2020-06-25, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu ligger vi på femte plats av antal döda per capita i hela världen.
När når vi pallplats?

Det är försent nu när våra siffror går ner och andras upp..

Vi borde ha spurtat när vi hade chansen.
Citera
2020-06-25, 07:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Kineserna är självklart mycket angelägna om att få världen att sitta inne och darra så de kan köpa upp allt som finns billigt.
Frågan är var de ska sälja sina grejer när de har förstört alla marknader.

Nja, de skulle inte ha kört en så snabb lock-down själva. Hade de inte gjort det skulle världen verkligen fått sitta inne och darra.

Dumma kineser!
Citera
2020-06-25, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Det beskrivs som ett väldigt snabbt sjukdomsförlopp vilket får sepsis att låta troligt. Hemskt tillstånd, stackarn, så ung också.

Ja, det var en fruktansvärt sorglig händelse.

Har själv drabbats av sepsis vilket fastställdes med CRP och sen blev det snabbt intravenös antibiotikabehandling. Tiden är allt, efter vad sjukvårdspersonalen sa till mig.

Låter därför mycket olyckligt att han tydligen fick ligga och vänta i flera timmar, trots hög feber som potentiellt varningstecken. Lider med hans familj
Citera
2020-06-25, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
En ny studie visar att T-celler i vissa fall kan bekämpa viruset och man får då inga antikroppar
https://www.thailandmedical.news/news/covid-19-immunology-study-shows-that-exposure-to-novel-coronavirus-is-able-to-induce-virus-specific- t-cell-responses-without-seroconversion
Intressant att de lyckas påvisa det!
Citera
2020-06-25, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja, Norges dödlighet är inte större än en vanlig influensasäsong. I Sverige får man multiplicera med 10.

Notera att det skiljer lite i siffrorna, FHM går på provresultat, Socialstyrelsen på dödsorsaksintyg. Inte ens dödstal är en säker siffra rent statistiskt.

Avlidna fram till 8 juni, enligt Socialstyrelsen:

50-69 år - 398
70-74 år - 377
Det skulle kunna vara en effekt av det mångkulturella Sverige.
Den somaliska diasporan tycks ha spelat en drivande roll i början av pandemin. Undrar om vi nånsin får veta hur smittan hamnade i den gruppen från början... Assyrierna och irakierna är också hårt drabbade.
Massor av språksvaga och lågutbildade jobbar inom hemtjänsten och äldreboendena.
Citera
2020-06-25, 07:15
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Visst är det konstigt med statistik

Sverige kommer att passera Italien i antal döda per capita om några veckor.

Däremot hoppas jag att vi inte når upp till Spanien, Storbritannien och Belgien.
Citera
2020-06-25, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nu är det bara så att det finns inga tester.
Det är en hoax så lägg ner.
Efter sommaren kan det tidigast komma.

Det enda vi kan testa är ifall vi för tillfället har Covid19, något som vi i 99% av fallen kan ana oss till.
Nu är jag inte konspirativ, men min tanke ovan var att man borde testat samma 1000 personer kontinuerligt för aktiv infektion.

Då kan man beta av dem som är positiva, efter hand, och på så sätt få en bättre bild över andelen i befolkningen som haft COVID-19. En bättre bild än vad antikroppstester kan ge.
Citera
2020-06-25, 07:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Låter ju helt horribelt med en minister som offentligt förklarar att man är beredd att ljuga folket rakt i ansiktet.

Ser fram emot en länk.
Som om man oavsett utgång talar om resultatet så ljuger man?

Förklara gärna varför.

Vad man har sagt är att vaccinet ger immunitet under en begränsad tid om två år med booster-injektioner.

Även om jag är skeptisk till alla vaccin-försök när det gäller SARS-CoV-2 så låter det åtminstone som en tämligen saklig slutsats.
Citera
2020-06-25, 07:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nu är jag inte konspirativ, men min tanke ovan var att man borde testat samma 1000 personer kontinuerligt för aktiv infektion.

Då kan man beta av dem som är positiva, efter hand, och på så sätt få en bättre bild över andelen i befolkningen som haft COVID-19. En bättre bild än vad antikroppstester kan ge.
Läste du mitt förra inlägg? T.o.m. FHM är skeptiska till resultatet.
Citera
2020-06-25, 07:23
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsgbg
Det skulle kunna vara en effekt av det mångkulturella Sverige.
Den somaliska diasporan tycks ha spelat en drivande roll i början av pandemin. Undrar om vi nånsin får veta hur smittan hamnade i den gruppen från början... Assyrierna och irakierna är också hårt drabbade.
Massor av språksvaga och lågutbildade jobbar inom hemtjänsten och äldreboendena.

Det är samma observation som kan göras i alla länder. Covid-19 är en "Boomer and Trash Remover".
Citera
2020-06-25, 07:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Verkligen:

https://ourworldindata.org/grapher/daily-covid-deaths-per-million-7-day-average?country=CAN~DNK~FIN~DEU~ITA~NOR~KOR~SWE~GB R~USA
Citera
2020-06-25, 07:26
Medlem
Citat:

Våra dödstal per capita drar ifrån och kommer mer och mer ikapp ledarländerna för närvarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in