2020-06-23, 20:33
Medlem
Tishko skall nu värderas under en månad eller så. Han skall observeras, han skall pratas med, och återigen observeras. Det blir oerhört intressant att läsa vad man kommit fram till. Jag tror INTE han kvalificerar sig för vård. Jag tror inte han är depressiv på det sätt att han behöver vård. Han har nog mest ångest att vara inlåst - och vem skulle inte ha det?

Nån som sätter emot? Jag tippar på fängelse. 18 år eller livstid.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-23 kl. 20:35.
Citera
2020-06-23, 20:37
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Här kommer lite NYTT och intressant att läsa....
Scrolla ner till Adv Rämsell´s redogörelse för sina kostnader.
Det är en väldigt intressant berättelse, samt att man får en ordentlig bild av hur Tishko har varit och betett sig. En riktig dåre i mina ögon !!
Varse go, mina vänner.

https://docdro.id/BPS10VG

Det andra jag har att bjuda på är beslutet samt dokumentationen till RPU.
Här får vi lite inblick i dom olika häktningarna och varför han häktades.
(bilagorna är sekretess under utredningen)
Varse go igen, mina vänner.

https://docdro.id/QFMOTZd

Vad skulle ni göra utan mig och mina dokument..... he he he he.

Ha det gött, och idag lyser solen i Göteborg.

Tack! Ja, vad skulle vi göra utan dig och dina dokument!

När jag läser det första dokumentet under Rämsells inledning så står det citat"TA agerar märkligt under förhöret varför en del samtal genomförs av stationsbefäl och arrestvakterna liksom med polisutredare"
Undrar om Rämsell var rädd för T och inte vågade vara ensam med honom under deras samtal, eller tolkar jag fel?
Citera
2020-06-23, 20:47
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läst igenom den första filen. Tack för den! Aldrig sett en så detaljerad redovisning. Normalt spaltar man upp tidsåtgång och vad det gällt och hoppas på att den skall gå igenom. Märkligt är att man redovisat 12.500 kr av Sonnys arbete. Han sa själv 10 000 kr exkl moms. Alltså borde INKL MOMS bli 12500 kr. Men hon tar upp 12.500 kr EXKL MOMS. Har Rämsell saltat notan och inte tror att det skall gå igenom? Hur mycket mer har hon saltat tro?

Men skönt att läsa att Tishko mått skit under häktestiden - och jag hoppas han mår fortsatt dåligt. Ja du, vad skulle vi göra utan dig och dina dokument. Återigen tack! Ska fortsätta nu och kika på dokument nr två.

ja, ju mer man behöver ljuga desto mer skriver man
Citera
2020-06-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det kan jag inte tro på. Han är feg jävel, vågar inte ta med sig kroppsdelar i flera omgångar och sprida de över hela stan.
Nej. Han gjorde av sig kroppen på natten med stor sannolikhet i en res väska på samma sätt som kroppsdelen.
Han har 10 minuter till närmaste vattendrag och 25 minuter till havet.
Han hann inte med städ oxå på natten utan sköter det väldigt dålig medan han stressad att inte klara av det i tid.
Åker fram och tillbaka och städar.
En liten 2a är max 65 kvadrat meter. Det tar inte så mycket tid att städa.
Han fortsatte att städat efter jobbet oxå. Det är inte förrän lördag som Ws mamma knackar på dörren.

Känner du han personligen? Du vet om attt dykare dykt osv men inget har hittats? O sen att gå hem o städa i denna extrema sörja av blod på den korta tiden utan att byta kläder eller behöva duscha som me tar tid? du är ute och cyklar
Citera
2020-06-23, 21:12
Medlem
Osceolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Du verkar haka upp dig ofta på olika offers och GMs mammor och deras relationer?

Du har helt rätt! Har man jobbat med människor som har psykiska problem, har en stor vänkrets och har 4 barn så vet man vad som är sunt och inte!
Citera
2020-06-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Kan tänka mig att han kände sig oerhört förödmjukad första dagarna efter rättegången.

