Jag bryr mig föga om andra kulturer, jag lockas dock av den "bullerby-svenska nationalromantiska bilden av min barndom", men den är tyvärr omöjlig att finna idag.
Men när jag reser så är det inte för att fota sevärdheter eller vandra längs någon kulturmärkt väg.
Nej, jag reser för att äta, jag äter allt jag inte kan äta hemmavid. Min önskan är att äta mig genom djurrikets utdöende raser.
När jag är utomlands så vandrar jag från restaurang till restaurang och äter det jag aldrig har ätit förr. Givetvis dricker jag espresso och mojito på vägen, för någon måtta får det vara.
Men jag skulle vilja äta hajfenssoppa även om det enligt provsmakare har en tämligen menlös smak. Men fugu står på "att äta listan" Men där finns även vithövdad havsörn, vit tiger och lite simplare saker som elefant.
Men det är väl i princip denna lista jag får gå efter:
https://www.listor.se/djur-natur/varldens-mest-utrotningshotade-djur/
Men jag bryr mig inte om andra kulturer. Det som lockar är mat, och det är inget jag skryter om eller påtvingar mina medmänniskor att höra om, det är mitt privata nöje. Jag äter av ren nyfikenhet. Dock ger jag fan i Indien och andra kloaker.