2020-06-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogaland
Tishko tänker överklaga!

Uddevalla tingsrätt har slagit fast att Tishko Ahmed, 23, är skyldig till mord på flickvännen Wilma Andersson.
Hans advokat konstaterar nu att mannen kommer att överklaga domen, skriver Bohusläningen.
– Nu har jag pratat med honom och han är väldigt besviken över beskedet, säger Tishko Ahmeds advokat Beatrice Rämsell till tidningen.

Läs mer på: https://www.expressen.se/gt/krim/tishko-ahmed-mordade-wilma-vill-overklaga/
Avvaktar påföljden. Advokaten är tveksam att överklaga.
Han kanske får ännu mer från HR.
Om straffen blir låg då tycker jag att åklagaren ska överklaga.
Senast redigerad av Lars48. 2020-06-25 kl. 20:02.
Citera
2020-06-25, 20:03
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Denna är det i alla fall. Om man ens föreslår att Wilma begick självmord så borde man spärras in.

Att man TYCKER att det är absurt (vad en försvarsadvokat kan lägga fram i en rättegång) det förstår jag. Men du ska inte sitta och tro ATT en försvarsadvokat är sjuk i huvudet ... för då får jag nog lov att anta att du är lågt begåvad ... Som jag skrev: De gör enbart sitt JOBB - för sin klient.
Citera
2020-06-25, 20:05
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Att man TYCKER att det är absurt (vad en försvarsadvokat kan lägga fram i en rättegång) det förstår jag. Men du ska inte sitta och tro ATT en försvarsadvokat är sjuk i huvudet ... för då får jag nog lov att anta att du är lågt begåvad ... Som jag skrev: De gör enbart sitt JOBB - för sin klient.

Den gör ett väldigt dåligt jobb. Detta så kallade försvar är som hämtat ur ett avsnitt av Arkiv X.
Citera
2020-06-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja ok tack. Det var alltså inte många förmildrande omständigheter och att man lider av psykisk störning eller lägre impulskontroll är inget som tidigare gjort skillnad direkt så det blir nog till att åka för Tishko. Blir förvånad om han inte får livstid och det kommer inte bli något under 18 år om han döms till fängelse.

Men det finns väl inte tillräckligt med bevis för att döma för mord? Dråp och brott mot griftefriden, visst. Eftersom dom inte vet hur hon mördades blir det ju svårt......eller har jag fel?
Citera
2020-06-25, 20:08
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Men det finns väl inte tillräckligt med bevis för att döma för mord? Dråp och brott mot griftefriden, visst. Eftersom dom inte vet hur hon mördades blir det ju svårt......eller har jag fel?

Så TR's beslut med MOTIVERING var konstig eller fel tycker du?
Citera
2020-06-25, 20:10
Medlem
Citat:
Så TR's beslut med MOTIVERING var konstig eller fel tycker du?
Motivering?
Citera
2020-06-25, 20:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Motivering?

Ja TR gav ett beslut om påföljd och hade en motivering till densamma.
Citera
2020-06-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ja TR gav ett beslut om påföljd och hade en motivering till densamma.

Ja absolut. Och jag önskar verkligen att det håller. Men frågan är om de kan döma för mord. Det var det jag menade. Så länge kroppen är borta är det svårt att få fram dödsorsaken. Jag är 100 på att han gjort det men i Sverige funkar det inte som det ska. Kolla bara Lena Wesström fallet.....
Citera
2020-06-25, 20:31
Medlem
Citat:
Denna är det i alla fall. Om man ens föreslår att Wilma begick självmord så borde man spärras in.
Men det handlar inte om advokatens tyckande. Det är ett försvar av hennes klient och advokatens uppgift är att påtala luckor. Oavsett vad allmänheten tycker.
Citera
2020-06-25, 20:34
Medlem
Citat:
Den gör ett väldigt dåligt jobb. Detta så kallade försvar är som hämtat ur ett avsnitt av Arkiv X.

Skulle du ha lust att utveckla hur du kommit fram till att advokaten gör ett väldigt dåligt jobb?

Försvarar hon honom dåligt och missköter sitt uppdrag?
Citera
2020-06-25, 20:35
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Men det handlar inte om advokatens tyckande. Det är ett försvar av hennes klient och advokatens uppgift är att påtala luckor. Oavsett vad allmänheten tycker.

En lucka ska väl vara något som innehåller åtminstone en mikroskopisk möjlighet att det skulle vara riktigt eller felaktigt. Det är 100 % säkert ett mord det handlar om. Försvararen kunde lika gärna sätta sig och fika för den hjälper till noll med sina foliehattsteorier. Allt den bevisar är hur uppenbart den här apan är skyldig när man måste ta till helt absurda förslag.
Citera
2020-06-25, 20:36
Medlem
Citat:

Det är snarare en indiciekedja som TR bedömer som ställt utom tvivel att mgm är skyldig till mord.
Vi får avvakta domskälen, då får vi veta TRs syn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in