Citat:
7 minuter är ingen "uppgift" utan en fri siffra som det var dumt att öht skriva, för nu kommer den väl fastna hos nån. Sju minuter? var har du hittat den uppgiften? Mörbytåget gick 23.48 från T-centralen enligt KP. Om SE inte hann gå dit så kunde Östermalmstorg vara ett alternativ. Men då gick nog tåget minst tidigast 23.50 därifrån. Om SE lämnade Skandia 23.22 så har han hyfsad god tid på sig att hinna med tåget oavsett färgen på urtavlan. 26 minuter för er som inte orkar räkna till T-Centralen och 28 minuter till Östermalmstorg.
När SEs GM-vurmare räknar hur SE rör sig skulle han hinna ungefär till Slussen till fots på 26 min med det tempo han har i alla stolliga teorier och om dessa också stämmer.
För er som tror på SE som gärningsman kan jag meddela att SLs interna förkortning för Östermalmstorg är "ÖMT", med tanke på hur era tår borde kännas.
När SEs GM-vurmare räknar hur SE rör sig skulle han hinna ungefär till Slussen till fots på 26 min med det tempo han har i alla stolliga teorier och om dessa också stämmer.
För er som tror på SE som gärningsman kan jag meddela att SLs interna förkortning för Östermalmstorg är "ÖMT", med tanke på hur era tår borde kännas.
Om SE kommer ut på gatan 23.21 har han 10 minuter på sig innan tåget går. Givet de faktiska omständigheterna tycker jag det är högst rimligt att han var lite småstressad över att hinna med det tåget.
Men vi har inte mycket annat än höften att utgå ifrån och alla spekulationer måste så klart kontrolleras mot den turlista som gällde på mordnatten. Nyss föreslogs i tråden att SE nog siktade på att ta grön linje från Hötorget (nedgång Kungsgatan/Sveavägen) för att därefter byta till röd linje norrgående på T-centralen. Jag tycker det låter väldigt rimligt, men det behöver förstås kontrolleras mot en turlista.
Och för att förtydliga: kontrollen behöver inte göras för att syna SE, utan bara för att få slut på spekulationerna kring hans hastande till t-banan.