2020-06-25, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så du struntar i texten. Specifikt delarna som säger "stena dem".

Det märks att du aldrig läst hela Bibeln o du har troligtvis aldrig läst koranen. Ändå sitter du o raljerar i din okunnighet. Det är dagens Sverige i ett nötskal. Det är helt kört med det här landet.
Citera
2020-06-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
En sekulär lagstiftning innebär att tex denna galenskap jag just tog upp blir möjlig. På samma vis blir andra galenskaper möjliga i ett islamistiskt samhälle pga att detta grundas på människors resonemang om islam.

Antingen är en person ett barn, eller så är personen inget barn. Ett barn ska inte ha sex. Du tycker då att barnsex är ok om barnen har sex med varandra?

Dit jag vill komma är, att pedofili inom muslimska samhällen möjliggörs av samma funktioner som bygger det sekulära samhället. Även att pedofili är fel, precis som att det är fel att uppmuntra flickor att dela sin sexualitet med envar, tex på nätet.
En kvinnas värdighet ligger då rakt inte i hur många hon kan förföra.

Den nya, antikristliga, västerländska kulturen är rent kvinnofientlig. Mansfientlig också, för den delen, men mansfientligheten är OT.

Svarar endast på det du och jag diskuterar. Det andra vet jag inte riktigt vad det har med mig att göra.

Ja! 100%. Självklart, ska två 15åringar få uttrycka sin kärlek för varandra genom sex. Allt annat vore bara vara en vidrig förmyndarstat som lägger sig något dom ABSOLUT inte har att göra med.
Citera
2020-06-25, 12:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja, Ayatolla Khomeini skriver i Tahrirolvasyleh om hur man korrekt har sex med nioåringar för att inte skada hennes vagina och hur mycket man ska betala om man gör det eller om det är bättre att gifta sig med henne tillfälligt (som en Siqeh) och även hur man kan ha sex med spädbarn.

Ghaddafi kanske var en bättre förebild än Muhammed i så fall?
Ja, där har du typexempel på hur snett det kan gå när makthavarna lagstiftar efter resonemang.
Jag undrar själv när priderörelsen tar steget att promota sex med barn "så länge man inte skadar dem". En vanlig humanistisk utgångspunkt.

Frågan var om du anser att Ghaddafi var en dålig muslim. Begrep han sig inte på islam?
Citera
2020-06-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Sorry var lite otydlig - jag menade att barnäktenskap inte är något som sker i svensk kultur. Utöver i möjligtvis en sekt.

Utan jag ANTAR att de siffror du pratar om är inflyttad kultur som står för dessa baräktenskap. Men jag kan ju ha fel.

Svensk kultur men möjligtvis svenska sekter? Dessa svenska sekter lever i svensk kultur. Jag kan lova dig att detsamma gället det för folk i mellanöstern. Jag är arab och avskyr barnäktenskap. Min fru är arab och hon hatar dessa människor. Mina vänner och familj är araber men dem hatar dessa sjuka män. Det är sekter inte en kultur förstår du väl. Ska man följa sharia lagen så är det förbjudet att behandla en kvinna fel. Enligt islam så kommer kvinnsn 3 gånger före mannen, dvs som vi i Sverige brukar säga kvinna,hund och man i rangordning. Inom islam är det kvinna,kvinna,kvinna och sen man.

Det finns svin och man kan inte låta dessa svin associeras med islam.
Citera
2020-06-25, 12:48
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Det märks att du aldrig läst hela Bibeln o du har troligtvis aldrig läst koranen. Ändå sitter du o raljerar i din okunnighet. Det är dagens Sverige i ett nötskal. Det är helt kört med det här landet.
Och istället för att förklara vad som är fel så ojar du dig och klagar på min okunnighet.
Hävdar även du att stening inte är Bibliskt? Trots att det är en rekommenderad åtgärd mot exempelvis upproriska barn i sagda bok?
Citera
2020-06-25, 12:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Svarar endast på det du och jag diskuterar. Det andra vet jag inte riktigt vad det har med mig att göra.

