2020-06-25, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnikaLundmark
Socialdemokratiska SVT lyckades hitta ett dussin barn som gift sig innan de var 18 i USA som motvikt till Islams 650 miljoner pedofila barnäktenskap som SVT aldrig granskar. I Sverige är det också lagligt gifta sig innan man är 18 om man får speciellt tillstånd men det är mer jämgamla och inte som 6-åriga Aisha och 58-åriga Mohammed. I USA är det också fortfarande olagligt våldta den man gift sig med till skillnad från Islam.

Det är klart SVT lyckas hitta ett dussin. Det är ett program som varar i ca 1 timma. Eller trodde du dem skulle träffa tusentals.

650 miljoner är en hel del. Har du källa på detta. Islams anhängare har ca 1.5 miljarder. Då menar du i princip att alla män om vi räknar på ungefär 50% män av 1.5 miljarder har gift sig med barn? Jävlar. Ta det lugnt med dina siffror du sjunker lägre i denna diskussion än du redan är.

Svt har haft en granskning om detta med islam och barnäktenskap det fanns med på tv för ca 6 månader. Det går att hitta på deras hemsida. Där visar dem klart o tydligt att vissa personer hittar utsatta tjejer och utnyttjar dessa men när domstolen får reda på de så har dem hävt äktenskapet. Detta visar att landets lag inte är densamma som enskildas intressen.

Men har du källor på dina siffror? Annars kan jag också slänga att 8 miljoner svenska medborgare våldtar alla...men det är inte fair play utan källor.

Alltid ska man ta aisha och profeten mohammed må han vila i frid. För det är easy way for the foolish man. Men det finns en vettig fakts bakom det.

Men hur går det ihop att våldta någon och gift. Inom islam är det förbjudet att skada sin kvinna och misshandla henne samt våldta. Enligt sharia ska du behandla din kvinna/kvinnor på bästa sätt. Inom islam är kvinnan högt uppsatt. Om det nu skulle hända så var det den enskilda personen som utförde det, inte gud eller islam. Det är stor skillnad. Om jag är en alkis då är det inte per definition en svensk handling. Detsamma gäller det inom alla religioner, vad en enskild person gör är enbart hans handlingar och inte guds handling eller islams. Finns det 100 miljoner som gör skit då är det fortfarande deras enskilda handlingar. Finns inget i koranen som stödjer våldtäkter och misshandel på sin fru. Araber är inte = muslim. Muslimer har många nationaliteter. Om många araber gör skit då skyller du inte på islam. Logiskt tänkande som du har brist på.

Jag tror du mår riktigt dåligt. Någon gång under din uppväxt har något traumatiserande skett och enda du kan göra är att skylla på andra. Psykolog finns gratis för dem som behövs.
Citera
2020-06-25, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Det märks att du inte vet ett skvatt om Sverige eller svenskar!

Vad FAN gör du här!? Varför inte åka och leva i ett muslimskt land!? Fullt med kärlek och härligheter! Inga våldtäkter då de som anmäler stenas till döds! Pedofili är OK då profeten Mohammed var ärkepedofilen #1!

Inga färdigmarinerade och grillade små sparvar som flyger rakt in i munnen på dig utan att du behöver lyfta ett finger i muslimska länder? Bo i stenhus om man inte är tät? Va!?

Du och dina gelikar (läs troligen dina äckelfega föräldrar som stack från sitt hemland med svansarna mellan benen som rädda hundar) är inget annat än landsförrädare. Jag hade inte kunnat leva med mig själv!

Fyfan för er att klaga på oss! Ni är inget annat än parasiter på den svenska samhällskroppen!

Men Svenskar är ju utdöende, hur ska du lösa det problemet? Ni klarar inte ens av att ersätta er själva, är inte det ett kapitalt misslyckande? Tänk på det nästa gång du går i pride tåg, att nii dör ut inom kort (inte pga något yttre hot utan... pga er upplysta sätt att leva=)
Citera
2020-06-25, 02:48
Medlem
Muslimer omskär pojkar och flickor utan att fråga dem om lov först. Jag tycker att det är ganska ofräscht faktiskt.

