2020-06-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja denne informasjonen ble benyttet i teori.

Ja? Men Z-z-z og andre tror at det er 09:14 samtalen som ble avbrutt. Det stemmer ikke da det er 09:06 oppringningen som ble avbrutt.
Såvidt jeg kan se korrigerte ikke du dette, men sa bare at det ikke var ny informasjon.
Citera
2020-06-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Dette gjenspeiler nivået på etterforskningen, eller rettere sagt mangel på etterforskning. Det første vitnet opplyser at hun har sett en rød BMW x3. Det er tidligere opplyst at hun ble avhørt pr. telefon. Vitnet skulle selvfølgelig blitt tattt inn til avhør. Hvor hun ble vist bilder av flere bilmodeller. Kan man utelukke at hun har sett en BMW x5? Hva med den hvite bilen som var involvert i nesten-ulykken? Etterlyste man føreren av den hvite bilen, og eventuelle vitner? Merkelig taust om dette! Her i gruppa prøver enkelte å stigmatisere vitnet/vitnene. Samtidig undrer man seg over at ikke flere vitner har meldt seg. Det kan medføre en stor belastning å stå frem som vitne. Og verre blir det selvfølgelig, hvis man føler at politiet ikke tar dette alvorlig.

Tror folk som har reelle observasjoner ikke blir skremt, hvorfor skulle de det? De melder til Politiet, og sier hva de har sett.

Når du velger å stille i media med navn og nummer i en slik sak, ja så er det ditt eget valg. Det var ikke som om de ble jaget på gata og presset av TV2 til å fortelle. TV2 hadde sikkert kunne anonymisere reportasjene. En MÅ ikke eksponere seg slik for å gi et tips, om en ikke VIL.
Citera
2020-06-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Slapp av, som jeg skrev; mener det ikke må være sånn(betalte eller truede vitner), men det er en tanke. Helt teoretisk umulig er det ikke heller. Ikke mer enn det.

Noen (som deg) er her for å banke gjennom eget syn, og kritisere alle andre tanker/teorier. Andre er her for å følge saken, gjøre seg tanker om hva som kan ha skjedd. For å følge rettsprosessen.

Blir et «demokratisk problem», og en senking av trådens kvalitet, med alle dere hissigpropper som blir hysteriske av å lese andre tanker enn det dere selv har trykket frem.

Men påstander om at "bistandsadvokaten er kjøpt og betalt av TH", bidrar til høyning av kvaliteten?
Og følgelig heller ikke et "demokratisk problem"?
Citera
2020-06-25, 20:12
Medlem
Kan man klare sette sammen en tidslinje der alle barna er med på det, og TH drepte henne rett før han gikk ut døra. Et barn "ryddet opp" OG ringte de to andre med AEs telefon for å gi dem alibi og rote til tidslinja. Typ verste narsissistfamilie der alle er med på planlegging, staging og gjør oppdraget på dugnad slik at alle har noe på hverandre så hvis en går ned går alle. Er det teknisk mulig?
Senast redigerad av Billiejean82 2020-06-25 kl. 20:13. Anledning: Korreksjon
Citera
2020-06-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billiejean82
Kan man klare sette sammen en tidslinje der alle barna er med på det, og TH drepte henne rett før han gikk ut døra. Et barn "ryddet opp" OG ringte de to andre med AEs telefon for å gi dem alibi og rote til tidslinja. Typ verste narsissistfamilie der alle er med på planlegging, staging og gjør oppdraget på dugnad slik at alle har noe på hverandre så hvis en går ned går alle. Er det teknisk mulig?
Evt kan en datter være lik sin mor i stemmen og også fake telefonsamtalen med lønningsansvarlig Futurum.
Citera
2020-06-25, 20:22
Medlem
Citat:
Tror folk som har reelle observasjoner ikke blir skremt, hvorfor skulle de det? De melder til Politiet, og sier hva de har sett.

Når du velger å stille i media med navn og nummer i en slik sak, ja så er det ditt eget valg. Det var ikke som om de ble jaget på gata og presset av TV2 til å fortelle. TV2 hadde sikkert kunne anonymisere reportasjene. En MÅ ikke eksponere seg slik for å gi et tips, om en ikke VIL.

