2020-06-23, 22:06
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo man måste kunna sägas vara på väg att uppnå flockimmunitet och det tar ju ett tag för väldigt månha tt bli immuna. Men för varje immun så minskar ju dessutom risken för smittspridning med en liten andel.

Säg det då. För det du säger i dina inlägga är att vi är lite flockimmuna. Vilket per definition är en omöjlighet.

Ord har betydelse.

För övrigt kommer flockimmunitet det inte inträffa förrän det finns vaccin.
Citera
2020-06-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Vi är inte i mål förrän spridningen upphört.

Eftersom immuniteten inte verkar hålla i sig mer än sex månader (för dom med svår covid) och bara runt två månader för dom med mild, så kommer flockimmunitet aldrig uppnås förrän vaccin finns.

Alla dessa som blivit smittade så här långt kommer vara mottagliga till vintern igen...

The vaccine the Russians are working on supposedly grants immunity for a year or so. The question is whether naturally forming antibodies alongside T Cell responses provide immunity for this long as well. I certainly hope so.
Citera
2020-06-23, 22:11
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Där jag bor är det bara att åka och testa sig. Man kliver inte ens ur bilen. Var säkert 20 bilar i kö när vi kom 2 minuter innan öppning och sen fyllde det bara på.

Gick in på vårdcentralens hemsida igårkväll och svarade på lite frågor. Fick ett sms en timma senare att jag skulle infinna mig på plats idag kl 10. Kostade inte en krona.

Jag och frugan hade föranmäla oss. Men inte barnen, men dom tog dom med. Ända kravet var att dom var skriva på den vårdcentralen.

Kan förövrigt inte rekommendera testet, det kliade mer än vad analklåda gör, men detta gick inte göra något åt haha

Intressant info.
Har funderat på att testa mig, även om jag är rätt säker på att jag inte haft det.
Tack.
Citera
2020-06-23, 22:11
Medlem
Citat:
Vi är inte i mål förrän spridningen upphört.

Eftersom immuniteten inte verkar hålla i sig mer än sex månader (för dom med svår covid) och bara runt två månader för dom med mild, så kommer flockimmunitet aldrig uppnås förrän vaccin finns.

Alla dessa som blivit smittade så här långt kommer vara mottagliga till vintern igen...

Vad får du detta ifrån?
Citera
2020-06-23, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är helt korrekt att flocken i den här tråden är de som är kritiska mot allt det Sverige gjort eller inte gjort samtidigt som de anser att C19 är extremt dödligt. Det är väl ungefär 80-20 med flockens andel först.

Det komiska är ju nu mest det faktum att Tegnell som kritiserades för att agera saktfärdigt och underskatta viruset nu tror på en hård andra våg. På andra sidan tror Olsen, som var mer inne på faran i början, inte på en andra våg. I detta fall är jag beredd att ställa mig på Olsens sida. Innebär det att Tegnell är alarmist?

Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Det här ska vi komma ihåg när finnarna åker på nån skit i framtiden som vi sluppit undan. Ryssinvasion eller nån sjukdom. Glöm vår hjälp. Idioter.

Så Sverige ska få åka snålskjuts? Suck. Hoppas att Finland, men inte bara Finland utan hela världen, ser till att SVerige inte får nån hjälp. Har de tyckt de var bäst i världen? Var de bäst på att räkna? Var de bäst med strategin? Nåväl, de får klara sig själva.
Citera
2020-06-23, 22:13
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Struntprat för de flesta lär immuniteten vara i mellan 1 till 5 år. Förhoppningsvis längre och förhoppningsvis så har virusets effekt blivit mildare då.

Hahahaha. Max för Coronavirus är två år. De flesta Coronavirus bara sex månader.

Här. Läs på lite:

https://health-press.news/2020/06/22/news-study-shows-coronavirus-antibodies-may-only-last-2-to-3-months/

https://www.the-scientist.com/news-opinion/studies-report-rapid-loss-of-covid-19-antibodies-67650

Sug på den du...
Citera
2020-06-23, 22:13
Medlem
Citat:
Säg det då. För det du säger i dina inlägga är att vi är lite flockimmuna. Vilket per definition är en omöjlighet.

Ord har betydelse.

Struntprat igen och apropå ords betydelse så har ju ordet flock en viss betydelse och det betyder inte HELA befolkningen!
Citera
2020-06-23, 22:14
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Vad får du detta ifrån?

https://www.the-scientist.com/news-opinion/studies-report-rapid-loss-of-covid-19-antibodies-67650

https://health-press.news/2020/06/22/news-study-shows-coronavirus-antibodies-may-only-last-2-to-3-months/
Citera
2020-06-23, 22:15
Medlem
Citat:

Ord har betydelse.

Det är väl klart att man kan vara lite flockimmuna? Annars skulle det bara existera när 100% av befolkningen är immuna samtidigt.

Ju fler immuna, desto bättre skydd.
Citera
2020-06-23, 22:18
Moderator
Tinuviels avatar
Ekonomi/politik får ni diskutera i andra forumdelar. Den här tråden ligger i Medicin och Hälsa och då ska fokus ligga på dessa aspekter av pandemin.

Tråden låses ett tag för städning.

// mod
Citera
2020-06-23, 22:49
Moderator
Tinuviels avatar
Låser upp igen.

Håll er till ämnet, diskutera i sak och sluta tjafsa med varandra - fortsätter ni riskerar ni varningar och sedermera avstängning.

// mod
Citera
2020-06-23, 22:52
Medlem
-AIR-s avatar
Är det någon som har koll vad klustersmitta innebär? Alltså ibland får jag känslan att man talar om det som om det är en egenskap i själva viruset. Men det måste väl vara våra restriktioner som gör att det uppstår som klustersmitta? Hade vi levt som vanligt så hade väl skiten bränt igenom befolkningen som influensa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in