2020-06-22, 23:06
Medlem
Nej, detta är bara skitsnack. En åtstramning betyder ingenting innan vi ser vad det egentligen innebär. Politiker älskar att spela dumma. Dom kommer lägga fram det här som att man vill göra stora insatser och den dagen det verkligen gäller kommer allt det finstilta läggas fram för Svensson.

Gäller ej kvotflyktingar
Gäller ej flyktingar som kan uppvisa
Gäller ej flyktingar som pga risk för utsatthet i hemlandet ej kan skickas hem
Gäller ej flyktingar som ingår i blablabla insats
Gäller ej flyktingar som har barn som rotat sig på dagis
Gäller ej flyktingar som är dömda för brott i hemlandet
Gäller ej flyktingar som väntar barn

Osv. Listan med undantag gör att man inte kommer göra någonting som helst åt situationen. Köp för faaan inte detta skitsnack.
Citera
2020-06-22, 23:07
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Så om ett parti ändrar åsikt så är det fel det med?
Haha, men kom igen!!!! Centern blev ju omnämnt som Stureplanspartiet för de vände om politiken så drastiskt. Sedan har de ändrat sig totalt i olika frågor för att vinna makt. De har ingen ryggrad. Noll ryggrad. Det är vidriga människor som du inte kan lita ett dyft på. Var ju inte länge sedan Annie skulle äta upp sin högra sko om verkligheten med styre om Stefan Löfven blev sann.

Såhär är det hela tiden. Att rösta på Centerpartiet är lika galet som att gifta sig med en mytoman
Citera
2020-06-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Haha, men kom igen!!!! Centern blev ju omnämnt som Stureplanspartiet för de vände om politiken så drastiskt. Sedan har de ändrat sig totalt i olika frågor för att vinna makt. De har ingen ryggrad. Noll ryggrad. Det är vidriga människor som du inte kan lita ett dyft på. Var ju inte länge sedan Annie skulle äta upp sin högra sko om verkligheten med styre om Stefan Löfven blev sann.

Såhär är det hela tiden. Att rösta på Centerpartiet är lika galet som att gifta sig med en mytoman
Ok. Nu fick du spy ur dig mer hat men du han inte med frågan
Citera
2020-06-22, 23:25
Medlem
Engelitzs avatar
Alltså jag känner tusentals personer och jag vet en som röstar på C.. Vem är det egentligen som röstar på C? Är det den typiske bonden eller barn till lantbrukare? Eller är det invandrarkvinnor? Hipsternörd som bor på Södern och jobbar med reklam eller programmering? Vem i helvete röstar på C, ett parti som ständigt byter ståndpunkter? Nån i tråden som är väldigt insatt i väljarströmmar och som vågar sig på att spekulera hur detta eventuellt kan påverka partiet i opinionsmätningar.. Man har ju "hattat" lite väl mycket fram och tillbaka, och ingen, inte ens partiets topp kan ju veta vad en röst på Centern innebär.. För mig känns det mer logiskt att rösta på extremvänster eller extremhögern... Snart är väl Centern för kärnkraft och återöppnandet av rasbiologiska institutet lagom till hundraårs jubileet 2021.. Inget förvånar längre.. Rösta på C, och köp grisen(Annie Lööf) i säcken typ....
Citera
2020-06-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Så om ett parti ändrar åsikt så är det fel det med?
Jag tycker inte den sakpolitiska förändringen är dålig, men vad ändringen kan leda till är fruktansvärt.

"Skärpt migrationspolitik" är "too little too late", och en Pyrrhusseger i ett läge där alldeles för många utlänningar redan är på plats. Vi behöver en konservativ riktning som tar tag i problemet, men dagens besked kan mycket väl leda till alliansens försoning istället. Det vore en katastrof.
Senast redigerad av Olbars 2020-06-22 kl. 23:44.
Citera
2020-06-22, 23:44
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Lögnerna från alla falska människor går inte dölja längre. Det är ingen framgång med okontrollerad invandring. Ett parti som bara för ett par år sedan svek alliansen och rad av sina hjärtefrågor har nu vänt och vill nu helt plötsligt ha stramare invandring.

Jag tror de ser förfallet komma. De vill inte sitta med i den destruktiva regeringen mer. Men Centerpartiet är inget att lita på. De vänder alltid kappan efter vind. Bara för ett par år sedan pratade partiet om 40 miljoner invandrare och att man inte fick prata siffror för det var rasistiskt. Då har väl Annie Lööf blivit rasist nu då.

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-c-oppnar-for-stramare-migrationspolitik/
Litar ni på C?

C är aldrig att lita på. De har mycket att bevisa genom att gå från ord till handling.

Om jag skall spekulera, och utgå från att uppgifterna är någorlunda korrekta, så kan detta ha att göra med att Kristersson meddelat att M inte vill gå till val på ett samarbete med C. Det skulle innebära att C har att välja på att fastna som dörrmatta åt S eller bli isolerade, särskilt om man bedömer att L åker ut i nästa val och då har man ingen partner alls.

Men, beslut under galgen eller löften som inte visats i handling skall man inte ta på allvar.
Citera
2020-06-22, 23:46
Medlem
glidan10s avatar
Den jäkla häxan litar jag inte på ett dugg, hon och mona sahlin kan fan hoppa......
Citera
2020-06-22, 23:47
Medlem
SkattefriZons avatar
Äter hon upp sin sko och visar att hon varit Sveriges största lögnare så kanske jag kan tro på det.
Citera
2020-06-22, 23:48
Medlem
gunnarks avatar
Jag tror faktiskt jag skulle tro mer på Om Gustav Kasselstrand sade att han vill ta hit 30 miljoner människor än att Centern har omvänt sin politik på detta område
Citera
2020-06-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag tycker inte den sakpolitiska förändringen är dålig, men vad ändringen kan leda till är fruktansvärt.

"Skärpt migrationspolitik" är "too little too late", och en Pyrrhusseger i ett läge där alldeles för många utlänningar redan är på plats. Vi behöver en konservativ riktning som tar tag i problemet, men dagens besked kan mycket väl leda till alliansens försoning istället. Det vore en katastrof.
Det ena utesluter inte det andra.
Att strypa invandringen är en viktig sak men lika viktigt är det att vi tar hand om de vi har här nu.
Det jag opponerar mig emot är att om två parter förhandlar så måste minst en ge sig men detta har inte CracyDog riktigt förstått
Citera
2020-06-22, 23:53
Medlem
Centerns sojapojke Jonny Cato har dementerat att några uppgörelser är på gång via Twitter. Det kan vara lika välinformerat av Aftonbladet som med Suhonen och Palmevapnet.
Citera
2020-06-23, 00:00
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskafolket
Centerns sojapojke Jonny Cato har dementerat att några uppgörelser är på gång via Twitter. Det kan vara lika välinformerat av Aftonbladet som med Suhonen och Palmevapnet.

Tänker man på minidebatten för nån vecka sedan mellan Jonny Cato och Jimmie Åkesson så verkar ju Cato va typer som varken medger eller dementerar... Man fick ju inget vettigt ur honom.. Hon stod ju bara och rapade samma floskler hela tiden... Om möjligt ännu sliskigare och halare än Annie Lööf...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in