2020-06-22, 17:33
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Jag såg SD KU-anmäler Ann Linde för intervjun men vad vad innebär KU-anmälan rent praktiskt? Vad kommer hända?

Oftast inget tyvärr. Men om flera i riksdagens skulle gå ihop och hävda att hennes agerande är en skada för Sverige så kan man rösta ner henne och få henne avgå.
Senaste var det ju Annika Strandhäll man försökte men då valde ju några partier att ge henne sympati.

Så det är en allvarlig anklagelse men man håller varandra om ryggen allt som oftast. Men det är ju ändå med anledningen av covid-19 så det är ju allvarligt.
Citera
2020-06-22, 17:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Jag såg SD KU-anmäler Ann Linde för intervjun men vad vad innebär KU-anmälan rent praktiskt? Vad kommer hända?

Inte ett skit. Det är bara en markering.
Citera
2020-06-22, 17:34
Medlem
WHO: Bristande ledarskap farligare än själva viruset

https://omni.se/
Citera
2020-06-22, 17:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
In the second-phase antibody tests released a few days ago, 32.6% of the Bronx tested positive for antibodies.

0.26% of the New York City population has died due to the virus (official + probable deaths on the government website / 8,400,000). The antibody test results revealed a 21.6% antibody rate amongst the population.

Då hamnar New York ganska nära 1 i IFR.
Citera
2020-06-22, 17:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

1 procent ;-)
Citera
2020-06-22, 17:38
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Stackars er alarmister. Hur ska ni ha det? För några veckor sedan handlade diskussionen om att RÄDDA LIV - nu handlar det om huruvida ungarna ska få sockervadd eller inte.

Vad är det som är viktigast? Ni borde bestämma er någon gång istället för att bara kritisera i blindo.

"Vi vill ha lockdown nu!" ... "Nej, nu har de stängt ner Gröna Lund- barnen LIDER!"

Jag tror inte riktigt du läser vad jag och flera skriver. Om vi går tillbaka så har Sverige gjort fel.

Men om man öppnar upp resor, färjor, köpcentrum, men sedan som nu stänger nöjesfält så är man inte konsekvens i sina beslut.
Antagligen stänger man ner allt eller så öppnar man för alla.
Det blir ju inte rättvist.

Det måste väl även en sådan person som du tycka är konstigt som tycker att vi "alarmister" som inte håller oss till en vänsterliberal syn och rättar oss i ledet att hålla med regeringen tycker är konstigt?
Det här med smygstängningar och smygöppningar är inget bra budskap.

Stäng ner eller öppna upp helt. Sverige vet att man är i en katastrof och man kan inte öppna upp. Jag tror man egentligen vill stänga ner men vågar inte ändra sin strategi.
Citera
Medlem
https://www.mdpi.com/2079-7737/9/6/128/htm

Here is another recent study supporting the fact that the more widespread infection becomes the higher the IFR will rise.

Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Stackars er alarmister. Hur ska ni ha det? För några veckor sedan handlade diskussionen om att RÄDDA LIV - nu handlar det om huruvida ungarna ska få sockervadd eller inte.

Vad är det som är viktigast? Ni borde bestämma er någon gång istället för att bara kritisera i blindo.

"Vi vill ha lockdown nu!" ... "Nej, nu har de stängt ner Gröna Lund- barnen LIDER!"

Du verkar ha fått det hela om bakfoten min vän.

Vi som "larmade" bryr oss faktiskt inte om att Gröna Lund inte serverar sockervadd, vi sitter hemma med ett lager med masker och hade inte ens tänkt på att besöka ett nöjesfält.

Det som däremot är intressant är att titta på hela skåran som tyckte "vi behöver inte lockdown". Nu får Sverige sota för det och har stängt mycket som våra grannar har. Vi har även enorma vårdköer som våra grannar redan arbetat med ett bra tag.

Man skulle kunna summera det som att "inte lockdown" är dubbelt dåligt. Vi har högre dödstal, samma urusla utgångsläge ekonomiskt och nu kan inte nöjesbranscher som inriktas mot sommargäster hålla öppet.

Det vore inte bättre att bara ta tjuren i hornen och kört en lockdown så vi hade fått det överstökat va?
Citera
2020-06-22, 17:39
Medlem
Citat:

Det har aldrig handlat om att rädda liv. Tror du att någon jävel i Sverige bryr sig om äldre? I landet där man anses vara förbrukat efter 50? Stort skämt på det.
Citera
2020-06-22, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

It would suggest an IFR of 1.2%.
Citera
2020-06-22, 17:43
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag personligen tycker det är rätt att de får hålla stängt. Den mesta av kritiken härrör nog snarare till den bristande stringensen. Att stänga nöjesparker men samtidigt tillåta Ullared, kollektiva transporter, SJ mfl att köra som vanligt rimmar otroligt illa. Likaså att det är okej för 30 stycken barn att vistas i ett klassrum inomhus, men det är inte okej att sitta i en karusell utomhus. För mig framstår det bara som symbolpolitik. Det har inget med smittspridning att göra för då hade man varit stringent på ett helt annat sätt. Man förbjuder nöjen helt enkelt, men viruset bryr sig inte beträffande vilket typ av sammankomst det är. Det smittar ändå.

Bra sammanfattning. Exakt den bilden och känslan får jag med. Man undrar ju vilken agenda det finns i covid-19 hanteringen här?
Citera
2020-06-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Den här är faktiskt 3 kronor billigare per liter...

https://www.apotea.se/salubrin-handdesinfektion-250-ml

Eller den här:

https://www.apotea.se/savett-antibacterial-hand-gel-250-ml

Japp! Och innerligt tack för tipset! Men nu är vi nere på 65% alkohol, och många andra produkter i mixet... Vanlig handsprit/handgel sådan vi fann innan Kårråååna, alltså minst 70 % och helst 85 %, verkar fortfarande lysa med sin frånvaro. Nu har jag ju inte besökt olika Apotek LIVE, utan får lita till vad som finns ONLINE, men det verkar inte helt lätt att trots tips från vänner här få fram hard-core grejor vad gäller handsprit. Visst kan jag ta T-röd och tillsätta glycerin osv, men var blev de gamla välkända produkterna av...??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in