2020-06-23, 19:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Plocka nu fram länken istället för att kontinuerligt ljuga som en psykopatisk mytoman.

Länken, tack!

Du är tålmodig !
Citera
2020-06-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
And I’ve posted a more in-depth aggregate study that finds an IFR of over 1% — so falling back on your 0.75% study will not work here. Neither will pointing towards the FHM reports.

My theories are from scientists. Your theories are from SVT.

We don’t believe you. You need more people.

Nu ljuger du igen.

SVT har en artikel som länkar till studierna.

nu har du tappat det fullständigt. Nu visar du hur totalt oseriös du faktiskt är och har varit från första början.

Och nej, det är INTE MIN studie som anger 0,75% det är SNITTET på det stora studierna som finns publicerade. Hur svårt ska detta vara att fatta för dig??

Hur ska en person som inte ens förstår vad han läst kunna utläsa någonting annat i en studie?
Spelar ingen roll att du postat en studie som säger nått annat.

Snittet för de som finns är fortfarande en dödlighet på 0,75%

Och de flesta studier som existerar är långt under 1%. I dag anges aldrig ett så högt tal i media när man räknar dödlighet. Igår var Hong Kong´s smittskydd ute i media och räknade på en dödlighet på 0,5%.
Citera
2020-06-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Varför kommer det inte märkas om det redan har märkts?
Liksom vad snackar du om..Vi har redan haft en överdödlighet. Men den överdödligheten har försvunnit ur statistiken påstår du... För att det är magi.

Därför att summerat över åren 2020-2021 kommer det inte märkas. Enskilda månader ja, men inte över en två års period.
Citera
2020-06-23, 19:42
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Nå, hur blev det med länken?

Du vet, alla de där länderna där sjukhus rapporterar patienter som döda i COVID-19 för att få mer pengar?

Plocka fram den där länken någon gång! Du påstår ju dessutom att du redan tillhandahållit den.

Seså, storskrävlaren, fram med länken nu så vi får det här undanstökat!

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Actually in à LOT of countries the hospitals get more money if their patients are said to have died of Covid 19 instead of pneumonia. And They get even more money if their patients died of covid 19 while in a respirator.
Citera
2020-06-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Tom Britton var ju ganska tidigt ute och hävdade att vi skulle få mellan 8000 - 20 000 döda något han reviderade i mitten av Maj till 6000 - 14 000 med en sannolikhet i det nedre spannet av de talen.

Det ser ju ut att kicka in rätt bra ändå.

Vid tidpunkterna han sade dessa siffror så minns jag att folk nästan skrattade åt honom. Aaaaaaldrig att vi skulle få så höga dödstal.

Good work Britton!

Nej. Inte ens 20% i Stockholm har fått corona. Ännu färre i övriga landet. Och ändå 5000+ döda. Det blir värre.

Jag hade inga antikroppar trots övertygelse om att jag varit sjuk tidigare. Många kommer att bli besvikna över sina provresultat. Tvivlar på att folk som haft bekräftad corona har haft en mild infektion. De flesta som jag pratat med tyckte det var kämpigt. Tror att man märker av ordentligt om man drabbas. Tyvärr.
Citera
Medlem
Såg att Finland erbjuder Sverige hjälp med allt från intensivvårdsplatser till att hjälpa till med testningen. Det är fint och vackert men även en biprodukt av att länderna behöver varandra rent ekonomiskt. Det är rätt långt från allt det hat man läser här i tråden som tycker det enda rationella är att låta svenska medborgare dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Inom vilken tidsspann? Innan vaccin eller vad? Vaccin kan fortfarande vara år iväg.

Totalt sett vad jag förstår. Mellan 6000 - 14 000 döda med högst sannolikhet i det nedre spannet.

kommer ju börja gå otroligt segt upp vid månadsskiften Juli/Aug och framåt om halveringstakten på antal döda per dag fortsätter. För då är vi nere på en-tal per dag i snitt och då går det låååååångsamt uppåt.

Se på Danmark
Citera
2020-06-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
En viktig detalj för kommissionen när den ska utreda hur många dödsoffer man kalkylerade med.

Tom Britton ska väl ändå inte utredas av nån kommission. Han är ju helt utomstående i det här.
Citera
Medlem
Inte heller Johan von Schreeb, professor i global katastrofmedicin, tror på en andra våg – utan snarare att viruset kommer som gräsbränder.

Hoppas att han och Olsen har rätt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPwe7o/professorn-tror-inte-pa-andra-vag-mer-som-grasbrander
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
sjunde gången detta står i Aftonbladet. Är det torrt på nyheter?

Studier från fyra länder pekar på att blodgruppen påverkar risken att bli allvarligt sjuk i covid-19.

Nu ska en svensk forskargrupp ta reda på vad det beror på.

Blodgrupp 0 är underrepresenterad och blodgrupp A är överrepresenterad bland de som blir allvarligt sjuka i covid-19 och inlagda på sjukhus. Det visar studier gjorda i Kina, Spanien, Italien och USA.

Det säger ju knappt ett skit. Hur ser det ut för AB och B som jag har? Som är ovanligt
A är väl den vanligaste blodgruppen i Sverige? Det vet givetvis Aftonbladet. Skrämsel säljer det bra på. Har själv A Rh+...
Citera
2020-06-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Nej. Inte ens 20% i Stockholm har fått corona. Ännu färre i övriga landet. Och ändå 5000+ döda. Det blir värre.

Jag hade inga antikroppar trots övertygelse om att jag varit sjuk tidigare. Många kommer att bli besvikna över sina provresultat. Tvivlar på att folk som haft bekräftad corona har haft en mild infektion. De flesta som jag pratat med tyckte det var kämpigt. Tror att man märker av ordentligt om man drabbas. Tyvärr.

Nu pekar ju precis all data, statistik och kunskap om precis tvärt om i allt du sade här ovan.

Tänker inte ens gå in på att kommentera det mera än att en pandemi är rätt mycket mer än de personer du "pratat med"
Citera
2020-06-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Jag trodde också jag skulle ha. Men icke. Men det surras ju även om Tceller, alltså inte mätbara i blodet. Utan kan testas lokalt, i näsan eller svalget. Tror inte vi riktigt vet än hur detta ska mätas.

Korsimmunitet från andra coronavirus ter sig tydligen som tceller, alltså inte mätbara antikroppar. Jag har fortfarande hopp om viss immunitet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in