2020-06-25, 17:02
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Men OJ vilken intressant info, det har jag helt missat, och varför tog inte åklagarna upp detta under rättegången....

Det undrar jag med. Jag hoppas det inte har att göra med SD:s gamla dykarvänner på den forensiska avdelningen, varav en av dem var chef. Tyvärr antyder ÅH:s direktiv om extrema missar som bara inte får ske.

Jag anser att Riksmordgruppen borde tagit över utredningen och att inga med vänskapsband till den misstänkte skulle ha tillåtits fortsatt insyn.
Citera
2020-06-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det undrar jag med. Jag hoppas det inte har att göra med SD:s gamla dykarvänner på den forensiska avdelningen, varav en av dem var chef. Tyvärr antyder ÅH:s direktiv om extrema missar som bara inte får ske.

Jag anser att Riksmordgruppen borde tagit över utredningen och att inga med vänskapsband till den misstänkte skulle ha tillåtits fortsatt insyn.
Helt enig, det luktar ruttet då vänner får utreda ett så allvarligt brott som mord!
Åklagarna borde försöka söka hjälp utifrån gällande åtminstone IT-delen, extern hjälp.
PW har ju uttalat sig mycket grovt om Lena och påtalat att han hört grannar kalla henne detta. Det tror jag inte alls stämmer, det nedsättande smeknamnet kommer nog mest troligt från SD eller PW själv
Citera
2020-06-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
??? Vad var det för fadäs? HD hade väl
semester när LW äntligen hittades, av
privatpersoner? Medan polisen var i
Vivallaskogen och letade.

Så vilken morgon var detta samspråk med chefen?
Citera
2020-06-25, 17:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Helt enig, det luktar ruttet då vänner får utreda ett så allvarligt brott som mord!
Åklagarna borde försöka söka hjälp utifrån gällande åtminstone IT-delen, extern hjälp.
PW har ju uttalat sig mycket grovt om Lena och påtalat att han hört grannar kalla henne detta. Det tror jag inte alls stämmer, det nedsättande smeknamnet kommer nog mest troligt från SD eller PW själv

Och varför skulle inte det kunna stämma?
Det är väl ett mycket passande namn. Givetvis
hade grannarna i ett villa/radhusområde i
Örebro koll på vad som pågick.

Någon granne uppges ha sagt: "Det var väl en
av alla hennes män."

Men du kanske fortfarande tror att hon "bara"
var vän med pärlbandet av män som hon
GC-ade med?

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktb. 168. s 2915, messenger-chatt mellan LW och M*arie S*trömblad.

Lena Wesström
Sen M*attan, T*ommy, J*örgen, J*onas, J*immy i ett pärlband .Sen bög-S*tefan och sen Skid-A*nders (som är den enda av dem som vill ha tjejer som jg inte legat med) och sen min lilla B*ert
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-25 kl. 17:49.
Citera
2020-06-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten

Tror du inte ÅH, nu om inte förr, har uppmärksammat SDs kopplingar inom polis och vänskapsband med forenciker? Finns det ingen juridisk expert som kan bena ut det här med vänskapsband i utredningen?
Citera
2020-06-25, 17:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Så vilken morgon var detta samspråk med chefen?

Det får du fråga Beh.ass. om. Jag har inte hört
talas om något sådant samtal.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-25 kl. 17:51.
Citera
2020-06-25, 17:50
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Utredningen har tipsats hela tiden och det bästa är att inte allt har kommit till trådens kännedom. Jag är förvissad om att det finns skäl för inblandade att svettas av fler anledningar än värmen.

Just så!

Inser man direkt att något kan vara relevant, så är det bättre att tipsa Polisen och åklagarna direkt.

Dumt att dra det i långbänk i tråden. Utredningen stannar inte helt någon gång för ett mord och detta fall har inte ens varit i HR ännu. Så jag väljer att se det som att nu har Polisen och åklagarna mer tid att samla ihop detta elände, så att det blir helt vattentätt.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-06-25, 18:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
??? Vad var det för fadäs? HD hade väl
semester när LW äntligen hittades, av
privatpersoner? Medan polisen var i
Vivallaskogen och letade.

