanför landets egna gränser, det är dessutom viktigt att en utredning i en internationell domstol skyddas på för att undvika fler onödiga dödsfall. Ett upprop borde startas för att få hjälp utifrån.

Edit:
Citat:

Svårt att rekommendera något man inte kan tillhandahålla.

Peter Kadhammar Aftonbladet
Citat:
Sverige var till exempel strösslat med andningsskydd. Det låg andningsskydd i lager över hela landet, 7,3 miljoner av olika modeller, så många som 250 000 i samma lager. Det kan man läsa på Armémuseums hemsida.

Dessa andningsskydd hade inköpts åren 1969 till 1994 för att skydda Sveriges befolkning. Skydden kostade 75 kronor styck. Nu var de i vägen för den nya tiden. Vad skulle man ta sig till med dessa onödiga prylar?

Man brände upp dem

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/BRXn37/andningsskydd-for-alla-svenskar-brandes-upp--utan-protester
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-06-26 kl. 13:33.
Citera
2020-06-26, 13:30
Medlem
nobbenss avatar
Alltså jag blev mäkta överraskad när chefen för FHM Anders Tegnell meddelar att han ska gå på semester. Var eller rättare är inte detta ett krig mot en osynlig fiende! Hur i hela fridens namn kan då själva överbefälhavaren gå på semester?

Tycker ändå efter att ha smält detta ett tag att det nog går ihop med hans nonchalanta och arroganta stil så ska jag förvånas så borde det vara över min egen förvåning.

Undrar hur vårdpersonalen ser på detta? De ombeds och förväntas skjuta på sina semestrar medans den som orsakat vårdkaoset själv tar semester under värsta smittspridningen.

Hoppas bara att dåren håller sig borta från rutan nu då under semestern för jag är mäkta trött på att höra på hans bortförklaringar. Han avslutar ju iaf med att som han uttrycker det: Ja vi har landat i att kombinationen visir + munskydd är bästa skydd i äldrevården. Jo, jo, bättre förekomma än förekommas...hade ju inte sett så särdeles bra ut ifall beslutet tagits på hans semester bakom hans rygg...så att säga.
Citera
2020-06-26, 13:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Kan kungen ta tag i situationen nu när Löfven har misslyckats?

Torsdagen den 25 juni höll Kungen ett digitalt möte med Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson.
https://www.kungahuset.se/kungafamiljen/aktuellahandelser/aktuellt/kungenidigitaltmotemedfolkhalsomyndighetensgeneral direktor.5.169490b6172be147895444b.html
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2020-06-26 kl. 14:33.
Citera
2020-06-26, 13:53
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Alltså jag blev mäkta överraskad när chefen för FHM Anders Tegnell meddelar att han ska gå på semester. Var eller rättare är inte detta ett krig mot en osynlig fiende! Hur i hela fridens namn kan då själva överbefälhavaren gå på semester?

Tycker ändå efter att ha smält detta ett tag att det nog går ihop med hans nonchalanta och arroganta stil så ska jag förvånas så borde det vara över min egen förvåning.

Undrar hur vårdpersonalen ser på detta? De ombeds och förväntas skjuta på sina semestrar medans den som orsakat vårdkaoset själv tar semester under värsta smittspridningen.

Hoppas bara att dåren håller sig borta från rutan nu då under semestern för jag är mäkta trött på att höra på hans bortförklaringar. Han avslutar ju iaf med att som han uttrycker det: Ja vi har landat i att kombinationen visir + munskydd är bästa skydd i äldrevården. Jo, jo, bättre förekomma än förekommas...hade ju inte sett så särdeles bra ut ifall beslutet tagits på hans semester bakom hans rygg...så att säga.
Var kan man läsa om Tegnells semester? Hittar inget när jag googlar
Citera
2020-06-26, 14:25
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Var kan man läsa om Tegnells semester? Hittar inget när jag googlar
Hörde det på TV - Han sa det själv....eller så har jag drömt det...eller värmen som gått hårt åt mig för jag hittar heller inget men nä jag hörde det och såg det - är väl iofs ingen nyhet när folk tar semester men i detta fall så borde det väl vara det...men...men...

hittade detta på facebookgruppen "Vi stöttar Anders Tegnell & Co (FoHM)"

citat:
Bo Olausson
7 tim
Idag går Anders Tegnell på semester!
Herregud – vad gör vi nu?

https://www.facebook.com/groups/2555458341408276/
Senast redigerad av nobbens 2020-06-26 kl. 14:36.
Citera
2020-06-26, 14:42
Moderator
Sun Rulers avatar
Kommunal
Citat:
I över 80 dagar har vi kämpat för att personalen i äldreomsorgen ska ha tillgång till adekvat skyddsutrustning. Vi har mött hårdnackat motstånd från myndigheter och arbetsgivare. Man har argumenterat för att munskydd skulle leda till att medarbetarna slutar tvätta händerna.

Citat:
Så idag efter en rad skyddsstopp och onödig oro och lidande ändras äntligen rekommendationerna. Nu är det skyddsvisir och munskydd som gäller. De lokal riskbedömningarna anses inte längre behövas. Anmärkningsvärt att detta skulle dröja så länga.

https://twitter.com/TobiasBaudin/status/1276148926375170051
Så det vetenskapliga läget har ändrats plötsligt? Eller kan det vara att tillgången på skyddsutrustning ökat.

Trovärdigheten för FHM är låg, för att inte säga obefintlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in