Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Tror inte framgångsrika direktörer sitter på fb vid midnatt mitt i veckan heller.
Inte så det funkar..
God natt.
Nej det har du rätt i. Men detta land (vårt land) Sverige där ”makten” (läs ankdammen FHM/regering/etc) dunkar varandra i ryggen med budskapet ”Vi Sverige vet bäst ändå” tror jag inte är bra för Sverige på något plan, varken humanitärt, ekonomiskt, politiskt eller i internationellt anseende. Att sen ”framgångsrika direktörer” inte läser på FB om andras åsikter må så vara och stämmer säkerligen. Jag är ganska säker på min tes att Sverige valt en strategi som inte bara skadar oss Sverige humanitärt (# smittfall, # döda) men även skadar oss politiskt och i nordiskt och i internationellt anseende. Vi borde varit hårdare från Dag 1, strypa smittspridningen, stoppa ingående plan från Iran, Kina, Italien etc men istället valde vi att ”låt Covid-19 anlända” för det är ändå en vanlig influensa som vi är vana vid (=läs säsongsinfluensa). Vi borde dessutom gjort en lockdown, 3-5 veckor, igen för att stoppa smittspridningen men det gjorde vi inte. Kan göra listan lång men det är ointressant idag. Sen stoltserar regeringen med att ”vi lät ändå grundskolan vara öppen”. Jättebra men vilka belägg har man att det var ett genidrag mer än att det är viktigt för barnen att vara i skolan? Innebär inte det att smittan ändå lever bland våra yngre (som själva klarar sig bra men kan smitta andra) och gör att inte smittan sprids/stryps?
Långt inlägg men är mest irriterad på alla naiva svenskar som fortfarande idag köper budskapet från våra ”högre makter” (=naiv befolkning). Absolut inget personligt angrepp, det här blev en längre utsago från mig. :-)