2020-06-25, 01:23
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Lite läskigt med alla förspillda människoår i spåren av corona! Titta bara på den här tråden som folk planlöst isolerat sig i i månader. Vilket slöseri!

Har du inte sett att kungen med fru isolerade sig på något okänt slott. De flesta experter och kändisar har isolerat sig över hela världen. De flesta som sitter och uttalar sig i media sitter vid sitt sommartorp någonstans i den svenska skärgården via länk.

De vill inte dö helt enkelt...........

Så funkade det även när pesten kom till Europa.
Citera
2020-06-25, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Tror inte framgångsrika direktörer sitter på fb vid midnatt mitt i veckan heller.
Inte så det funkar..

God natt.

Nej det har du rätt i. Men detta land (vårt land) Sverige där ”makten” (läs ankdammen FHM/regering/etc) dunkar varandra i ryggen med budskapet ”Vi Sverige vet bäst ändå” tror jag inte är bra för Sverige på något plan, varken humanitärt, ekonomiskt, politiskt eller i internationellt anseende. Att sen ”framgångsrika direktörer” inte läser på FB om andras åsikter må så vara och stämmer säkerligen. Jag är ganska säker på min tes att Sverige valt en strategi som inte bara skadar oss Sverige humanitärt (# smittfall, # döda) men även skadar oss politiskt och i nordiskt och i internationellt anseende. Vi borde varit hårdare från Dag 1, strypa smittspridningen, stoppa ingående plan från Iran, Kina, Italien etc men istället valde vi att ”låt Covid-19 anlända” för det är ändå en vanlig influensa som vi är vana vid (=läs säsongsinfluensa). Vi borde dessutom gjort en lockdown, 3-5 veckor, igen för att stoppa smittspridningen men det gjorde vi inte. Kan göra listan lång men det är ointressant idag. Sen stoltserar regeringen med att ”vi lät ändå grundskolan vara öppen”. Jättebra men vilka belägg har man att det var ett genidrag mer än att det är viktigt för barnen att vara i skolan? Innebär inte det att smittan ändå lever bland våra yngre (som själva klarar sig bra men kan smitta andra) och gör att inte smittan sprids/stryps?
Långt inlägg men är mest irriterad på alla naiva svenskar som fortfarande idag köper budskapet från våra ”högre makter” (=naiv befolkning). Absolut inget personligt angrepp, det här blev en längre utsago från mig. :-)
Citera
2020-06-25, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Känner inte till någon som har dött av vinterkräksjuka. Däremot när man har vinterkräksjukan så önskar man att man var död

Du har aldrig hört att åldringar dött av vinterkräksjuka på åldringsboenden?!?
Citera
2020-06-25, 01:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag brukar inte vaccinera mig mot vanlig årsinfluensa o.likn. men detta vaccin kommer jag att ta. Bl.a. för att kunna umgås med äldre släktingar.

Jag med. De har inte så lång tid kvar, vill ge dem den tid de kan få.
Citera
2020-06-25, 01:57
Medlem
Tror ni att ett vaccin mot corona är det som kan rädda oss från detta virus? Tror ni att det kommer vara effektivt eller är det flockimmunitet som är vägen ut?
Citera
2020-06-25, 01:59
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Du har aldrig hört att åldringar dött av vinterkräksjuka på åldringsboenden?!?

Nej, det har jag aldrig hört. Dock tror jag att åldringarna dör av vinterkräksjukan för att de inte får vård för symptom. De får nog ingen vätska eller dylikt och då dör de naturligtvis.
Citera
2020-06-25, 02:06
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför syns inte Sveriges siffror på worldometers idag?

De är en katastrof så ingen vill väl att de blir offentliga........
Citera
2020-06-25, 02:06
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
De som kritiserar corona strategin och varnar för hög dödlighet kallas ofta för DOMEDAGSPROFETER!

När man kommer ut med riktiga siffror och jämför Sverige med våra grannländer kallas det ofta för SKRÄMSELPROPAGANDA!

På det här sättet stör vi folks vardag!?

Men när Giesecke kommer och säger att "alla ska smittas", att de andra länderna som har stoppat viruset "ska hinna ikapp oss",

... eller när landets statsminister kommer och säger "flera tusentals kommer att dö",

Eller Tegnells medhållande till 8-20 000 döda.

ÄR INTE DET RIKTIGA DOMEDAGSPROFETIOR???

Snacka om att att sila mygg och svälja kameler!

Lyssna på denna låt så förstår du logiken.
https://youtu.be/3aAEFKQCJRs
Citera
2020-06-25, 02:07
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kloka ord.
Som vi känt till länge nu är den där flocken bara att glömma. Tyvärr kör FHM efter Flockvägen ännu. De inser inte att det är en återvändsgränd.

Munskydd har jag länge använt nu i offentliga miljöer. Ser att allt fler gör det.

Var på köpcentrum idag i Skärholmen och tyvärr var jag den enda med munskydd.

Tragiskt!!!
Citera
2020-06-25, 02:11
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja precis.

Skulle vara intressant att få veta hur många årligen som får palliativ vård?

Gentemot våren 2020 och andra år?
Citera
2020-06-25, 02:14
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Tror ni att ett vaccin mot corona är det som kan rädda oss från detta virus? Tror ni att det kommer vara effektivt eller är det flockimmunitet som är vägen ut?

Vaccinering ingår som en del i flockimmunitet!

Flockimmunitet handlar inte om att alla måste bli sjuka utan mer om att man kan immunisera totalbefolkningen för en sjukdom med olika metoder.
Citera
2020-06-25, 02:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45

Vaccin plus att en del redan är immuna = flockimmunitet. Ja det är effektivt och fixar biffen. Nu vill vi bara se vaccinet och att det fungerar, utan horribla biverkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in