2020-06-23, 13:57
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vad tror ni blir dagens siffra gällande COVID-19 döda? Skulle kunna tänka mig att det nästan tyvärr går över 100. Stackars människor
Om vi ligger på samma eller minskande medelvärde (och några dödsfall redan räknats in) bör den bli strax över 100

Jag gissar på 110.
Citera
2020-06-23, 13:58
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nu faller förtroendet för AT och Löfven som en sten.
Precis som jag förutsåg
Svenska folket i allmänhet är tröga men nu fattar de mer och mer.

Mitt förtroende för svenska folket att kunna analysera läget och se hur lurade vi är av våra politiker, är ganska lågt. Svetsaren kommer att åter vinna valet 2022 och bilda regering. Detta kan jag lova dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Du tror att 25% av Sveriges befolkning skulle ta skadligt höga doser av D-vitamin om de blev rekommenderade att ta en tablett om dagen?

Det tror inte jag. Jag tror du har en helt skev bild av hur mycket D-vitamin man behöver inta för att det skall vara skadligt.

Livsmedel i Sverige är berikade med D-vitamin,

mjölk och smör t ex väl?

Ingen aning om tillskottet varierar över året.

Så man får i sig lite genom maten.
Exakt tjugofem procent? Nej. Men alldeles för många skulle ta alldeles för mycket.

Det första som hände här var ju att någon sa att den tog ”en tablett” eller 2500IE om dagen. Vilket är en lagom dos per vecka.

Dessutom är det inte personer som behöver 400IE per dag som är problemet, utan människor som av olika anledningar har allvarlig D-vitaminbrist.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vi kan då säga att kommunerna försökte, men inte lyckades när det gäller god hygiennivå i äldreomsorgen. Det kan inte FHM eller Tegnell hjälpa.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Sant.

Men de är fortfarande ansvariga för vad regioner och kommuner ska försöka göra.
Eller hur?

Tredje försöket att få svar på en enkel fråga:
Menar du verkligen ändå att FHM inte har något ansvar när de t.ex. sa att masker i äldrevården inte behövs
?

Så du lämnar tråden utan att svara på en enkel fråga som är ställd 3 gånger.
Du är en feg och oärlig debattör som aldrig kommer erkänna att FHM har ansvar för vilka åtgärder som skall utföras i regioner och kommuner (och att dessa sedan har ansvar för genomförandet).
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Skulle inte viruset ”dö ut” när värmen kommer enligt FHM?😷😷😷😷😷😷

Tegnell lär nog skylla på fläktar som förstör det
Citera
2020-06-23, 14:00
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I’m going to put out a +20 for today. I think we’ll see +80 tomorrow, however.

Ja, statistiken som kommer från FHM är minst sagt alldeles för ryckig.
Citera
2020-06-23, 14:01
Medlem
Otroligs avatar
Avlidna: 39
Nya fall: 1905

Fördelningen av nya fall och avlidna: https://covidstatistik.se
Citera
2020-06-23, 14:02
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
48 dödsfall rapporterades förra tisdagen.

Om det är fler än 48 som rapporteras idag så ökar dödsfallen (7 dagars rullande genomsnitt av rapporterade dödsfall.)

Och om det är färre än 48 så minskar dödsfallen.
39 nya dödsfall.

En liten minskning alltså. Bra!
Citera
2020-06-23, 14:02
Medlem
Är jämställdsmyndigheten med nu också?
Citera
2020-06-23, 14:04
Medlem
santos_devilles avatar
Blir lika glad varje gång man ser att dödstalen minskar veckan för vecka! Kommer bli skönt när vi är nere på ental och till slut 0 och vi kan öppna upp på riktigt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Ulf är ingen sosse. Han verkar tro att det rör oss alla,

det kanske kan förklara intresset.

”Jag har sagt det tidigare, men det måste upprepas: För ett land vars halva BNP bygger på export är andra länders tilltro och respekt en helt avgörande tillgång”, skriver han.

Ulf Kristersson till attack mot Ann Linde efter tv-intervju
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vPgrE/ulf-kristersson-till-attack-mot-ann-linde-efter-tv-intervju

Skulle du kunna förklara för mig den där berömda Sverigebilden som nu är solkad så att andra länder inte vågar köpa våra produkter eller göra investeringar inom landet?

Att det har dött en massa 80+ på äldreboenden - på vilket sätt skulle det påverkar exporten? Dessa döingar har ju inte deltagit i produktionen och även om det skulle dö lika många gamlingar till då innebär detta inte något produktionsbortfall för Sverige.

På vilket sätt skulle detta skrämma bort investerare från Sverige att det har dött folk i äldreomsorgen?

Jag skulle gärna vilja förstå logiken i det som hävdas på det bestämdaste utan att någon kan förklara hur allt hänger ihop
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Idag kör de live från FHM så då blir det låga siffror.

Ja det blev idag en rapport på 39 döda från FHM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in