Att HAN blir utredd som psykiskt sjuk!!! Och detta beslutat av en tingsrätt på inrådan från åklagaren.

Den åklagare som han tyckte att han inte behövde visa någon som helst respekt. En åklagare som han, i sin upphöjdhet, kunde sitta och skratta och flina åt eftersom han själv var såå mycket klokare.

Nu, såhär några dagar senare, har det nog börjat sjunka in att han att det inte är han som styr detta längre. MEN jag tror faktiskt att han ser det som W:s fel.
Ja det blev han säkert, han verkade ju själv tro att han skulle frias.
Precis, väldigt höga tankar om sig själv och bara fel på Wilma och alla andra.
Så skönt att han inte går fri iaf 👏
Citera
2020-06-23, 21:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Inte sovit på 3-4 dygn = to, fre, lö iaf. Sönd var mamma etc där. Tisd hoppade han jobbet efter ca 2 Tim o la sig o sova i soffan å blir intagen av polisen. Månd jobbade han väl? Minns inte nu.

Stämmer. Och på Måndagen den 18 nov jobbade han drygt 6 timmar varav att han var han hemma hela 5 ggr under dagens arbetspass - som finns specificerat tidigare vilka tider och hur många minuter han var hemma.
Citera
2020-06-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Stämmer. Och på Måndagen den 18 nov jobbade han drygt 6 timmar varav att han var han hemma hela 5 ggr under dagens arbetspass - som finns specificerat tidigare vilka tider och hur många minuter han var hemma.
Stopp vid Tishkos hemadress, Göteborgsvägen 23, har skett vid fem tillfällen under arbetspasset.

-08:44-08:51(7 min)
-09:52-10:17(25 min)
-11:09-11:28(19 min)
-11:49-11:56(7 min)
-12:53-13:07(14 min)

Sid 116 i fupens pdf.
Citera
2020-06-23, 22:45
Medlem
Kan det vara så att hans motiv var politiskt extremism? Väldigt ironiskt att han som är från Mellanöstern skulle vara en Trump älskande högerextremist. Han anklagar ju Wilma för att vara en spion för demokraterna eller något i en stilen. Tycker att politik här varit väldigt närvarande i fallet.

Tittar man på honom så verkar han klä sig väldigt civiliserat, lite snoffsigt till och med inte alls som invandrarna från förorten.
Senast redigerad av Krakenfranhavet 2020-06-23 kl. 22:48.
Citera
2020-06-23, 22:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakenfranhavet
Kan det vara så att hans motiv var politiskt extremism? Väldigt ironiskt att han som är från Mellanöstern skulle vara en Trump älskande högerextremist. Han anklagar ju Wilma för att vara en spion för demokraterna eller något i en stilen. Tycker att politik här varit väldigt närvarande i fallet.

Tittar man på honom så verkar han klä sig väldigt civiliserat, lite snoffsigt till och med inte alls som invandrarna från förorten.

Jag har aldrig sett att T har anklagat W för att "vara spion för demokraterna" - vart har du läst det?
Däremot anklagade han henne för att "ha djävulen i sig", om det var hennes egna ord till sina vänner kommer jag inte ihåg faktiskt.
Citera
2020-06-23, 22:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Tack! Ja, vad skulle vi göra utan dig och dina dokument!

När jag läser det första dokumentet under Rämsells inledning så står det citat"TA agerar märkligt under förhöret varför en del samtal genomförs av stationsbefäl och arrestvakterna liksom med polisutredare"
Undrar om Rämsell var rädd för T och inte vågade vara ensam med honom under deras samtal, eller tolkar jag fel?
Jag tolkade det så med.
Citera
2020-06-23, 23:02
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hm intressant 🤔
Surfplatta kanske?

Strålande, nu framgår det att du gissar. Fortsätt så.
Någon speciell surfplatta du tänker på som kan avsätta ett sådant avtryck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in