2020-06-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nonsens, det är nåt du fantiserar ihop för att kunna avfärda kritik.
Whatever. Det är min uppfattning.
Citera
2020-06-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Det närmsta jag kommer är Homie Desicreme 200:- för 3 dl... Annars får jag plutta med små förpackningar med ett innehåll som i bästa fall är 70 % alkohol, något som sades i epidemins början var minimum. Men tack för Ditt tips! Jag har sedan minst 2 månader en bevakning från Apotea och har inte fått något besked ännu. Tvål och vatten funkar inte när man är ute bland folk och måste ta i saker.

Den här är faktiskt 3 kronor billigare per liter...

https://www.apotea.se/salubrin-handdesinfektion-250-ml

Eller den här:

https://www.apotea.se/savett-antibacterial-hand-gel-250-ml
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Efter att ha läst den här tråden har jag fått intrycket att ingen följer rekommendationerna.

Själv tycker jag att tråden ger intrycket av att man gör mycket mer än att följa rekommendationerna, dvs fortsätter att leva isolerad i mammas källare iklädd tomteluva.

Annars är ett gott tips att inte låta Flashback vara representativt för hur folk gör i allmänhet.

Mätningar har visat att den absoluta majoriteten följer råden mer än väl, förutom precis till en början innan de fick spridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
hehe. Jag håller med dig där men det är ändå lite komiskt hur sammansvetsade bönderna i Frankrike är Hade Frankrike kört Sveriges strategi så hade det varit mycket bajs i Frankrike

Jag längtar inte efter sådana här ociviliserade känslouttryck som tecken på "sammanhållning" inom en viss grupp.

Vore horribelt om man var tvungen att fatta viktiga beslut beroende på hur mycket bajs framför riksdagen olika beslut skulle bibringa.
Citera
2020-06-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Kul att du anstränger dig men det gäller ju att man stoppar in rätt siffror. Var får du siffran 5% ifrån?

"Insamlingsperioden 18 -24 maj (vecka 21)
Analys visar en förekomst av antikroppar på 6,3 % (95% KI 4,76-8,24) "

"Andelen antikroppspositiva var fortfarande högst i Stockholm (10,0%; 95% KI 6,71-14,20), medan andelen i Skåne var 4,5% (95% KI 1,75-9,29) och i Västra Götaland 2,7% (95% KI 0,88-6,18)."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/p/pavisning-av-antikroppar-efter-genomgangen-covid-19-i-blodprov-fran-oppenvarden-delrapport-1/

Räknar jag lite snabbt på Sthlm enbart (2.344 miljoner innevånare, <1936 döda), så får jag IFR till <0.8% per 24 maj. Västra Götaland och Malmö kommer att ligga under det värdet.

Att betydligt fler varit smittade än de som visar positivt i antikroppstest kan man utgå ifrån så 0.8% blir den högsta skattningen av IFR som är aktuell.

Fast man kan ju inte bara hugga en siffra mitt i konfidensintervallet utan att redovisa osäkerheten...

I’m sorry, you are absolutely correct. The results I was referring to are from the same report, but collected from blood donors and not from vårdcentralen. This should eliminate the inherent bias in the data sample set somewhat (which is good, as that cannot be calculated away with any formula I know).

“De första preliminära resultaten visar att andelen blodgivare med antikroppar mot covid-19 låg på 1,6 procent vecka 17 och hade förändrats till 5,0 procent i vecka 22.”

I still stand behind my calculations based on this less-biased data set.
Citera
2020-06-22, 15:05
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Värst vad ni alarmister är finkänsliga. Ni vågar inte fatta självständiga beslut om varken vitaminer eller personligt skydd och ni tycks vara otroligt känsliga även på nationell nivå angående huruvida en kines skrattar åt Sverige eller inte.

Själva skrattar ni åt Trump och USA - men det är en annan femma..

Jag skulle tycka att det var en katastrof om svetsaren agerade som ni anser att han borde göra: kolla först om andra nationaliteten skrattar eller gråter och sen fatta beslut där efter.

Alarmist? Att Sverige tycker alla andra gör fel och alla andra tycker vi gör fel är ju mer fakta än ett påstående.
Jag vet inte vad du syftar på gällande USA men jag gillar Trump och han är en perfekt ledare i USA.

Svetsaren har gjort alla fel man kan göra och kan inte ta något beslut utan att skylla på någon annan. Hade han sagt som många av oss sagt från början så hade vi haft ett annat läge.
Strategin Sverige är helt fel.

Men du anser att man gjort rätt och Sverige inte har några problem eller?
Citera
2020-06-22, 15:07
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det ser verkligen illa ut. 2889 fall idag är 250 döda om två veckor.
Hur kom du fram till det?
Citera
2020-06-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hur kom du fram till det?

Titta i valfri statistik.
Citera
2020-06-22, 15:09
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag längtar inte efter sådana här ociviliserade känslouttryck som tecken på "sammanhållning" inom en viss grupp.

Vore horribelt om man var tvungen att fatta viktiga beslut beroende på hur mycket bajs framför riksdagen olika beslut skulle bibringa.

Skillnaden mellan Sverige och Frankrike är att i Frankrike läger dom bajs-skitkorvar utanför riksdagen.
I Sverige sitter det skitkorvar i riksdagen i form av vänstermuppar, MP och Sossar som borde vara utanför

För att bevisa min tes om vilka vi har i riksdagen som är med och fattar beslut om covid-19

https://twitter.com/ROGSAHL/status/1273144387732635657

Känns det tryggt att ha såna här människor i vår kammare?
Citera
2020-06-22, 15:16
Medlem
Otäckt detta Tegnell-hatet, den dumma massan ger sig på syndabocken som etablissemanget och eliten utnämnt för att skydda sig själva.
Citera
Medlem
Wajis avatar
https://www.expressen.se/nyheter/ann-linde-kunde-uttryckt-mig-mer-odmjuk/

Ann Linde fortsätter förneka. Tvi fan att vi har såna här arroganta och IQ-befriade människor på stora poster i Sverige. Hon gjorde bort sig som fan men likväl så det enda hon ångrar att hon kunde vara lite gladare.

Sveriges motto har väl varit följande. Presentera dåliga nyheter på ett bra sätt
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Någon annan skulle kanske behöva en större dos. Sluta låtsas det här är enkelt bara för att stödja er sak.
Jag stödjer inte någon sak. Jag vet att D-vitamin hjälper immunförsvaret då brist får konsekvenser för det. Och uppenbarligen hjälper moderata doser av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in