2020-06-24, 20:47
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selim69
Bränner man bevismaterial?
En svensk polis på youtube menade att SAPO letade och rensade upp OPs personliga tillhörigheter. Hittade intervjun.
https://www.youtube.com/watch?v=8PTalLjhJ-U
16:10
Men det är väl en överväxel att mena att SAPO letade upp och brände OPs dagbok och liknande personliga tillhörigheter, han säger inte att SAPO förstörde bevismaterial.
Polismannen verkar mer mena att SAPO städade så att OPs rykte inte skulle fläckas ner, utan att antyda att det var något speciellt (prostituerade) som skulle städas, utan mer att SAPO gick igenom OPs personliga tillhörigheter.
I efterhand kanske det framstår som bevismaterial, men då 1986 trodde man nog inte på personliga konspirationer.
Observera att SAPO inte är säkerhetspolisen.
Senast redigerad av qutm 2020-06-24 kl. 21:09.
Citera
2020-06-24, 20:51
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Han var känd som väldigt egenartad på jobbet och skvallret blev därefter. Vad beträffar hans arbetsuppgifter var han alltså ingen hot shot AD som låg bakom Skandias kampanjer (sånt har man reklambyråer till). utan jobbade med att formge småpotatis som ”säljstöd” åt folket på fältet. Idag skulle han göra PowerPoint åt chefen för dragningar av kvartalsrapporter, typ. Enligt andra formgivare var han fruktansvärt långsam och pillade med detaljer 4 ggr längre än nödvändigt, det är en typ av svårt fall man sätter på mindre kritiska uppgifter och undviker att befordra. Tänk mindre Saul Bass och mer ”I want my stapler”-Milton i Office Space.
Bra, nu har vi fått veta att SE var en pedant och jobbade med småpotatis enligt din avancerade psykologiska profil. Då tar vi och redogör för hur vi ska koppla det till ett motiv att mörda statsministern. Var det Olof Palmes fel att SE fick gno med småpotatis? Var SE:s liv bättre när borgarna styrde Sverige med Ullsten och Fälldin som styrmän? Satt SE på Café Opera omgiven av Bondbrudar och slevade i sig kaviar på valnatten 1982 då hans adjutant kom fram till bordet, slog ihop klackarna och meddelade att nådig herr Engströms sötebrödsdagar var över?

Nej, vi får nog putsa på profilen om vi ska få fram ett trovärdigt motiv till att en blodfattig grafiker skjuter en statsminister. Oj, oj, oj! SE var skild två gånger. Kära nån'! Aj, aj, aj! Den arme SE fick nöja sig med en villa i Täby när kejsaren av Portugallien bodde i ett slott gjort av guld och diamanter. Voine, voine, voine! SE ville bli sjörövare eller astronaut när han var liten, men hamnade som kontorsråtta i centrala Stockholm. Klart man då packar en .357 Magnum innanför byxlinningen och pepprar vilt i Stockholmsnatten.
Citera
2020-06-24, 20:55
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Har de verkligen sett vad som är ingångs- respektive utgångshål? Vet man det med säkerhet? Kan Anna Hage och Karin Johanson gå på ed på det? AH har ju alltid sökt uppmärksamhet men inte KJ. Jag vill höra KJ:s historia.
De såg förstås inga hål alls, men de såg mängder av blod på bröstet och inget blod alls på ryggen. Amatörer kan då dra slutsatsen att han blivit skjuten i bröstet. Ingångshål är alltid mycket mindre än utgångshål och det finns knappt någon blod där. Kulan slår in i kroppen och för med sig blod och vävnad genom kroppen mot utgångshålet, som blir både större och blodigare. Det finns en s.k. obduktionsintervju där en obducent förklarar detta.
Citera
2020-06-24, 20:55
Medlem
Suckmesidewayss avatar
tvåa o kanske trea på bollen. förhören med Anette kohut här..

https://drive.google.com/file/d/1EtvC7UrMmBuh9H6OtY-EBtV3RT5Ilzss/view?fbclid=IwAR0T8_SJVKtdygIp9YwA9z-rTf_QIVnuBJ0cEwYBlYF1_YU7IOxzE7AIJGE
Senast redigerad av Suckmesideways 2020-06-24 kl. 21:10.
Citera
2020-06-24, 21:00
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Spännande. Alltså ska man tänka typ IB eller kanske t o m Stay Behind här eller?