Tror du disse to vitnene følte at de ble tatt alvorlig av politiet? Først nå har politiet somlet seg til å innkalle til nye avhør.
Citera
2020-06-25, 20:23
Medlem
Citat:
Men påstander om at "bistandsadvokaten er kjøpt og betalt av TH", bidrar til høyning av kvaliteten?
Og følgelig heller ikke et "demokratisk problem"?

Har aldri tenkt, enn mindre påstått, at bistandsadvokat er kjøpt og betalt? Det får stå for noen andres regning.

Du er sikkert ikke vant til å være åpen for andres tanker som ikke er lik dine egne. Prøv å tenk slik : jasså, tenker du det? Hvorfor det? Jeg tenker på denne måten: zyx. Ingen av oss vet. Alle antar. Det åpner for så mye mer!

Men når 3/4 av innleggene dreier seg om hvor idiot noen synes andre i tråden er, ja så høyner det ikke kvaliteten.

Nuff said fra meg om det.
Senast redigerad av Karamellis 2020-06-25 kl. 20:27.
Citera
2020-06-25, 20:25
Medlem
Citat:
Tror du disse to vitnene følte at de ble tatt alvorlig av politiet? Først nå har politiet somlet seg til å innkalle til nye avhør.

Jeg vet ikke hva de følte. Det er egentlig ikke det viktigste heller. Det viktige er om Politiet får noe ut av tipsene.

At Politiet ikke har avhørt hun som meldte til Åsted Norge nå etter dusøren ble utlovet er vel ikke så rart.
Citera
2020-06-25, 20:33
Medlem
Citat:
Har aldri tenkt, enn mindre påstått, at bistandsadvokat er kjøpt og betalt? Det får stå for noen andres regning.

Du er sikkert ikke vant til å være åpen for andres tanker som ikke er lik dine egne. Prøv å tenk slik : jasså, tenker du det? Hvorfor det? Jeg tenker på denne måten: zyx. Ingen av oss vet. Alle antar. Det åpner for så mye mer!

Men når 3/4 av innleggene dreier seg om hvor idiot noen synes andre i tråden er, ja så høyner det inne kvaliteten.

Nuff said fra meg om det.

Hvis du har fulgt med i de siste dagene, så er det brukeren Sommerful90 som har påstått at "bistandsadvokaten er kjøpt og betalt av TH". Du er opptatt av kvaliten på tråden. Jeg spør derfor en gang til: Mener du Sommerful90 bidrar til å høyne kvaliteten?
Citera
2020-06-25, 20:45
Medlem
Citat:
Hvis du har fulgt med i de siste dagene, så er det brukeren Sommerful90 som har påstått at "bistandsadvokaten er kjøpt og betalt av TH". Du er opptatt av kvaliten på tråden. Jeg spør derfor en gang til: Mener du Sommerful90 bidrar til å høyne kvaliteten?

Jeg har ikke merket meg Sommerfugl90 sine innlegg som særlig dårlige eller provoserende.

Har skrollet meg gjennom innleggene hennes/hans nå, og nei, synes ikke de bidrar til å senke kvaliteten. De er tydelige nok til å forstå at debattanten har en mening, men det burde være innenfor. Dette er jo et diskusjonsforum. Ikke en talerstol.

Det er alle de hissige og demonstrative blindt kverulerende svarene innleggene utløser som senker kvaliteten. IMO.
Citera
2020-06-25, 20:50
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Ja? Men Z-z-z og andre tror at det er 09:14 samtalen som ble avbrutt. Det stemmer ikke da det er 09:06 oppringningen som ble avbrutt.
Såvidt jeg kan se korrigerte ikke du dette, men sa bare at det ikke var ny informasjon.
Stemmer, har holdt meg til informasjon om dette fra VG podcast
Citera
2020-06-25, 20:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Jag tycker det är fantastiskt att en del här vill undervisa polisen i hur man sköter en utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in