Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Själv har jag tröttnat på Coronan men gillar denna tråd och brukar läsa mycket här. Och visst har jag också märkt av det du skriver, fast tvärtom då. Här ska man hata Tegnell och Sverige och köra AGGRESSIV TESTNING, SPÅRNING, ISOLERING. Björn Olsen är Gud och ingen källa är för obskyr om den bekräftar flockens teorier. Du tillhör alltså flocken i detta fall.
Så här fungerar alla frågor i samhället nu för tiden. Den ena sidan sitter i sin bubbla och anklagar den andra sidan för att sitta i sin bubbla. Viva Internet!
Jag tillhör inte flocken i Sverige, dvs. de lämlar som gladeligen kör utför ett stup, om ledaren säger åt dem. Eller gladeligen låter hur många äldre som än "krävs", dö i Sverige i Corona.
Några från flocken finns här inne och spammar rent nonsens. Trist, det förstör tråden för de som vill vara seriösa.
Mycket glad att jag inte tillhör den där flocken, utan helt och hållet från början tänkt själv och tänkt kritiskt. Och insett att vägen att gå är inte att offra äldre i covid, på nåt slags imaginärt ekonomi-altare. Några här inne har lyckats tänka kritiskt såväl som empatiskt, och att bry sig om de som blir utsatta för Corona-haveriet, But, you're sticking with the herd. Bääh.