2020-06-24, 15:34
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Sju minuter? var har du hittat den uppgiften? Mörbytåget gick 23.48 från T-centralen enligt KP. Om SE inte hann gå dit så kunde Östermalmstorg vara ett alternativ. Men då gick nog tåget minst tidigast 23.50 därifrån. Om SE lämnade Skandia 23.22 så har han hyfsad god tid på sig att hinna med tåget oavsett färgen på urtavlan. 26 minuter för er som inte orkar räkna till T-Centralen och 28 minuter till Östermalmstorg.

När SEs GM-vurmare räknar hur SE rör sig skulle han hinna ungefär till Slussen till fots på 26 min med det tempo han har i alla stolliga teorier och om dessa också stämmer.

För er som tror på SE som gärningsman kan jag meddela att SLs interna förkortning för Östermalmstorg är "ÖMT", med tanke på hur era tår borde kännas.
7 minuter är ingen "uppgift" utan en fri siffra som det var dumt att öht skriva, för nu kommer den väl fastna hos nån.

Om SE kommer ut på gatan 23.21 har han 10 minuter på sig innan tåget går. Givet de faktiska omständigheterna tycker jag det är högst rimligt att han var lite småstressad över att hinna med det tåget.

Men vi har inte mycket annat än höften att utgå ifrån och alla spekulationer måste så klart kontrolleras mot den turlista som gällde på mordnatten. Nyss föreslogs i tråden att SE nog siktade på att ta grön linje från Hötorget (nedgång Kungsgatan/Sveavägen) för att därefter byta till röd linje norrgående på T-centralen. Jag tycker det låter väldigt rimligt, men det behöver förstås kontrolleras mot en turlista.

Och för att förtydliga: kontrollen behöver inte göras för att syna SE, utan bara för att få slut på spekulationerna kring hans hastande till t-banan.
Citera
2020-06-24, 15:38
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
T ex tyckte någon att det var konstigt av SE att stanna kvar på platsen när ambulansen åkt, istället för att gå direkt tillbaka till Skandia.

Är det nu det skakar i grundvalarna månne.

Att SE inte omedelbart lämnar mordplatsen där det vimlar av vittnen och polispatruller borde ju i de redan SE-förblindades ögon vara, förlåt uttrycket, definitivt bevis att SE var GM! Inget annat vittne eller polispatrull stannade väl på platsen när ambulansen hade lämnat?

SE är således verkligen GM och vår tilltro till logiskt tänkande skakar i dess grundvalar!
Citera
2020-06-24, 15:40
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
*Hade tillgång till och erfarenhet av skjutvapen

Det finns noll belägg för att han hade "tillgång" till några skjutvapen. Att känna någon som innehar något är inte samma sak som att själv kunna drälla runt på stan och avrätta statsmän med dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
*Hade motiv, både som ensam GM och som en del av en mindre grupp

Vilka motiv skulle det vara? Utredningen visar att han kan ha varit "Palme-kritisk", förklara gärna hur det i det begreppet ryms mordplaner.
Citera
2020-06-24, 15:41
Medlem
I-van-Toers avatar
Det är intressant att man, som s k konspirationsteoretiker, i stort sett alltid får stämpeln att man vill bevisa en skuld. Någon eller någras skuld. Nu har det blivit så att konspirationsteoretiker ställer sig på en avliden persons sida och försöker logiskt bevisa hans oskuld. Riktningen och styrningen i det här fallet har helt och hållets sköts av Åklagarmyndigheten i Stockholm, en skittidning (Filter) samt SVT och annan MSM. Sen har man samtidigt totalt ignorerat andra historiska disinformatörer som TV3 och diverse andra rödingar. Det är en fantastisk tid vi lever i. Jag skulle vilja leva i en annan tid än dagens. MOP kommer aldrig lämna min hjärna och det känns jobbigt att behöva ta två steg bakåt när man för länge sedan tog åtminstone ett steg framåt.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-06-24 kl. 16:11.
Citera
2020-06-24, 15:42
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Att SE inte omedelbart lämnar mordplatsen där det vimlar av vittnen och polispatruller borde ju i de redan SE-förblindades ögon vara, förlåt uttrycket, definitivt bevis att SE var GM! Inget annat vittne eller polispatrull stannade väl på platsen när ambulansen hade lämnat?

SE är således verkligen GM och vår tilltro till logiskt tänkande skakar i dess grundvalar!

Jag förstår verkligen SE stora frustration över att han inte blev kallad till rekonstruktionen, när han de facto var det enda vittnet som var med från början till slut på mordplatsen...
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-06-24 kl. 15:46.
Citera
2020-06-24, 15:43
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibbarsmuts
7 minuter är ingen "uppgift" utan en fri siffra som det var dumt att öht skriva, för nu kommer den väl fastna hos nån.

Om SE kommer ut på gatan 23.21 har han 10 minuter på sig innan tåget går. Givet de faktiska omständigheterna tycker jag det är högst rimligt att han var lite småstressad över att hinna med det tåget.

Men vi har inte mycket annat än höften att utgå ifrån och alla spekulationer måste så klart kontrolleras mot den turlista som gällde på mordnatten. Nyss föreslogs i tråden att SE nog siktade på att ta grön linje från Hötorget (nedgång Kungsgatan/Sveavägen) för att därefter byta till röd linje norrgående på T-centralen. Jag tycker det låter väldigt rimligt, men det behöver förstås kontrolleras mot en turlista.

Och för att förtydliga: kontrollen behöver inte göras för att syna SE, utan bara för att få slut på spekulationerna kring hans hastande till t-banan.