Ja! 100%. Självklart, ska två 15åringar få uttrycka sin kärlek för varandra genom sex. Allt annat vore bara vara en vidrig förmyndarstat som lägger sig något dom ABSOLUT inte har att göra med.
Aha

Två barn ska alltså få ha sex, inga problem för dig där.

Är barnet moget att besluta om sex, enligt dig, eller handlar din ståndpunkt om något annat? Vad, isf?
Citera
2020-06-25, 12:50
Medlem
Citat:
Aha

Två barn ska alltså få ha sex, inga problem för dig där.

Är barnet moget att besluta om sex, enligt dig, eller handlar din ståndpunkt om något annat? Vad, isf?

Jag ser kanske annorlunda på sex än var du gör - men jag förstår inte hur man kan skada varandra med ett samlag som har samtycke.

Du får nog hjälpa mig på traven lite värmen har tagit min hjärna. Vet faktiskt inte riktigt vad det är du tycker är konstigt.
Citera
2020-06-25, 12:53
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ja, där har du typexempel på hur snett det kan gå när makthavarna lagstiftar efter resonemang.
Jag undrar själv när priderörelsen tar steget att promota sex med barn "så länge man inte skadar dem". En vanlig humanistisk utgångspunkt.
Styrk gärna det sista du skriver där.
Och blanda inte gärna ihop priderörelsen med ex. humanismen eller sekularismen. Det är inte samma sak.
Du inser väl att ditt gränsdragande närmar sig "alla som inte tycker som jag"?

Citat:
Frågan var om du anser att Ghaddafi var en dålig muslim. Begrep han sig inte på islam?
Han är en person och är inte representativ för Islam.
Det samma kan inte sägas om Muhammed då han är den centrala figuren i religionen.
Citera
2020-06-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Svensk kultur men möjligtvis svenska sekter? Dessa svenska sekter lever i svensk kultur. Jag kan lova dig att detsamma gället det för folk i mellanöstern. Jag är arab och avskyr barnäktenskap. Min fru är arab och hon hatar dessa människor. Mina vänner och familj är araber men dem hatar dessa sjuka män. Det är sekter inte en kultur förstår du väl. Ska man följa sharia lagen så är det förbjudet att behandla en kvinna fel. Enligt islam så kommer kvinnsn 3 gånger före mannen, dvs som vi i Sverige brukar säga kvinna,hund och man i rangordning. Inom islam är det kvinna,kvinna,kvinna och sen man.

Köper det du säger, tror dock att det är vanligare inom islam än kristendom. Sen är det ju synd att allt buntas ihop. Okunskap från oss svenskar..
Citera
2020-06-25, 12:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Och istället för att förklara vad som är fel så ojar du dig och klagar på min okunnighet.
Hävdar även du att stening inte är Bibliskt? Trots att det är en rekommenderad åtgärd mot exempelvis upproriska barn i sagda bok?
Du har rätt i att stening nämns i Bibeln. Dock nämns det inte i Koranen. Hade du läst Koranen och Bibeln i ämnet du diskuterar hade du sett att islam omöjligt kan innebära stening för sex innan äktenskap, för det första.
För det andra, så är det inte bibliskt att öht lagstifta utifrån resonemang (tex då att göra det efter Mose lag), vilket jag förklarat nu flertalet gånger.
Citera
2020-06-25, 12:58
Medlem
Citat:

Inte ens judarna höll på att kasta sten eftersom budordet är klart o tydligt. Du förstår ju inte ens vad GT är för en skrift och du verkar inte ens hört talas om ett av Jesus mest kända uttryck. Skämmes ta mig fan....
Citera
2020-06-25, 13:00
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89

Är Sharia densamma i alla länder?
Är det som koranen föreskriver om att tukta sin olydiga fru korrekt? Att man ska slå henne? Att en kvinna är som en åker man kan beträda när man önskar?

Självklart utvecklas vi alla och jag skulle säga en god regel är att mindre islam är bättre, även när det gäller muslimer (och kristna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in