Varför gifter sig alltid muslimer med sina kusiner? Är det för att öka inaveln och skapa ointelligenta, missbildade missfoster?
Citera
2020-06-25, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Men Svenskar är ju utdöende, hur ska du lösa det problemet? Ni klarar inte ens av att ersätta er själva, är inte det ett kapitalt misslyckande? Tänk på det nästa gång du går i pride tåg, att nii dör ut inom kort (inte pga något yttre hot utan... pga er upplysta sätt att leva=)

Svenskar är inte utdöende men vi skaffar inte 18 barn med alla fyra fruarna och lever på barnbidrag.
Citera
2020-06-25, 03:14
Medlem
Citat:
Inom islam förekommer mycket pedofili och våldtäkter på barn har stöd i koranen. Detta är något etablissemanget inte vill kritisera utan kallar det rasism. Varför är det så accepterat att islam sysslar med detta men inte svenska män? Borde inte muslimska länder vara paradiset för en pedofil?

https://unicef.se/fakta/barnaktenskap

https://plansverige.org/flicka/fakta-om-barnaktenskap/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aisha

Påhittad det du säger. Iaf inte before marriage
Citera
2020-06-25, 03:18
Medlem
Vart är världen på väg. Slams nåt helig som islam men stödjer pride som är onödigt att ha varje år
Citera
2020-06-25, 03:23
Medlem
Citat:
Profeten Mohammed personifierar väl Islam och araberna och negrarna följer ju profetens traditioner att våldta barn. Kolonialsubjekten är sossepropaganda och det är ändå inte relevant i sakfrågan angående de patriarkala strukturerna inom Islam.

Även om du har rätt angående en del så gillar jag inte din attityd att du drar alla över en och samma kant. Så alla muslimer våldtar barn? Är verkligen inte så...
Citera
2020-06-25, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Icke sa nicke. Kommer du med påstående om att Svennar är överrepresenterade så är det din uppgift att visa källa om det. Sett till siffror antal muslimer i Sverige ligger på vad ska vi säga ca 5%. Allt över 5% av de i finkan för att knulla smått och de är muslimer innebär att de är överrepresenterade. Så fram och sök nu för att visa att muslimer inte är överrepresenterade. Kommer bli jäkligt svårt tror jag men du kanske kan trolla med sanningen.

Så bevisbördan ligger enbart hos mig? Hur kommer det sig, om du hävdar tvärtom vad jag hävdar så ligger bevisbördan lika mycket hos dig som hos mig. Svennepedofil-fasoner.
Citera
2020-06-25, 08:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, nu är jag inte religiös så nej, jag är förstås skeptisk till att vi alla skulle ha ett, av gud givet, samvete som är universellt för alla. Den frågan är dock kanske aningen OT i den här tråden.

När det gäller lagstiftning som ej baseras på religion så kan man även mena att moral är något man rationellt kan diskutera sig fram till, utan att den måste vara given av ett "högre väsen" av något slag. Exempelvis kan man tänka sig att det går att formulera ett helt och hållet icke-religiöst resonemang för att det är fel att mörda andra människor.

Frågan om huruvida moral helt och hållet kan frikopplas från religion och tro är dock, precis som jag tidigare påpekat, bred så det förslår och så vitt jag vet finns det onekligen delade meningar om den saken. Jag vill minnas att just detta var ett ämne som Jordan Peterson och Sam Harris diskuterade i en podd för inte allt för länge sedan, utan att komma överens eller övertyga varandra om det ena eller andra.
Att resonera sig fram till att pedofili är fel är vanskligt. Strikt taget innebär ett sekulärt synsätt att allt majoriteten vill är rätt, och det majoriteten inte vill är fel. Detta är snarare motsatsen till ett mer frihetligt system.
Så länge majoriteten styr efter ett utövat samvete fungerar demokrati och frihetlighet. Om vi istället räknar bort samvetet behövs en utgångspunkt för ett resonemang. Samvetet resoneras ju inte fram.
PPå det viset blir det sekulära samhället tillsammans med det bokstavligt teokratiska samhället snarare motsatser till det kristna samhället.