Går detta att förtydliga månne: "När en höjdare som Bylock kanske frivilligt träder fram som villospår"

Och om det fanns en grupp som höll sig i Västerort då borde den väl vara samordnad (av vem IB?) med andra grupper i Norrort, Söderort, city osv.
Stay behind + IB + IBs efterföljare, vars operative chef gick i god för Barbro för Frånstedt på Säpo.

Jag tror inte att TP eller Filter grävt så mycket som det påstås, utan att de blev utsedda att lansera spåret av personer inom Säpo eller liknande. Jag tror att Bylock givit sitt samtycke till att outas.
Citera
2020-06-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Bra, nu har vi fått veta att SE var en pedant och jobbade med småpotatis enligt din avancerade psykologiska profil. Då tar vi och redogör för hur vi ska koppla det till ett motiv att mörda statsministern. Var det Olof Palmes fel att SE fick gno med småpotatis? Var SE:s liv bättre när borgarna styrde Sverige med Ullsten och Fälldin som styrmän? Satt SE på Café Opera omgiven av Bondbrudar och slevade i sig kaviar på valnatten 1982 då hans adjutant kom fram till bordet, slog ihop klackarna och meddelade att nådig herr Engströms sötebrödsdagar var över?

Nej, vi får nog putsa på profilen om vi ska få fram ett trovärdigt motiv till att en blodfattig grafiker skjuter en statsminister. Oj, oj, oj! SE var skild två gånger. Kära nån'! Aj, aj, aj! Den arme SE fick nöja sig med en villa i Täby när kejsaren av Portugallien bodde i ett slott gjort av guld och diamanter. Voine, voine, voine! SE ville bli sjörövare eller astronaut när han var liten, men hamnade som kontorsråtta i centrala Stockholm. Klart man då packar en .357 Magnum innanför byxlinningen och pepprar vilt i Stockholmsnatten.
Ta dig en titt på de olika forumen här på Flashback, och räkna antalet gånger som medlemmar vill skjuta Löfven, Anders Tegnell, valfri politiker som inte är SD. Jag tror säkert att många av medlemmarna på Flashback kan likställas med SE i hur de har det professionellt och socialt.
Citera
2020-06-24, 21:01
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Jag har väl fått med mig något liknande. Och, det fanns säkert anledningar till att han inte avancerade. Men, alla kan ju å andra sidan inte nå toppen? Och, är man misslyckad per automatik för att man inte når toppen? Knappast. Någon var ju dessutom tvungen att göra det jobb han gjorde - så varför inte han, han tjänade antagligen hyggligt, även om hans spenderarbyxor var större än inkomsterna (rätt vanligt)? Det gav honom mat på bordet, en villa i Täby, finfina handledsväskor, etc.

Engström hade väl inte det största av läshuvuden (om jag fattat det rätt), men det gör ju honom inte till misslyckad för det. Han hade ett hyggligt materiellt liv, och han var bevisligen omgiven av människor som tyckte om honom, och även älskade honom. Sådant räcker långt.
En bögslunga av yppersta kvalitet och i kalvläder var säkert en statusmarkör av Guds nåde på den tiden. Han poserade ju med bögslungan i högsta hugg på varenda bild man ser honom, likt ett nutida Instagramluder med väskan från Vuitton i fokus tillsammans med silikonröven.

Det finns inget motiv att hämta i narrativet om SE som ett samhällets olycksbarn och vinddriven existens. Som jag tidigare påpekar utesluter det dock inte att SE var rejält bäng i kolan, men då får man ta och bevisa det också om man vill ha SE som gärningsman och är ute och letar efter ett motiv.
Citera
2020-06-24, 21:05
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
De såg förstås inga hål alls, men de såg mängder av blod på bröstet och inget blod alls på ryggen. Amatörer kan då dra slutsatsen att han blivit skjuten i bröstet. Ingångshål är alltid mycket mindre än utgångshål och det finns knappt någon blod där. Kulan slår in i kroppen och för med sig blod och vävnad genom kroppen mot utgångshålet, som blir både större och blodigare. Det finns en s.k. obduktionsintervju där en obducent förklarar detta.

