Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Listan över misstänkta mördare vars fruar och exfruar på frågor om personens karaktär svarar "jajamensan, han var en klockren mördartyp, jag gick bara runt och väntade på att han skulle göra slag i saken", kan du posta den?
Jag säger inte att det aldrig förekommit, jag kommer bara inte ihåg ett enda fall. Däremot minns jag oräkneliga där grannar, familj, gamla kollegor etc säger "Han???? Aldrig!!!!!".
Det hänger liksom ihop med att de ogärna vill avslöja sig som naiva idioter även om de i hemlighet faktiskt anade oråd. Följdfrågan till "jajamensan, han var en klockren mördartyp"-kvinnan ovan blir ju liksom "varför bodde du med vad du kallar en klockren mördartyp i många år efter det då, och varför tipsade du inte polisen om den tickande bomb du delade sängkammare med?"
Filters artiklar , Peterssons presskonferens och Lars Larssons bok pekar ut SE , det kan ju faktiskt vara bra om man försöker betrakta SE ur mer än ett perspektiv.
Nu blev SE i princip dömd utan något mordvapen och ingen chans att försvara sig och förklara sitt handlande.
Det hade varit intressant att veta resultatet om man gått till rättegång med SE typ 86-87