Om vi ser på de länder som legaliserar äktenskap med prepubertala (barn), så har dessa lagar resonerats fram. Kritiken mot sådana lagar består av två olika utgångspunkter:
Vissa vill resonera vidare (framför kritik ur en teologisk synvinkel), andra vädjar till folkens samveten.

De här olika synsätten på lagar och hur de ska implementeras är en skiljelinje mellan GT och NT, även om den största linjen förstås handlar om att Jesus har kommit.

Vilka anser du ha högst moral, och varför?
Citera
2020-06-25, 08:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmileoX
Vart är världen på väg. Slams nåt helig som islam men stödjer pride som är onödigt att ha varje år
Världen är påväg att gå under och födas pånytt.
Citera
2020-06-25, 08:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoyo5050
Javisst Han är den mest barmhärtiga människan någonsin.

Hur många har förresten muslimerna dödat då under Profetens tid tiotal kanske. Ta t ex Meckas öppnandet, Den heliga staden Mecka vars folk har under många år trakasserat, torterat och tvingat muslimerna på flykt som gick så fredligt och ingen människa mist livet trots att muslimernas armé var störst och kunde verkligen döda och hämnas då. Muslimer var inte ute att döda folk tvärtom Islam mål att sprida rättvisa och säkerställa de svagas rättigheter i samhället.

Kortfattat om vi tittar hur världen såg ut då det var bara krig har oh var kejsarna som förtrycker sitt folk och krigar med grannar t ex Romarrikets blodtörstiga kejsarna

Tja, i ett fall beordrade han halshuggning av män och förslavandet av kvinnor och barn. Det kanske var barmhärtigt för den tiden...

Muhammad has been often criticized outside of the Islamic world for his treatment of the Jewish tribes of Medina.[75] An example is the mass killing of the men of the Banu Qurayza, a Jewish tribe of Medina. The tribe was accused of having engaged in treasonous agreements with the enemies besieging Medina in the Battle of the Trench in 627.[76][77]

Ibn Ishaq writes that Muhammad approved the beheading of some 600–700 in all, with some saying as high as 800–900, who surrendered after a siege that lasted several weeks.[78] (Also see Bukhari 5:59:362) (Yusuf Ali notes that the Qur'an discusses this battle in verses [Quran 33:10]).[79] They were buried in a mass grave in the Medina market place, and the women and children were sold into slavery.
Citera
2020-06-25, 09:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Statistik? Du missar poängen lite. Det jag försöker påvisa är att dessa fenomen existerar en masse i era så kallade "fria" samhällen. Den enda friheten ni har här som inte bör finnas i muslimska världen är friheten att degradera sig själv till ett masturbationsobjekt. Kolla på random svensk tjejs instagram, och läs gärna kommentarerna där.

Men du var ju väldigt specifik i det du skrev. Att det händer genomsnittstjejen innan hon är 14.
Tänker du backa nu? Erkänner du att du ljög?

Citat:
Ert sätt att leva är självbesegrande, vilket vi nu ser i era samhällen på stor skala.

Ska vi verkligen jämföra samhällen? Med vad? Så om det finns problem så är det likvärdigt med tredje världen och religiösa skitländer som i MÖ? Backar du även här?

Citat:
DU snackar om att ni pratar om era problem och "fördömer" dem, i det finner du ngn form moralisk exellens. Notera att även kapten klänning fördömde detta och vi alla vet hur det slutade.
Ja. Han hamnade i fängelse. Vad är din poäng igen?

Citat:
Mitt förslag är att genast upphöra med dessa grundlösa och tendentiösa angrepp. Ni kommer enbart exponera era egna, massiva tillkortakommanden. Ni är ändo på väg att dö ut, du är medveten om detta väl?
Kommer vi dö ut? Varför det? Berätta gärna.

Fast det kvarstår ju att Momo barbaren och krigsherren gifte sig- och hade sex med ett barn och ska samtidigt vara ett föredöme för världens muslimer, och kanske faktiskt är det även i den meningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in