2020-06-22, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, jag är rejält trött på folk som är riktigt dumma i huvudet. Som du.

Om du vill veta hur vi för statistik här i UK går det bra att fråga. Men ge dig inte i kast med att tala om för mig hur vi registrerar folk som avlider i COVID-1. Där vet jag allt du behöver veta. Allt.
För all del, berätta vad du anser dig veta, men jag kommer att rätta dig om du har fel. Det får man tåla på ett diskussionsforum.
Citera
2020-06-22, 23:05
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Hallåå, storskrävlar'n! Vi väntar på besked!
Vilka är dessa "många" länder som fuskar med döds-attesterna för att få försäkringspengar! Det kan ju inte vara så svårt att klistra in en liten länk!

Kom igen nu då - nu har du chansen att visa hur duktig du är! Storskrävlaren!
Citera
2020-06-22, 23:06
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det måste väl rimligtvis finna något mellanväg mellan Tegnell och Olsen. Båda är ju extremister på varsin sida spektrumet.
Tittar du globalt är det defentivt bara en av dem som är extremist.
Citera
2020-06-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Folk måste kunna handla nödvändigheter men det är ingen nödvändighet att åka till en nöjespark.

Ja om du anser att Ullared är en nödvändighet så har vi rätt olika uppfattningar.
Sedan handlar det inte om vad som är nödvändigt bara.
Utan om jobb och ekonomi.
Är mycket som inte är nödvändigt i samhället om det nu ska styra vad som får hålla öppet.
Citera
2020-06-22, 23:07
Bannlyst
Citat:
Nej. Jag är antagligen en av få i den här tråden som vet exakt vad jag pratar om.

Du får gärna tala om för mig i vilka länder man fuskar med rapporteringen för att lura till sig högre ersättning.

Kom igen nu då, visa hur duktig du är! Storskrävlaren!

Haha, storskrävlaren? Säger den som anser sig vara en av få som vet exakt vad hen pratar om. Detta trots att vi aldrig for veta vad hen vet. Hanahaha!
Citera
2020-06-22, 23:08
Medlem
Jofs avatar
Synd att detta blivit en tråd för pajkastning. Borde vara en seriös tråd i ett allvarligt ämne.
Nu är det mest arga unga män (antagligen) anklagar andra lika unga och arga män för att vara idioter och vill framhäva sig själva.

Kan inte ni skapa en tråd inom psykologiämnet på temat: Jag är bättre än Du. Och du är en idiot?
Citera
2020-06-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Men vilka sjukhus gäller det ? De måste ju ha ett namn eller hur? Eller är sjukhus I NY namnlösa?

https://thespectator.info/2020/04/09/hospitals-get-paid-more-to-list-patients-as-covid-19-and-three-times-as-much-if-the-patient-goes-on- ventilator-video/
Citera
2020-06-22, 23:10
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Hallåå, storskrävlar'n! Vi väntar på besked!
Vilka är dessa "många" länder som fuskar med döds-attesterna för att få försäkringspengar! Det kan ju inte vara så svårt att klistra in en liten länk!

Kom igen nu då - nu har du chansen att visa hur duktig du är! Storskrävlaren!
Lugn , hen googlar som besatt nu...
Citera
2020-06-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nope those died too In Sweden THE survival rate was higheras Swedish doctors did not throw in chanceless persons in respirators!

You are again ducking the question. What about the people who survived that wouldn’t be given a chance in Sweden? You are so callous you won’t even acknowledge their existence?
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
För all del, berätta vad du anser dig veta, men jag kommer att rätta dig om du har fel. Det får man tåla på ett diskussionsforum.
Är du dum i huvudet?

Skall JAG berätta att du har helt fel när du vräker ur dig något helt absurt?

Citat:
Ursprungligen postat av Dumhuvudet
Det är ett faktum att alla med påvisad covid reggas som covid-döda om de dör. I Sverige, ingen annanstans i världen.

Om du är intresserad så kan jag säga att svaret på påståendet ovan är Nej, Sverige är inte det enda landet i världen där patienter med "påvisad covid reggas som covid-döda om de dör". Och det vet jag eftersom jag är den person som ansvarar för all statistik relaterad till COVID-19 i UK.

Är vi klara nu? Du hade fel.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Det kraftiga coronautbrottet i Gällivare har överraskat regionledningen i Norrbotten.

I klippet hör du regiondirektör Anna-Stina Nordmark Nilsson berätta om detta och hur patienter från Gällivare flygs till andra sjukhus.

De trodde snarare att det skulle komma mer framåt hösten, där uppe. Hoppas de reder ut sommaren nu. Håller tummarna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/regiondirektoren-vi-ar-tagna-pa-sangen
Som jag förstått det finns det en rimlig förklaring till tidpunkten för nuvarande utbrott, nämligen ett produktionsstopp på 2 veckor då 800 reparatörer kom till Malmberget (som ligger i Gällivare kommun) med början sista maj. Det stämmer väl rätt bra tidsmässigt.

Eftersom reparationerna var planerade (antar jag) borde det inte ha kommit som en överraskning med någon form av utbrott. Är LKAB så mäktiga där att man inte vill peka ut dem som orsaken?
Citera
2020-06-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Yes I do feel worried for them and other regions aswell, that have so far been "spared". With free travels now within the country, I fear more news like this from Gällivare, but from other small towns with limited resources.

It makes me feel sick that some people in here deny the serious situation in Norrbotten, when the staff even had to fly patients from Gällivare to other hospitals in the region! That is an extremely serious situation. Moving seriously ill covid-patients is always associated with risks, as we have seen in other articles...

Many people here are either gravely misinformed or actively enjoy spreading misinformation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in