Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Dette er veldig interessant, og det høres ut som en veldig god måte å overvåke på! :-)
Vil politiet kunne finne ut om sms og samtaler på AEs og THs telefoner har gått via en slik falsk basestasjon i perioder i tiden før forsvinningen?
(25.06.20) Barna til AE og TH reagerer på beskrivelsene av mennene i den mye omtalte BWM-en i Ås. De ber nå politiet se mennene i sammenheng med de ukjente mennene utenfor arbeidsplassen til TH.
Hagen-barnas advokat stusser over at politiet har lagt vekk Futurum-mennene. Han er ikke kjent med hva som er begrunnelsen for dette, sier han.
– Etter min oppfatning er det opplagt at observasjonene i Ås aktualiserer disse to på nytt. Det bør lede til nye undersøkelser, sier Kihle.
https://www.tv2.no/nyheter/11514368/
Se svaret mitt til Ordrerud.
Jeg tror ikke at det ville blitt så lett å oppdage.
Slik jeg forstår det, så måtte politiet gått gjennom loggen til
alle som familien hadde kommunisert med gjennom ca ett halvt år, og videre
sammenligne om alle aktuelle anrop og SMSer var registrert i loggen, hos både sender og mottaker.
Hvis gjerningsmennene har brukt flere falske basestasjoner, så er det mulig at kommunikasjonen ikke finnes, hverken hos mottaker eller sender.
I tilfelle blir det
ord mot ord, mellom familien og politiet, hvis familien vet at de har kommunisert sammen, uten at kommunikasjonen finnes i loggen.