Jag har ingenting att invända angående ovanstående. OP kan alltså ha skjutits framifrån, genom slipsen. Då bör den andra kulan ha gått igenom en fallande (framåt) OP och träffat LP:s rygg, också framifrån. Så länge vi aldrig får se obduktionsbilder av OP så kommer vi aldrig veta. Jag tycker ju spontant att skjuta OP genom gallret på T-banenedgången är perfekt. Får jag välja plats så väljer jag den direkt. Det är min plats och pax för den. D v s om jag vore mördare. Nu är jag precis som SE och kan inte göra en fluga förnär. Jag gillar inte vapen över huvud taget.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-06-24 kl. 21:20.
Citera
2020-06-24, 21:11
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Ta dig en titt på de olika forumen här på Flashback, och räkna antalet gånger som medlemmar vill skjuta Löfven, Anders Tegnell, valfri politiker som inte är SD. Jag tror säkert att många av medlemmarna på Flashback kan likställas med SE i hur de har det professionellt och socialt.
Med tanke på att 80 % av den vuxna befolkningen är två månadslöner borta från exekutiv auktion på lånebostaden, och att område efter område i Sverige fylls av mångkultur och blir obeboeligt så borde kulorna vina i Stockholmsnatten, om man nu ska applicera SE:s påstådda livssituation på folk idag.

Palme trixade lite med löntagarfonder i ett land som var ett av de absolut rikaste i världen, där skolan var en källa för avundsjuka världen över, där sjukvården fungerade i princip prickfritt, där lag och ordning rådde, där välfärdssystemen kunde leverera hög levnadsstandard utan att man behövde anstränga sig ett dugg. Vad är det att bli oxtokig över? Jämför det mot idag då politikerna och myndigheterna i princip genomför folkmord på etniska svenskar sedan 20 år tillbaka. Ändå gnälls det lite på sin höjd med näven djupt nerkörd i byxfickan. Kan det vara någonting i vattnet?
Citera
2020-06-24, 21:18
Medlem
HUr många tror ni vet något om palmemordet, på riktigt, idag, eller för 20 år sedan?

Idag tror jag att ungefär en enda person vet något om palmemordet.

Risken finns att så var fallet även för 20 år sedan.

Jag tror inte att alltför många vet något om mordet.
Citera
2020-06-24, 21:22
Medlem
Jag är övertygad om att det var GH som gjorde det. Bevisningen mot SE verkar svag.
Citera
2020-06-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot

Har du raljerat av dig färdigt nu? Bra. Vad ÄR det med denna autopilot-halmgubbe att allting man diskuterar om SE måste leda till bevis för att han begick mordet?

- Jag har hört att Ekström gillade vaniljgla-
- JAHA OCH HUR GÖR DET HONOM TILL PALMES MÖRDARE????????

Jag diskuterade hans personlighet, inte motivbild. Om du vill ha motivbild är det väl enklare att fråga SE själv om vad han tyckte vore en helt rimlig förklaring till att Palme togs av daga, enligt denna favorit i repris:

"Paret tilltalas av en man som kanske känt igen dem och vill säga något till en livs levande världskändis som plötsligt kommer knallande Sveavägen fram från bion. Många har hälsat vänligt på Palme – han hade inte bara fiender. Tänk om den beundrade statsministern snäser av vederbörande på ett föraktfullt sätt. Avvisade och vända ryggen åt blir några av oss förbannade. Om då någon av oss också går runt med ett vapen – så kanske vi tar till det vid ett sådant tillfälle. Sinnet rinner till – vi tar några steg efter mannen, lägger handen på hans axel för att stoppa honom. -Din djävel! – Pang! Det är tyvärr mänskligt – eller omänskligt."

Jag skulle ju då kanske inte hålla med om att det är högst mänskligt att skjuta nån med metal piercing-kula i ryggen för att jag blivit avsnäst och vänd ryggen åt. Det låter i mina öron som en psykopat och patologisk narcissist som bär på så mycket ackumulerad kränkthet över att inte bli erkänd som kung av universum och få röda mattor utrullade var man än går, att han till slut börjar gå runt beväpnad och bitter och nästan tigger om en sista droppe i bägaren för att få mandat att utkräva hämnd mot världen.

Talar han från eget perspektiv? Vet inte, men att han överhuvudtaget landar i den spekulationen finner jag avslöjande på sitt sätt. Det är hur som helst mer likt profilen på andra gärningsmän genom tiderna än vad SE antagligen visste när han filosoferade här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in