Samt att den ena ansvariga utredaren var i Uppsala och hjälpte en släkting att flytta, medan den andre var i Tyskland

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-06-25, 18:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker mig minnas att det var någon som berättade om att hon snickrade på holken. Ska leta. Kan det varit cajjoo? Har inte hittat något om detta ännu.

Det som jag annars minns är ju att det handlar om cachen "katt åt racerbil". Och här nedan kan du läsa om att paret Å*ström guidade polisen till platsen den 15:e och åkte själva ut den 16:e. Då fanns inget utlagt.

Aktbil 150 sid 710-711, förhör LÅ:

"Gällande opublicerade cacher
Det var framförallt J*onas D*ahlin som hade kontakt med Lena angående reservationer av
platser för nya cacher. Jonas har berättat för Lars att under kvällen den 14:e hade han och
Lena kontakt gällande bland annat cachen som var på andra sidan motorvägen. Den cachen
hade ett tema kopplat till ett blixtnedslag. Hon ville få ut cachen så fort som möjligt så att
Förhör med A*ström, L*ars; 2018-06-05 13:04 diarienr: 5000-K574218-18
temat, blixtnedslag, och ett oväder som varit veckan innan skulle kopplas ihop. Lars och
Helena uppfattade det som att det var den cachen som Lena arbetade med och att den nästan
var redo att läggas ut, den var väldigt "färdigarbetad". Helena och Lars tittade i deras system
efter cachen på eftermiddagen/tidig kväll den 15:e. Lars och Helena ringde 114 14 och
tipsade om platsen. Polisen skickade ut en hundpatrull och Helena försökte guida dem utifrån
att det var olika koordinatsystem. Lars kunde inte riktigt släppa att det varit trassel med
koordinatsystemet så han åkte därför till platsen för att kontrollera. Det gjorde han på
onsdagen den 16:e. Det fanns inget utlagt på platsen.
"

Aktbil 150 sid 682, förhör HÅ:

"J*onas D*ahlin, bor i Örnsköldsvik, känner Lena på ett närmare plan. Hade kontakt med henne
igår sen kväll. Lena hade då sagt att hon skulle sätta upp en fågelholk vid ett träd vid
Mikaelskyrkan, vid en dunge mellan kyrkan och gång och cykelbron. Det ska vara i närheten
av en hägg som åskan hade slagit ner i. Det ska vara mindre än 400 meter ifrån hennes bostad
fågel vägen.
"

sid 689:

"Den 13:e maj skapade Lena tre cacher som aldrig blev klara och aldrig publicerats offentligt.
Jonas är den reviewern som godkänt de reservationerna
Cachnamn: "Katt åt racerbil"
N5917.412 E0 l5 11.459
Cachen skapades: 13:e maj -18.
Cachen är inte publicerad.
"T*ora N*orik", J*onas D*ahlin, skriver 2018-05-13 att cachen är reserverad. Helena säger att
Jonas och Lena sannolikt hade en privat chatt gällande den cachen. Jonas har berättat att det
var den sista cachen som Lena arbetade aktivt i, vilket Helena förde vidare till polisen.
Cachen är kopplad till ett träd som blixten slog ner i vid ett oväder i närtid.
"

Aktbil 162 sid 41:

"Cacherna "Katt åt racerbil" och " Home Saft Home"
Uppgift
Datum
2018-10-10

Dokumentation inlämnat av reviewer L*ars Å*ström i samband med att cachplatserna
kontrollerades.
Kontroll vid aktuella koordinater till cachen "Katt åt racerbil", 18-10-09, tillsammans med
Åström konstaterades att det träd som var aktuellt, att placera cachen i, var nedsågat och
bortforslat.
Lena Wesström, geocaching-alias Softpocahontas, planerade cach "Katt åt racerbil",
dokumentation för att få cachen godkänd samt dokumentation över den cach som Lena bokat
och som skulle ligga på den plats som hon tidigare haft cachen "My real six string" och som
hon namngett till "Home, Soft Home" vilken är tillika som fyndplatsen.
"

I aktbil 145, sid 99-
finns Lenas tidslinje och konversation med JD den 14 maj från kl 21:51 och framåt.

Hittills har jag inte hittat något om var holken tagit vägen.

Ingen holk som finns hemma hos Lena i husrannsakan?