Tåget går 23.48 från T-centralen. Du menar att SE kom ut 10 minuter före denna tid?

Då vet vi helt plötsligt att SE kom ut på Sveavägen 23.38!

Hinner han ens till mordplatsen då kl 23.21.30 om han kommer ut på Sveavägen 23.38.00?

Jag må ha sovit på mattelektionerna, men jag fattar inte riktigt hur du resonerar!
Citera
2020-06-24, 15:46
Medlem
Man måste ju imponeras av PU:s arbete genom åren.

CP: ett utpekande, ingen teknisk bevisning.
SE: inget utpekande, ingen teknisk bevisning.

Jag är ganska övertygad om att Dag Andersson var nåt helt annat på spåret, men avgick i protest då någon/några satte stopp för utredningen att ta den riktningen.

Varför inte, efter 34 år, släppa namnen på de som sprang omkring med walkie-talkie i city under mordkvällen?

Varför inte släppa på sekretessen på säpos övervaknings-PM?

Då kommer vi till en lösning, tror jag.
Citera
2020-06-24, 15:46
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Det finns noll belägg för att han hade "tillgång" till några skjutvapen. Att känna någon som innehar något är inte samma sak som att själv kunna drälla runt på stan och avrätta statsmän med dessa.

Hans bäste vän var vapensamlare. Förmodligen fanns det fler inom Täbymoderaterna (känt Palmekritiska) som hade vapensamlingar. Det räcker med att en av dem hatade Palme och lät SE dräpa honom.

Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Vilka motiv skulle det vara? Utredningen visar att han kan ha varit "Palme-kritisk", förklara gärna hur det i det begreppet ryms mordplaner.

Som privatperson var han Palmekritisk, och därtill en misslyckad person, en personlighetstyp som ibland tar ut sin vrede mot samhället. Palme representerade samhället.

Som en del av en grupp kan ovan nämnda Täbymoderater, Stay Behind eller annan organisation ha sett honom som perfekt för jobbet. Nån som aldrig skulle misstänkas tillhöra en organisation.
Citera
2020-06-24, 15:47
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Jag förstår verkligen SE stora frustration över att han inte blev kallad till rekonstruktionen, när han de facto var det vittne som var med från början till slut på mordplatsen...

Kanske polisen redan hade insett att SE kom först då LJ vände sig i gränden innan han sprang efter mördaren som han uppger och att man fokuserade rekonstruktionen på de som sett mordet eller mördaren.

Att rensa bort SE från dessa två kategorier var enkelt om PU iddes läsa hans första vittnesmål.

Att inte kalla SE till rekonstruktionen var ett klockrent beslut, då han inte sett varken mordet eller mördaren.
Citera
2020-06-24, 16:06
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det finns med i mitt senaste blogginlägg om Yggdrasil-gruppen:

https://iesho.blogspot.com/2020/06/60-yggdrasilgruppen.html
Hm intéressant
digital equipment
Nu börjar det lossna lite.
Annars är ju det du skriver en blandning av riktiga uppgifter och rent hittepå.
Klassisk desinformation med Natodokumentet i spetsen.
Iof sig är livets träd spännande och förekommer i många kulturer och religioner.
Penser, Gyllenhammar och Schmitz tillhör den judiska Kabbalismen så det är rätt så missvisande med Yggdrasil-gruppen där trädets namn kommer ifrån nordisk mytologi.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tree_of_life_(Kabbalah)

Även:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Metaphor:_The_Tree_of_Utah
Citera
2020-06-24, 16:12
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Tåget går 23.48 från T-centralen. Du menar att SE kom ut 10 minuter före denna tid?

Då vet vi helt plötsligt att SE kom ut på Sveavägen 23.38!

Hinner han ens till mordplatsen då kl 23.21.30 om han kommer ut på Sveavägen 23.38.00?

Jag må ha sovit på mattelektionerna, men jag fattar inte riktigt hur du resonerar!
Oklart om du har vaknat än, men om du följer inläggen här i forumet så kanske du såg att någon föreslog att det var ett södergående tåg från Hötorget med avgångstid 23.31 som SE torde ha siktat på. Jag har ingen tabell för avgångarna vintern 1986, men om vi tills vidare åtminstone utgår från att uppgiften om ett tåg kl 23.31 inte bara var gripen ur luften så hänger ju saker ihop ganska bra.
Citera
2020-06-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Vi måste jobba hårt på det. Jag drar i de trådar jag har utöver Flashback. Det handlar om att väcka opinion så att inte den bekväma lögnen vinner matchen.

Dagens podcast ”palmemordet” är riktigt bra. En Juan Esposito går igenom bevis och motbevis på ett utmärkt sätt, även om jag personligen hade gått hårdare på det. Men det kanske är rätt taktik?

Jag är med på den båten och ska göra vad jag kan för att radera flinen på herrarna TP och MG.
Det finns förstås högre syften men just det skulle nog bereda mig mest nöje. Nu avvaktar jag lite och ser vad som kommer att ske den närmaste tiden.
Tror hur som helst inte att lögnen vinner i längden då den som bekant är löjeväckande usel. När nuvarande allmänna turbulens och coronakris lägger sig och förutsatt att Trump inte lyckas dra igång ett tredje världskrig så kommer det att finnas mer utrymme för diskussioner. Jag tror att mer information kring såväl SE som PU kommer att se dagens ljus.
Thomas Bodström och andra som tror att de flesta är nöjda oavsett resultatet och helst bara vill sätta punkt efter 34 år kommer att få tänka om, det här är långt ifrån över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in