LW pratar fågelholkar med JöJo, 158/ sid 126 och sid 235, den 11 och 13 maj.
Citera
2020-06-25, 19:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
LW pratar fågelholkar med JöJo, 158/ sid 126 och sid 235, den 11 och 13 maj.

Jamen, tack.
Jag har ju läst det där:

"L W: Så då så ringde jag till honom du eh .. är din släpkärra ledig? Ah vad ska du ha? Ah .. så
sa jag hur det var .. och .. och då är det bortåt universitetet.. och då så sa han ah du får
jätte gärna låna den fast eh.. jag ska precis skjutsa Lukas till träning och då tränar dom borta
på hallen där .. om du vill kan jag hämta den, (skrattar till) ah så då gjorde han det.. och sen
så .. lite senare så skulle han lämna nånting annat och då så visade jag honom mina holkar..
J:Mm ..
LW: Och då blev han superimponerad, han trodde väl det skulle vara nån sån hära .. grov
fågelholk typ ..
J: Ah ja ja ..
LW: Och bara .. ah men då tyckte han jag var så duktig och jag .. är ganska stolt över dom, jag
har ju liksom snickrat dom med ganska så mycket..
J: Ja ..
L W: .... finish liksom.
J: Ja .. hemma på köksbordet.
LW: Ja .. (skrattar)
"

Så man frågar sig var holken tagit vägen?
Den måste ha varit kvar hemma någonstans.

Hoppas att utredarna har tänkt på det.

Samtidigt visar Lenas "min tidslinje, hur hon går direkt mot planket...
Citera
2020-06-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, du har ju varit med mest hela tiden, vad jag minns? Och roat oss med dina begåvade och roliga inlägg, Lonnrot!

HR blir i mars 2021, då SD inte är häktad i nuläget. Fram tills dess så står alla kycklingarna i en rad.

Man kan ju alltid hoppas att det dyker upp något snart, som fixar till en ny häktning. Inte minst för familjen LW och grannarnas skull.

Men den som väntar på något gott! Det är klart att han åker in i buren. Och fler med, om det finns andra iblandade. Mord har ingen preskriptionstid numera, tack och lov!

#TeamÅsaHiding

Under tiden får han skylta med varningstriangel för brottmål hos Mr Koll. Hur kunde det gå så illa för en "normal familjefar"? Kan inte komma ifrån att jag hör honom svära som f-n åt sig själv.
Citera
2020-06-25, 19:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag tackar igen för att du letade upp dokumentet jag sökte. Det SD hävdar ska vara hans alibi är en tidslinje i Google Timeline. Det blir nästan patetiskt eftersom alla som kan läsa och någorlunda följa instruktioner kan lära sig att regissera sin tidslinje och anpassa den som man vill.

I huvudprotokollet ses att SD uteslutande använder sin mobil som styrenhet. Det innebär att han kommer åt sina enheter worldwide utan att behöva vara i närheten av datorn. Han använde Telegram och säkert flera krypterade app-tjänster som var synkade till alla hans enheter. De aktiviteter som ses ske i datorn är bl a App-övervakande aktiviteter som dras igång när de används eller försöker göra återförsök till synkningar. Det man kan se i protokollet är faktiskt att datorn har hanterat ett antal krypterade filer i olika storlekar bl a kl 21.44 (när han påstår sig gymma), kl 23.36, kl 23.54, kl 00.13 och kl 16.25 efter första polisförhöret på tisdagen strax efter han har pluggat in ett USB.
Jag anar att det har städats en del...

Att hans mobil inte kopplar upp till hemmets trådlösa nätverket förrän kl 02.49 talar för tesen att han inte alls var hemma i bostaden vid tiden strax före, vid och efter mordet. När han var hemma tidigare på kvällen efter jobbet kopplade mobilen upp till hemnätverket kl 20.49 och datorn ses inte alls kopplas upp...

--------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040

Sånt här reagerar jag på...

Och att SD har en registrerad händelse natt mellan 14/5 och 15/5 kl 00.00.00 (1 chans på 86.400)
Han har kalenderposter 14/5 vid klockslagen 08.00.00 (2 stycken) och 10.00.00 också.
15/5 har han en klockan 07.00.00 och en klockan 09.00.00
Jag tror att det är så han arbetar, lägger in och påminner. Jag tror att även händelsen 00.00.00 är en förbokad aktivitet så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in